Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vaimo vaihtoon

Aloittaja rapevainaa, 15.12.07 - klo:11:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Tiistai"Taisin joskus lukea, että sitä jo jossain kehitellään! Esimerkiksi mainittiin tavaroiden haistelemista.. ei asiakkaiden :P

Tuossa Aakun kuvasarjassa puuttuu se vekkulimianen kuva, poika potalla :P

Joo - hajuvesien markkinoinnissa nettihaistelu olisi aika näppärä juttu.

Hmmm... laitetaan sitten sekin :lol:





Tässä ei enää ole kärsimysnaamaa, vaan helpottunut olo ... "Mummo - tuus kattoon, mikä python". Kuva on otettu mummolassa ... näin kerrottiin minulle aikanaan. Tässä jos olisi käytössä se virtuaalihaju :D ...

aladoobi

Lainaus käyttäjältä: "Alcinoe"Onpa siinä paljon kärsimystä pienen ihmisen naamalla, voi hyvänen aika.

Milloinkohan kehitetään virtuaalihajut, jotta pääsemme toisiamme nuuskimaan?  :D


Hauska tutustua, Alcinoe. - Olen pohtinut tätä hajuasiaa ja ihmetellyt, miksi parhaasta päästä ihmisen moninaiset hajut ovat järjestään huonoja tai pahoja. Ihmisen nenä on selvästi surkastunut ja vastaavat aivonosat myös. En tiedä miksi näin on päässyt tapahtumaan. Selvästikin se köyhdyttää ihmisen elämää tällä pallolla. - Ihminen on kyllä kehitellyt paljon uusia hajuja, joista hän pitää enemmän kuin kehon luonnollisista hajuista. - Alcinoe, tämä on hyvin arvoituksellista.

Tunnetaan hajuaistin heikkeneminen ja häviäminen - lääketieteelliseltä nimeltä 'anosmia'.

LainaaLosing an established and sentimental smell memory (e.g. the smell of grass, of the grandparents' attic, of a particular book, of loved ones, or of oneself) has been known to cause feelings of depression.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anosmia

Eli tärkeiden hajumuistojen menettäminen aivoista voi aiheuttaa masennuksen. Kyllä me tarvitsemme toistemme hajuja.
Näin on näppylät, siten on sienet

Indigo

Muistelen katselleeni tv:stä tai lukeneeni jutun, jossa kerrottiin, että netin kautta voisi lähettää toiselle erilaisia hajuja.  

Ei taitaisi kiinnostaa..

Hajut ovat kyllä tärkeitä noin luonnossa, eli oikeassa elämässä. Rappukäytävän hajusta tulee lapsuus mieleen; asuimme silloin Tampereen keskustassa. Näen usein juuri siitä rappukäytävästä untakin... asuin samassa talossa myös nuorena aikuisena muutaman vuoden. Usein painajaisunet sijoittuvat juuri sinne... en tosin tiedä miksi.


Indigo

Alcinoe

Lainaus käyttäjältä: "aladoobi"Hauska tutustua, Alcinoe. - Olen pohtinut tätä hajuasiaa ja ihmetellyt, miksi parhaasta päästä ihmisen moninaiset hajut ovat järjestään huonoja tai pahoja. Ihmisen nenä on selvästi surkastunut ja vastaavat aivonosat myös. En tiedä miksi näin on päässyt tapahtumaan.

Kuin myös, Aladoobi.

Minä elelen kai keskivertoa enemmän hajumaailmoissa - en tiedä, onko nenäni tehokas vai mistä se johtuu. Olen mm. pelastanut yhden R-kioskin mahdolliselta palolta (niiden viileäkaappi haisi ärhäkästi sähköltä, mistä pitkän pohdiskelun jälkeen uskalsin mainita myyjälle - ja vikaahan siinä kylmälaitteessa oli) ja oudon mainettani olen joskus lisännyt selittämällä, kuinka nenäni rakastaa luonnonblondien tuoksua, kun taas iholtaan tummempien ominaistuoksu on yleensä liian myskinen tunteakseni viehtymystä heihin. Rasismiksihan se tulkittiin, mutta ei kyse ole siitä, huoh.

Lempihajuni on ehdottomasti pentukoiran lämpöiseen maitkokahviin vivahtava makean pehmeä tuoksu.

Vihaan pendoliinojen hajua, jota kutsun muovi-sähkö-paskaksi. Siitä saa vähintäänkin päänsäryn.

Alien Weird

Minusta ruuanlaitto on palkitsevaa siitä syystä että vihanneksista lähtee todella upeita hajuelämyksiä kun niitä pilkkoo veitsellä tai raastaa perinteisesti käsin. Jos käyttää talouskonetta vihannesten mössäämiseen niin tämä koko hajuefekti menee pilalle ja ruuanlaitto muuttuu esteettisestä elämyksestä enemmän teolliseksi toiminnaksi.

Erityisesti pidän tietenkin sipulin ja valkosipulin hajuista mutta kaikissa vihanneksissa on omat erityiset tuoksunsa, myös perunassa. Perunastakin tulee ruuanvalmistuksessa käyttökelpoinen raaka-aine jos sitä käyttää vain harvoin ja vähän, samaan tapaan kuin muitakin vihanneksia.


Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Alcinoe"Olen mm. pelastanut yhden R-kioskin mahdolliselta palolta (niiden viileäkaappi haisi ärhäkästi sähköltä, mistä pitkän pohdiskelun jälkeen uskalsin mainita myyjälle - ja vikaahan siinä kylmälaitteessa oli) ja oudon mainettani olen joskus lisännyt selittämällä, kuinka nenäni rakastaa luonnonblondien tuoksua, kun taas iholtaan tummempien ominaistuoksu on yleensä liian myskinen tunteakseni viehtymystä heihin. Rasismiksihan se tulkittiin, mutta ei kyse ole siitä, huoh.

Tuo "sähkönhaju" on otsonin haju. Sitä syntyy mm. viallisissa sähkölaitteissa kipinöinnin yhteydessä - jos joskus porailet seiniin reikiä, vaikka huviksesi, niin nuuskuttele sitä porakonetta ja tunnet "sähkönhajun" :)

LainaaVihaan pendoliinojen hajua, jota kutsun muovi-sähkö-paskaksi. Siitä saa vähintäänkin päänsäryn.

Muovit, etenkin lämmetessään, erittävät erilaisten liuotinaineiden hajuja ja ne eivät ole miellyttäviä, "sähkönhaju" oli tuossa ylempänä, paskanhaju taas on oma lukunsa ... etenkin vieraan henkilön jäljiltä vaikkapa työpaikan kuusisylinterisessä helpotushuoneessa. Jos siellä on oikein tympeä ilmapiiri, tupakkalaista huolimatta pistän röökin palamaan :) [olen huomannut, että samaa menentelmää käyttää moni muukin].

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

... tupakkalaista huolimatta pistän röökin palamaan :) [olen huomannut, että samaa menentelmää käyttää moni muukin].

Kiitos! Kyllä seuraava asioija kiittää!    :shock:
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Perjantai

Minulla taas on hyvä hajuaisti homeelle....sillähän vois alkaa vaikka tienaamaan :wink:

Mutta hajusteille olen yliherkkä ja se on kurjaa ihan jokapaikassa,missä ihmiset niitä käyttää :cry:

Paha setä

Lainaus käyttäjältä: "aladoobi"Ihmisen nenä on selvästi surkastunut ja vastaavat aivonosat myös. En tiedä miksi näin on päässyt tapahtumaan. Selvästikin se köyhdyttää ihmisen elämää tällä pallolla...   ...Kyllä me tarvitsemme toistemme hajuja.

Koirani varmasti allekirjoittaisi tämän väitteen, mutta koetapa näppäillä tassuilla tietokonetta... :D
Mies mietti aikansa miten vois,
tämän selittää,
sitten hän lensi pois.

Hän lensi pois.

-Juice Leskinen-

aladoobi

Lainaus käyttäjältä: "Paha setä"
Koirani varmasti allekirjoittaisi tämän väitteen, mutta koetapa näppäillä tassuilla tietokonetta... :D

Koiramme ulvoo eteisen käytävässä kiukkuisesti... koirat suhtautuvat paljon analyyttisemmin hajuihin ja saavat todella paljon irti jo 5-10 neliömetrin nurmikkokaistaleesta. Vihannekset ja maustemylly... en tiedä miten hajuaistia voisi kehittää. Nuha ei sitä ainakaan paranna.
Näin on näppylät, siten on sienet

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä