Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elävä fossiili

Aloittaja Tiistai, 08.06.10 - klo:20:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rape - 10.06.10 - klo:14:10
.
Ihmistäkin pääsee mopolla pakoon.
Mopo kulkee viittäkymppiä ja ihminen kolmea kymppiä.


Jaa mut mie se ooonkii sellaan poika, et en lähe mittää karkuu, Kaik oon kohannu silmäst silmää ja elos täs ollaa, mettät oon käynt läpi, en pelkää kusiaisii., enkä pöllöi tai huuhkajii., saati nokkosii tai lehmii., joskus oon kaatunt lehmänpaskaa., mut noussu ylös onk välii?

Mopol en liiku mettäpoluil, mie meen jalan. Käärmeit on tullu vastaan marjareissuil., ei niit pelät., mie juttelen niitten kans., sihistelen.,  ja annan olla omis touhuis. Joku käärme on jopa näyttän hyvän marjapaikankii., silviisiii, et on sihissy sin suuntaan., nii mie ku on lähtent., nii a vot, siel niit sit on., ja ämpärtolkull hyvi nopiaa poimittu.

Kaik luonnon fossiili on tutui, siäl mettis niit on, en käy läpi tarkemmi. Kääpäst mie oon tehnt monet käyttöesineet ja sammalkuidust kravatin. Kyl mee Suames kelppa., luontoo on meni, sit mopol tai jala., just kotiportilt monellakkii lyhkän matka suaraa korpee.

Menkkä velje ja sisare mettä, ei Fossiilei tai kyykärmei., eik lehmi ja hirvi kannat peljät, ne o sun luontokamui., yhes tääl eletää ja kuollaaki., siin vaa o se ero, et me tehrää tilastoi, ja verrataa onk populaatio vähentyny., mut elukat ei tilastoi sitä viäl tänäpäivän.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 10.06.10 - klo:11:21
- Mutta sehän ei tälläisiä luonnossa rellestäviä 'luontoystäviä' paljoa haittaa. He kun tulevat mielellään roskaamaan, likaamaan, saastuttamaan, tai muutenkin tuhoamaan luonnon rauhaa - pelkästään siitä syystä että se on heidän mielestään hauskaa hupia - tai että he että saavat siitä jonkinlaisia luonnottomia kiksejä kotitarpeiksi asti.

Vain mielikuvitus asettaa näille öykkäröinneille rajansa, jos aina nekään!
 
Hm, pitääkö toi paikkansa! Paras lähteä kokeilemaan uusia kiksinikseja. Parante5in ideaa to7ta viela.

rapevainaa

.
Otin roskapussin keittiöstä. Kbdoin vielä varmuuden vuoksi sinappisilakan liemet roskiin.
Kiihdytin Toyotan reiluun ylinopeuteen. Painoin ikkunan sähköistä avaajaa.
Nakkelin roskat noin 100 km/h ujeltavaan tuuleen.  . Ei mitään kiksejä, toistaiseksi.

tulin tunnin päästä takaisin ja kylän mummu oli pysäköinyt rollaattorin tien poskeen ja keräsi mun roskia. . . Mitä helvettiä, mummuhan nuoleskeli papereita ja tölkkejä. - joo kyllä on poliitikot panneet kansan lujille.
Lopuksi on todettava että Ässän ideasta tuli todellinen elämysmatka.

S

Ymmärrän hyvin, että joillekin tuottaa suunnatonta nautintoa - kun saa toteuttaa itseään niin kuin ei muita olisi maailmassa lähimaillakaan. Oma napa se on kaikkein lähinnä, ei muista niin väliä - eikä varsinkaan omasta elinympäristöstä. Kaikki roskat/rojut vaan toisten kontolle, kyllä kai muut ne korjaavat sitten tieltä pois! 

- Nuo edellisen viestin kaltaiset kärjistetyt fantasiat, vai pitäisikö sanoa peräti fiksaatiot - ovat ilmeisesti joillekin elämäntehtäväksi muodostunutta extreme-urheilua, ainakin sairaissa mielikuvissa tai unissa, jos ei muuten.

- Tähän voisi ilkikurisesti sanoa että; onnea vaan valitsemallaan tiellä, joka tulee ikimuistoisena 'elämysmatkana' mitä todennäköisemmin vielä myöhemmin olemaan hyvinkin kivikkoinen & kuoppainen...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa



THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
Paha pappi itsestään saarnaa.
Ässä ei välitä muitten viisauksista ja säännøistä tuon taivaallista mutta itse suoltaa noita omia ohjeita kuin entinen Pravda.
Ässän neuvot ovat tosin niin epäkäytännöllisiä että Hybris tuskin liikkuu lähimetsää kauemmas.
Esim mopolla voi ajaa metsäautotiellä. Eihän kukaan muu lähde mopolla risukkoon kuin Ässä.

S

Tietääkseni en ole jaellut mitään sääntöjä tai ohjeita kenellekään; vaan olen esittänyt pelkkänä 'maallikkona' vain omakohtaisia näkemyksiäni & mielipiteitä asioista, tosin kyllä kieltämättä välillä kärjekkäitä sellaisia. Mutta joka kulkee silmät auki ympäristössään laajakatseisesti nokkaansa pidemmälle tähyillen - näkee paljon sellaista, mitä asioille sokeampi ei kapeakatseisuudessaan huomaa.

Selvennettäköön vielä sen verran, niinkuin jo aiemmin mainitsinkin; Nämä ns.öykkäröinti/örvellys-seurueetkin ovat useinmiten mm. metsästys-seurojen jäseniä, tai sitten jotain muita 'luontoterroristeja', jotka ovat järjestäneet seurueineen jonkun tietyn tahon rahoittaman eräretken luontoon. Usein nämä 'järjen jättiläiset' ovat monesti niitä hemmoteltuja luonnosta vieraantuneita urbaaneja kaupunkilaisia, jotka tuntevat omanarvontuntoisina rehvastelijoina olevansa vähintäänkin koko maailman omistajia.

Siinä sitä sitten kunnioitetaan luonnon rauhaa oikein isolla porukalla, jättämällä oma ehdoton puumerkkinsä & jalanjälkensä luontoon. Tämä kertoo siis paljon heistä, sekä heidän motiiveistaan yleensäkin, millä mielellä sitä kulloinkin ollaan liikenteessä. Ei tälläistä epäkohtaa voi olla huomaamatta, jos kulkee/vaeltelee säännöllisesti luonnossa, niinkuin itse olen tehnyt. Tosin onneksi valtaosa ihmisistä osaa käyttäytyä ihmisiksi luonnossa, tai metsissä muutenkin liikkuessaan - mutta se näkyvä terrorivähemmistö saa usein aikaan hyvin rumaa jälkeä.

- Nämä luonnonraiskaajat jos ketkä eivät piittaa ohjeista & säännöistä juuri mitään, eivätkä liioin välitä muiden viihtyvyydestä pätkääkään. Puhumattakaan siitä, että pitäisi kunnioittaa luonnon rauhaa edes hitusen jollakin muotoa. Jos tälläinen viisaus ei aukea tavalliselle kaduntallaajalle, niin silloin ollaan kyllä pahasti hakoteillä.

- Tässä keskustelussa taas ollaan harhateillä siitäkin syystä; että ei haluta nähdä selviä ongelmia, joista ei tietenkään saada selvää kuvaa tässäkään ketjussa esiin tulleella välinpitämättömällä asenteella. Tai sitten halutaan tahallaan viedä asioita sivupoluille. Siitä vaan, jos se antaa joillekin jotain kieroutunutta tyydytystä. - Päätään kun voi hakata puuhun niin monella eri tavalla, varsinkin jos on jo valmiiksi puupää...!!!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Pelkäätkö, Ässä, fossiloituvas, kun sun pitää niiiiiiin piiiiiitkään kirjoittaa?

Ja näytät olevan aika tosissaski.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

S

Silloin kirjoitetaan kun siihen löytyy aihetta & inspiraatiota - eikä tähän mitään erityisiä syitäkään tarvitse hakea. Ei niinkuin eräillä - joilla on niin paljon hommia, ettei niitä ehdi kaikkia millään tekemään, ennenkuin hauta tulee vastaan.

- Tosissaan kannattaa jutuissaan tietenkin yleensä ottaen olla, vaikkakaan ei aina niin kuolemanvakavissaan. Toiset ottavat nämä jutustelut omalla tavallaan vakavalla naamalla, jotkut taas vähät välittävät. Meitä on siis varsin moneksi. Joillakin taas tuo ymmärryskyky on vain enemmän tai vähemmän hakusessa.

- Tosin olen jo pidemmän aikaa sitten huomannut, että jonkunlaisesta ääliömäisestä idiotismista on tullut nykypäivänäkin varsin suosittu trendi. Hyvin se näkyy ainakin voivan edelleenkin, kun sitä joka puolelta eri tahojen kautta suosiollisesti ruokitaan...?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä