Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Vastaa

Seuraavat virheet tapahtuivat lähetettäessä viestiä:
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.
Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.
Liitteet ja muut asetukset
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä

Yhteenveto

Kirjoittanut sniper
 - 02.11.14 - klo:09:56
Lainaus käyttäjältä: Toope - 01.11.14 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: sniper - 30.10.14 - klo:08:39
että toissijaiseksi no siihenhän kelpaa jo Aku Ankkakin.
Ei kelpaa.

Oliskohan sun mielipiteesi?
Kirjoittanut Toope
 - 01.11.14 - klo:18:13
Lainaus käyttäjältä: sniper - 30.10.14 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: Toope - 29.10.14 - klo:17:55
Minusta raamattu ei kelpaa ensisijaiseksi lähteeksi akateemisessa historiantutkimuksessa, mutta toissijaiseksi kyllä,

No nythän sä pläjäyksen päästit ai, että toissijaiseksi no siihenhän kelpaa jo Aku Ankkakin.
Ei kelpaa.
Kirjoittanut sniper
 - 30.10.14 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: Toope - 29.10.14 - klo:17:55
Minusta raamattu ei kelpaa ensisijaiseksi lähteeksi akateemisessa historiantutkimuksessa, mutta toissijaiseksi kyllä,

No nythän sä pläjäyksen päästit ai, että toissijaiseksi no siihenhän kelpaa jo Aku Ankkakin.
Kirjoittanut Toope
 - 29.10.14 - klo:17:55
Minusta raamattu ei kelpaa ensisijaiseksi lähteeksi akateemisessa historiantutkimuksessa, mutta toissijaiseksi kyllä, kulttuurihistoriallisessa mielessä. Folkloristiikan tms. kulttuurintutkimuksen kautta se toki on eräs lähde muiden joukossa. Raamattu on kulttuurihistoriallinen aarre, mutta sen totuusarvo ei ole riittävä historiantutkimuksen suhteen, vaikka osa raamatussa kerrotuista tapahtumista onkin saanut osittaista tukea mm. arkeologiasta.
Kirjoittanut Suti
 - 28.10.14 - klo:18:48
Lainaus käyttäjältä: Toope - 28.10.14 - klo:18:41

Raamattu tai kristilliset perinteet eivät ole perättömiä lähteitä, mutta värittyneitä ja epämääräisiä toki. Raamattua voidaan pitää yhtenä lähteenä monien joukossa, kun kristillisyyttä tai juutalaisuutta arvioidaan.

Et kumonnut väitettäni että Raamattu ei kelpaa historian lähdeteokseksi.
Viisasta sinulta.