Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Soitatko?

Aloittaja Sini, 24.09.10 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: se - 27.09.10 - klo:16:38
Ymmärrän jos vaatimattomana ei tahdo tuoda julki laulujaan ja ohjaamiaan näytelmiä. Suomalaiset kun ovat vähä niinkun "emmää kehtaa"  kansaa, paitsi ne jotka eivät. :)

Kyse ei ole vaatimattomuudesta eikä edes rehentylystä.
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että omia hengentuotteitaan ei halua yleiseen jakeluun korvauksetta.
Mitä nyt joskus sieltä vaatimattomimmasta luokasta joitain joskus on tullut livautettua.

Ja ne livautetutkin olisi ollut hyvä livauttaa äkkiä takaisin. Eihän sitä mielellään ala syyttä suotta naurunalaiseksi.

S

Moni ajattelee toki ymmärrettävästi myös tuotostensa rahallista arvoa, koska heidän elantonsa voi olla näiden teosten kautta saatujen korvausten varassa. Siksi niitä ei niin vain jaellakaan julkisesti jokaisessa mahdollisessa paikassa, ilman että niistä saisi asianmukaisen maksun tekijänoikeuksina kuitattua.  

- Siksi itsekin olen julkaissut vain pienimuotoisia harjoitelmiani, sekä joitain tiettyjä hengentuotoksiani. Vaikka muutenkaan ei ole tarkoitus mitenkään lyödä näillä tekeleilläni rahoiksi. Tosiaankin joitain luomuksiaan voi julkaista ihan omaksi sekä muidenkin iloksi, ilman varsinaista bisnesajatteluakin.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

allekirjoittanut

Ei henkilöllisyyden julkituominen ole paha asia, ei ainakaan sillon kun kyse on musiikista ym.

MInä olen ajatellut ihmisten tekevän lauluja muitten kuultavaksi, laulaminenhan on kuin sointuvaa puhumista.

Eikö myös näytelmät ole tehty yleisöä varten. Mitä mieltä on tehdä näytelmiä jos niitä ei esitä muille.


allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 27.09.10 - klo:16:38
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 27.09.10 - klo:16:09


Minäkin soittelin äitini uruilla myrskyluodon maijaa. Ei kuulostanut yhtään samalta, joten kyseessä oli minun oma sävellykseni.

Ymmärrän jos vaatimattomana ei tahdo tuoda julki laulujaan ja ohjaamiaan näytelmiä. Suomalaiset kun ovat vähä niinkun "emmää kehtaa"  kansaa, paitsi ne jotka eivät. :)

Kyse ei ole vaatimattomuudesta eikä edes rehentylystä.
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että omia hengentuotteitaan ei halua yleiseen jakeluun korvauksetta.
Mitä nyt joskus sieltä vaatimattomimmasta luokasta joitain joskus on tullut livautettua.




Että kyse olisi rahasta, palkkiosta. Nykyään on mahdollista vielä tuntemattomattomien tulevaisuuden megatähtien esittää hengen tuotteitaan ilmaiseksi netin kautta, jotta heidän edes tiedettäisiin olevan.

Jos viittasit pöytälaatikko kirjallisuuteesi, niin teet sen suhteen kuten parhaaksi katsot.


karpalo

Haluaisinkin kuulla ja nähdä se:n tekemän Oopperan. Mahtaisko livauttaa sen Kansallisoopperaan., vähän jännittää jo.

Jos ei ole valmis vielä, niin äkkiä se sen siitä Buukaa. Ahteen pariskunta kannattaa pyytää arvioimaan ennakolta, ovatten vahvaa taustatukea ja alan humaania tietäjäyleisöä.


S

Omassa tapauksessani olisi kyllä suurtakin väliä henkilöllisyyteni paljastumisella, koska silloin tämä anonyymi nettipersoonani saisi piirteitä, joita en halua sen saavan. Sitä paitsi monet ovat kyllä kuulleet itse kustantamia levyjä tai videokoosteita eri yhteyksissä. Jotkut levytykseni/nauhoitukseni ovat soineet julkisesti mm. pubeissa, eräät jopa radiossa.

- Lukuisat tutut sekä tuntemattomatkin ovat vuosien saatossa päässeet osalliseksi näistä muistakin tuotoksistani, joten kyllä ne ihan näkyvästi aikoinaan esillä ovat olleet. Nyt vain pitää varjellä arkiminääni, jopa, tätä alter ego-nikkiäni jota ei voi lähteä noin vain paljastamaan nettiä seuraavien tuttujeni tuntemaksi reaalimaailman persoonaksi.

- Joten nämä keskustelut ovat tavallaan tältä osin turhia. Mikään ei muuta käytäntöäni, kun on kyse omasta ykistyisyydestäni, jota täällä netissä varjelen viimeiseen asti, vaikka jotkut kiihkeästi haluaisivatkin kuulla ääneni, tai nähdä todelliset kasvoni elävänä verkossa. Tätä herkkua ei ole ainakaan tällä tietoa luvassa - joten tyytykäämme tällä erää näihin otoksiin, joita olen armeliaasti tarjonnut laajan materiaalini pohjalta arkistojeni kätköistä!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

AveLazio

S, mikset halua tulla esiin RL? Aatteles nyt, että minunkin henkiköyteni on reposteltu täällä palstalla moneen kertaan. Ja mun uusi avatarini... Mitä sä pelkäät?
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Minulla on tähän omat syyni, miksi en esiinny siviiliminäni ominaisuudessa. Nämä syyt olen jo tuonut moneen kertaan esiin, tärkeimpänä seikkana yksityisyyden suojan varjeleminen. Jos jotkut netissä esiintyvät persoonat haluavat tuoda oman reaalimaailman henkilöitymänsä esiin, sekä ovat samalla alttiina juuri henkilöllisyytensä repostelulle, tai jopa solvausten kohteena olemiselle, niin se on heidän valintansa. Itse suojelen järkisyistä yksityishenkilöäni tältä osin, koska intimiteettini on minulle pyhä asia. En siis halua mitenkään vaarantaa yksityisyyttäni tämän takia.

- Itse aioin kaikesta huolimatta pysyä edelleenkin anonyyminä nettinikinä, eikä tätä päätöstäni mikään tai kukaan muuksi muuta. Se on vain syytä muiden hyväksyä sekä tätä päätöstäni kunnioittaa. Jokaisella kun on oikeus pysyä persoonakohtaisesti salassa, jos niin haluaa. Näin ollen minun on helpompi toimia, sekä kirjoittaa ajatuksiani vapaasti ilman oikean elämän rasitteita, eikä koko ajan tarvitse miettiä mitä voi julkisesti sanoa. Lisäksi ei synny haitallisia ennakkoasetelmia, kun esiintyy 'tuntemattomana' henkilöitymänä; vaikka jotkut minut täällä netissä henkilökohtaisesti tuntevatkin, osa jopa reaalimaailman kautta.
 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Canardian

Ei oikeestaan ketään kiinnosta jonkun yksilön henkilöllisyys netissä paitsi poliisia ja jotain salaisia järjestöjä.
On hyvä pysyä anonyyminä, koska maailma on täynnä psykopaatteja.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä