Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Soitatko?

Aloittaja Sini, 24.09.10 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

S

Näinhän ne yleiset käsitykset ihmisistä yleensä iskostuvat ajatusmaailmaamme. Ehkä ei olisi kuitenkaan syytä aina yksipuolisesti yleistää; mutta olen suhteellisen pitkän elämäni aikana törmännyt juuri näihin ihmisiin, jotka vähättelevät saavutuksiaan, enemmän kuin kehuvat julkisesti saavuttaneensa jotain merkittävää elämässään..

Tähän jo lapsuudessa aivopestyyn sosiaaliseen tapakulttuuriin vaikuttaa osittain kasvatuksemme, sekä kansanluonteeseemme periytynyt piirre, että itseään ei ole syytä juurikaan äänekkäästi kehua. Kielteisyys on ikäänkuin hyväksyttävämpää - kuin itsensä korostaminen, tai näkyvä kykyjensä esiin tuominen.

- Onneksi meitä vähemmän vaatimattomia on kuitenkin joukossa sen verran, että kulttuurimme ei pääse kokonaan näivettymään. Koska aina tarvitaan rohkeita  & sinnikkäitä oman tiensä kulkijoita, jotka muuttavat parhaimmillaan jopa kehityksen kulkua innovatiivisella neroudellaan. Joten tietyt erityislahjakkaat persoonallisuudet kyllä työntyvät sieltä massan seasta väkisinkin esiin!

- Mitä sitten tulee oman tuotantoni esiin tuomiseen, niin olen enemmänkin omilla kotisivuillani esittelyt jo vuosikausia joitain näytteitä hengentuotteistani. Levy-yhtiön oviakin on aikoinaan kolkuteltu, mutta se diili ei lyönyt oikein leiville. Joten olen tyytynyt kustantamaan levyni, elokuvani, yms. tuotokset itse kotikutoisesti tuottamalla. Silloin voi olla ainakin varma, että hommat toimii juuri niinkuin itse haluaa!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

allekirjoittanut

Onko kotisivuillasi mahdollista tutustua sinun lauluihisi ja sävellyksiisi, ja näytelmiisi ?

Mistä ne sivut löytää

S

Joitakin instrumentaalisia musiikkiesityksiä on kotisivuillani osoitteessa http://scomy.suntuubi.com/?cat=18 Video-otoksia siellä erinäisistä yksityisistä intimiteettiin liittyvistä syistä johtuen ei ole julkaistu, mutta muuta kuvamateriaalia kylläkin; sekä aforismeja, & runoja sitäkin enemmän.

- Tosin jotkut näytteet ovat eräänlaisia luonnoksia, tai harjoitelmia, eli kaikkia parhaimpia töitäni en ole näille sivuille laittanut. Onhan sitä vuosikymmenten saatossa tullut tekaistua jos jonkinlaisia tekeleitä, jotka kaikki eivät edes ole päässeet julkisuuteen. Ehkä hyvä niin, koska ne jotkut työt ovat niin henkilökohtaisia, ettei niitä ainakaan netissä viitsi julki tuoda?!

AveLazio

S, kuuntelin musiikkias. Se napsahtaa minuun. Kunnioitan.
At a narrow passage there's no brother, no friend

S

Niin, nuo näytteet ovatkin eräänlaisia pienimuotoisia mielenavaus-kappaleita, omanlaistaan tajunnanvirtamusiikkia, jotka maalailevat mielenmaisemia niiden unenomaisiakin syvyyksiä tavoitellen. Hienoa, että ne ovat joitain kuulijoita koskettaneet. Olen itsekin niihin kohtuullisen tyytyväinen, vaikka niitä ei olekaan viimeiseen asti hiottu.

- Soitin ne aikoinaan täysin improvisoidusti, sen hetkisten mielialojen mukaan; lisäten niiden pohjaksi taustoina jokaisen soitinraidan erikseen. Tämä kosketinsoittimen/syntetisaattorin ominaisuutena oleva sekvensseri-tekniikka kun mahdollistaa samaan aikaa useiden raitojen päällekkäistallennuksen.

- Näin kokonaisuudesta saa oman kuulloisensa; eikä näin tarvitse turvautua valmiisiin koneessa oleviin taustoihin, jotka eivät monestikaan vastaa niitä äänimaailmoja, joita itse omassa musiikissaan hakee. Kun soittaa kaikki taustat alusta loppuun asti itse - niin voi olla varma että tuotoksen lopputulos on itsensä näköistä hengentuotetta, joka ei välttämättä suoranaisesti muistuta kenenkään muun tekemää teosta!  

allekirjoittanut

Olihan siinä yritystä. Minä jäin kaipaamaan laulujasi ja näytelmiäsi, edes kaappi- sellaisia.  :)

AveLazio

Hei, S teki omaehtoista musaa. Vähän rispektii. Mä en osaa soittaa ku nuoteista....
At a narrow passage there's no brother, no friend

allekirjoittanut

Minäkin soittelin äitini uruilla myrskyluodon maijaa. Ei kuulostanut yhtään samalta, joten kyseessä oli minun oma sävellykseni.

Ymmärrän jos vaatimattomana ei tahdo tuoda julki laulujaan ja ohjaamiaan näytelmiä. Suomalaiset kun ovat vähä niinkun "emmää kehtaa"  kansaa, paitsi ne jotka eivät. :)

S

Omalla kohdallani ei kyse ole kuitenkaan mistään vaatimattomuudesta, tai edes kehtaamisesta. Vaan yksinkertaisesti käytännön syistä en ainakaan netissä julkaise videoelokuviani, näytelmiä, sketsejäni tms. hengentuotoksiani, koska ne paljastaisivat henkilöllisyyteni - jota en näissä yhteyksissä todellakaan halua, sillä varjelen näin tietyistä ymmärrettävistä syistä omaa, sekä muidenkin niissä esiintyvien ihmisten yksityisyyttä.

- Tosin laulujeni sanoituksia lyriikkoina olen julkaissut paljonkin. Noilla kotisivuillani on myös joitain näytteitä lauluihini kuuluvista riimityksistä. Mitä tulee muihin poikkitaiteellisiin juttuihini, missä voi vapaasti esiintyä anonyyminä nettipersoonana - niin näitä tuotoksia tuon kernaasti & häpeilemättäkin esille, pidetään niistä tai sitten ei!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 27.09.10 - klo:16:09

Minäkin soittelin äitini uruilla myrskyluodon maijaa. Ei kuulostanut yhtään samalta, joten kyseessä oli minun oma sävellykseni.

Ymmärrän jos vaatimattomana ei tahdo tuoda julki laulujaan ja ohjaamiaan näytelmiä. Suomalaiset kun ovat vähä niinkun "emmää kehtaa"  kansaa, paitsi ne jotka eivät. :)

Kyse ei ole vaatimattomuudesta eikä edes rehentylystä.
Kyse on yksinkertaisesti siitä, että omia hengentuotteitaan ei halua yleiseen jakeluun korvauksetta.
Mitä nyt joskus sieltä vaatimattomimmasta luokasta joitain joskus on tullut livautettua.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä