Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Keijo Kullervon ketju

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 14.03.16 - klo:06:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 6 Vieraat katselee tätä aihetta.

Esmerkix

Trump saattaa yrittää valloittaa itselleen koko maailman. Kaikki hänen uhkauksensa näyttävät siltä.
Nyt alkaa jo Natoon liittyminenkin vaikuttaa vaaralliselta, jos Trump pysyy vallassa. Hänellä on myös näitä upporikkaita apulaisia, kuten Elon Musk. Näyttää siltä, että Trump ei välitä myöskään kansainvälisistä laeista ja aikoo tuhota Gazan.

Esmerkix

Tänään tuli käytyä 4. kertaa hiihtämässä. Tuuli kävi ja aurinko paistoi. Aivan hyvä keli.

karpalo

Laitoin Esmerkixille pari tykkäystä, koska "muut" eivät ole sitä huomioineet.

Joo, itse olen tehnyt vain kävelylenkkejä, yleensä aamuisin.

En edes jaksa muistaa, että koska olen viimeksi hiihtänyt. Jaahas, tänään on vielä kylmä päivä, mutta viikonlopusta eteenpäin vaikuttaa kevään tulo alkavan.

Muisto Keijo Kullervo

Jotenkin tuntuu siltä, että olisi selvitty paljon helpommalla 'jos' alun alkaen olisi ratkottu suurvaltapoliittisesti ko. riitaa neuvottelemalla?
Kuitenkin oli niin, että demokraattien johdolla USA johti Ukrainan konfliktiin  josta Donald Trump mainitsi tämän aamun televisio kuvanteessa totisin ilmein.

Kaikki haluavat rauhaa, mutta omin ehdoin - oletan.

Eurooppa on lähes pakkoraossa, kun USA ja Venäjä tekevät omia suurvaltapoliittisia ratkaisujaan - ja hyvä niin - kysymykseksi jää se, mitä Eurooppa haluaa suhteessa näihin suurvaltoihin?

Muisto

Ps. Minä haluan rauhaa kaikkien osapuolten kesken - ilman suurempia vastakkainasetteluja - uskon.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

On kyllä pelottavaa, että äärioikeistolaiset ryhmittymät alkavat päästä valtaan Euroopassakin USA:n lisäksi. Nyt siis Saksakin on muuttumassa äärioikeistolaiseksi. Demokratiaa ei enää kunnioiteta. Ensimmäiseksi joutuvat kärsimään turvapaikanhakijat, sitten omatkin työläiset, kun raha ratkaisee, että palkkoja pienennetään, jotta yritykset saavat mahdollisimman suuret voitot. Asiassa on kuitenkin toinenkin puoli: kuka ostaa tavaraa kalliilla hinnalla, kun suurin osa pienipalkkaisista ja eläkeläisistä joutuu ahdinkoon. Vanhuksiakaan ei enää hoideta yhteiskunnan rahoituksella, kun eiväthän he enää tuota mitään valtiolle. Keskimääräinen elinikä siis taitaa myös laskea.

Muisto Keijo Kullervo

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Tässä alla linkissä Paavo väyrysen mietteitä Ukrainan sodasta... Itsekin uutisia seuranneena alan kallistua ko. asiaan molemman puoleisesti asiaa ajateltuani:

https://www.youtube.com/watch?v=LRMkdZRBrvY

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Paavo se ei ollenkaan vanhene.

Esmerkix

Kyllä nyt on erikoinen hiihtolomaviikko Pirkanmaallakin. Ladut ovat kadonneet ja vain jäätiköitä on paikka paikoin jäljellä ja niiden päällä isoja vesilätäköitä. Harjujen etelärinteillä ei ole enää lunta eikä jäätä ollenkaan ja pohjoispuolikin on lähes sula. Jos koko lomaviikon sataa vettä ja räntää, niin eipä hiihtolomalaisilla ole enää hiihtoharrastusmahdollisuutta. Uskaltaako joku vielä järvien jäille mennä?  En minä ainakaan.

Muisto Keijo Kullervo

Vaikuttaa siltä - että Eurooppa saa vastuun Ukrainan rauhan säilymisestä - kunhan Venäjä ja USA saavat Ukrainaan rauhan?

Muisto
"Tie, Totuus ja Elämä?"