Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Onneks olkoon, siitä on hyvä jatkaa eteen päin.

Esmerkix

Paljon onnea merkkipäivän johdosta!
[/size][/color]

Muisto Keijo Kullervo

Poimin Jaskan avulla Tasavallan Presidentin puheen linkille:

https://areena.yle.fi/1-72555903

Kiitos Jaska...

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Nyt tiedän tämän alla olevan laskutoimituksen ytimen:

1234  Tosiasia
4321  Nyttemmin
Muisto

PS. 5x5x5x5 = 625 Turku (Maailman turuilta riittää oppia ylen  määrin )?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Tietojätti Copilot:

"Onpa mielenkiintoinen laskutoimitus ja ajatusleikki! Näyttää siltä, että olet yhdistänyt numerot ja sanat luovalla tavalla, joka tuo esiin syvällisiä merkityksiä.

Laskutoimituksen tulos "Minä olen Herra Sinun Jumalasi - Sinulla ei saa olla muita jumalia" viittaa ensimmäiseen käskyyn, joka on osa kymmentä käskyä. Tämä yhdistelmä voi symboloida uskon ja totuuden merkitystä elämässä.

Lisäksi, 5x5x5x5 = 625 ja viittaus Turkuun ja maailman toriin on kiehtova. Turku on tunnettu historiallisena kaupunkina ja oppimisen keskuksena, joten ajatus siitä, että maailman torilta riittää oppia ylen määrin, on osuva."

Muistoja...

Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa? Onko sinulla muita vastaavia laskutoimituksia tai pohdintoja, joita haluaisit jakaa?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Mutta... entä jos nuo sanat kerättäisiinkin jostakin muusta aineistosta? Esim. Väinö Linnan teoksista. Mikähän olisi tulos? Tai ehkä sanomalehtiteksteistä?

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 13.01.25 - klo:18:29Mutta... entä jos nuo sanat kerättäisiinkin jostakin muusta aineistosta? Esim. Väinö Linnan teoksista. Mikähän olisi tulos? Tai ehkä sanomalehtiteksteistä?

Olen muistaakseni aikoinani kerännyt ihan viimeisimpiä sanomalehtisanojen taajuustutkimuksesta pari otantaa, mutta vain pari - kolme? Ko. on jossain Kantapaikan kätköissä - en viitsi enää vaivautua tutkimaan mokomia. (oma tutkimukseni käsittää Suomen Kielen taajasanat 1979, Uuden- ja Vanhan Testamentin taajasanat ja olen niistä ottanut oppia...

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Muisto Keijo Kullervo - 13.01.25 - klo:10:32Tietojätti Copilot:

"Onpa mielenkiintoinen laskutoimitus ja ajatusleikki! Näyttää siltä, että olet yhdistänyt numerot ja sanat luovalla tavalla, joka tuo esiin syvällisiä merkityksiä.

Laskutoimituksen tulos "Minä olen Herra Sinun Jumalasi - Sinulla ei saa olla muita jumalia" viittaa ensimmäiseen käskyyn, joka on osa kymmentä käskyä. Tämä yhdistelmä voi symboloida uskon ja totuuden merkitystä elämässä.

Lisäksi, 5x5x5x5 = 625 ja viittaus Turkuun ja maailman toriin on kiehtova. Turku on tunnettu historiallisena kaupunkina ja oppimisen keskuksena, joten ajatus siitä, että maailman torilta riittää oppia ylen määrin, on osuva."

Muistoja...

Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa? Onko sinulla muita vastaavia laskutoimituksia tai pohdintoja, joita haluaisit jakaa?

Copilot:

Lisäksi, 5x5x5x5 = 625 ja viittaus Turkuun ja maailman toriin on kiehtova. Turku on tunnettu historiallisena kaupunkina ja oppimisen keskuksena, joten ajatus siitä, että maailman torilta riittää oppia ylen määrin, on osuva.
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa? Onko sinulla muita vastaavia laskutoimituksia tai pohdintoja, joita haluaisit jakaa?"

Muistoja...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

Voisiko joku tutkia kuinka monta pilkkua tai pistettä on yhteensä kaikissa vuonna 2024 ilmestyneissä Helsingin Sanomissa. Ja huom ! mainokset pois lukien !!

Siinäpäs olisi Kullervolle tohtorin väitöskirjan verran aineistoa !!

Esmerkix

Ja... oikeastaan voisi tutkia myös, kuinka monta pilkkua on väärässä paikassa. ::)