Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tuoreimmat viestit

Nimikkoketjut / Vs: Keijo Kullervon ketju
Viimeisin viesti käyttäjältä Muisto Keijo Kullervo - eilen kello 22:48
Tuskin maan täyttymisestä on suurtakaan vaaraa?

Kyllä USA, Venäjä ja Kiina huolehtivat siitä, että Maa ei täyty ihmisistä – ei myös Suomikaan.
Kaiken kattaa rakkaus elämään – ei kuolemaan.

Muisto Keijo Kullervo
Viimeisin viesti käyttäjältä Esmerkix - eilen kello 21:32
Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - eilen kello 13:53"Lisääntykää ja täyttäkää maa?"

Ei taida Pyhän Kirjan sanoma viehättää nykyistä sukupolvea lainkaan?

'Nautiskellaan ennen kuin laukastaan' sano aikoinaan tv-henkilö viitaten jääkiekon kiemuroihin, mutta sopisi kai sukupuolioppaaseenkin – uskon.

Suomessa kuolee paljon enemmän kuin syntyy vuodessa ihmisiä ja ukrainalaiset lienevät hyvään tarpeeseen jotta väkiluku pysyisi edes entisellään.

Ei kai kukaan järkevä ihminen ala edes hankkimaan lapsia tähän epävarmaan maailmaan jossa ainoastaan aseitten määrä kasvaa enenevästi?

Muisto Keijo Kullervo
Tuo Pyhä Kirja on kirjoitettu silloin, kun maailma näytti aivan erinäköiseltä. Moni sai yli 20 lasta, joista jo muutaman vuoden kuluessa saattoi suurin osa olla haudassa. Silloin ei ollut kunnon lääkkeitä eikä ihmisillä tarpeeksi tietoa maailmasta. Ihminenhän Raamatunkin kirjoitti. Ehkä hän nyt käyttäisi vähän erilaisia sanontoja ja varmaan ainakin tieeelliselmpää kieltä.
Viimeisin viesti käyttäjältä Muisto Keijo Kullervo - eilen kello 13:53
"Lisääntykää ja täyttäkää maa?"

Ei taida Pyhän Kirjan sanoma viehättää nykyistä sukupolvea lainkaan?

'Nautiskellaan ennen kuin laukastaan' sano aikoinaan tv-henkilö viitaten jääkiekon kiemuroihin, mutta sopisi kai sukupuolioppaaseenkin – uskon.

Suomessa kuolee paljon enemmän kuin syntyy vuodessa ihmisiä ja ukrainalaiset lienevät hyvään tarpeeseen jotta väkiluku pysyisi edes entisellään.

Ei kai kukaan järkevä ihminen ala edes hankkimaan lapsia tähän epävarmaan maailmaan jossa ainoastaan aseitten määrä kasvaa enenevästi?

Muisto Keijo Kullervo
Viimeisin viesti käyttäjältä Muisto Keijo Kullervo - 25.01.23 - klo:19:05
Jos minulla olisi ollut valtaa, olisin jo heti kun laukaukset ko. torilla 2014 ammuttiin, eristänyt Ukrainan 'kaikki rajat kiinni' (yhtään ulkomaista agenttia en olisi päästänyt maahan, aseet lukkojen taa, osapuolet  saaneet tapella kivilinkojen ja nuijien kanssa kunnes olisivat sopineet asiansa).

Aina kun jossain maassa yhteiskunnalliset kiistat kärjistyvät, osapuolet pyytävät ulkoisilta valtioita sympatiaa, aseita ja ammuksia, mutta hitto, noin vain lietsotaan sotaa, kärsimyksiä ja ulkoisten valtioiden omia pyrkimyksiä vaikuttamaan ko. valtioiden sisällä?

Juu...
Minulla ei ole valtaa, mutta 'näkemyksiä' siitä miten kiistat saadaan pidettyä valtioiden sisällä - tapelkoon keskenään ja rauha tulee kun osapuolet rauhoittavat mielensä?

Joskus tarvitaan psykiatrista hoitoakin raivokkaimmille?

Muisto Keijo Kullervo
Ps. Rauha ei tule sotimalla vaan vakaalla tarkoituksella tehdä rauha, aseet laskemalla, luetteloimalla ja jemmaan laittamalla.
Turpakäräjät / Vs: Kuoleman ja kuudenkympin v...
Viimeisin viesti käyttäjältä Esmerkix - 23.01.23 - klo:16:06
Tarkoitin tuolla 64 vuotta ja 8 kk. Mutta eihän tuolla merkinnällä ole väliä, sillä vastaus on sama eli 63,8 v + 1 vuosi on 64,8 vuotta, vaikka siis olisi pitänytkin merkitä, että 63 v 8 kk + 1 vuosi = 64 v 8 kk. Yksi vuosi siis oli erotusta kuitenkin.
Viimeisin viesti käyttäjältä karpalo - 23.01.23 - klo:08:13
Jäin miettimään........64,8 v.

Niin 64 v. Mutta montako kuukautta, viikkoa, päiviä ?
Viimeisin viesti käyttäjältä Esmerkix - 20.01.23 - klo:20:27
Minun eläkeikäni oli 63,8-vuotiaana. Jäin eläkkeelle 64,8-vuotiaana. Muutama kymppi siitä tuli lisää jokaisen kuukauden eläkkeeseen. Kun siitä pidätetään vero ym. kulut, niin eihän siitä paljon jää käteen.
Viimeisin viesti käyttäjältä karpalo - 20.01.23 - klo:08:39
Hyvää pohdintaa, Angela.

Itse olen ollut eläkkeellä jo jonkin aikaa. Toki ihan liikunnan ilon vuoksi olen tehnyt myös osa-aikaisia töitä.
Se hyvä puoli siinä on, että ei enää tarvitse maksaa tulevaa eläkettä varten. Eikä myöskään tarvitse ostaa jumppasaliin vuosikortteja.

Mitähän muuten sellainenkin maksaisi, jos kävisi kaksi kertaa viikossa jossakin liikuntasalilla "treenaamassa" vuoden verran ?
Turpakäräjät / Kuoleman ja kuudenkympin välil...
Viimeisin viesti käyttäjältä Angela December - 18.01.23 - klo:13:45
Mietinpä tässä...

Jos jään eläkkeelle vasta vuoden myöhemmin kuin on ensimmäinen eläkkeellejäämismahdollisuus, saan noin satasen kuussa enemmän eläkettä koko loppuelämäni ajan.

Kuulostaa hienolta.
Niin ne kehuivat minulle, kun soitin eläkefirmaan.

Kauankohan pitää nostaa sitä satasen erotusta ja  korkeampaa eläkettä,  että saan tienattua nostamattoman eläkkeen määrän lykätyn vuoden ajalta?

Ai, ei kauempaa kuin 14,5 vuotta!
Hienoa!
Kun 14,5  vuotta menee ylimääräinen satanen joka kuukausi nostamattoman  vuoden eläkkeen  korvaamiseen, niin  voin jo lähes 15 vuoden päästä alkaa nauttia sitä satasen  korkeampaa eläkettä.

Wau!
Olenkohan vielä  hengissä?

Sekalainen seurakunta / Vs: Miksi kirjottelette tänne
Viimeisin viesti käyttäjältä karpalo - 18.01.23 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: Angela December - 17.01.23 - klo:16:45Thl on ainakin hengissä, vaikka ei enää käytä Amarin sukkahousuja.
Muista en tiedä. Kai jo vanhainkodissa tai hautuumaalla.
Ai niin, Posi ja siskonsa Star-mikälie ovat myös hengissä nipin napin. Ovat vain kyllästyneet Outomaahan, kun täällä on enää vain himouskovaisia huru-ukkoja kirjoittelemassa.
Minua ei kukaan kaivannut... Kai vain noita kauniimpia naisia.

Tuo himouskovaisen kirjoittelu on kyllä laimistanut selvästi koko ympäristön.

Itseriittoisempaa henkilöä saa kyllä etsiä, mutta ei hevin löydä ?

Totta, mikä totta, Angela December, sanoi siis myös joku muukin kuin kirkonrotta !

Kyllä täällä pärjäillään, vaikka joskus harmaata onkin.