Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Valitsemme Vuoden Oudon 2008

Aloittaja Outomaa, 29.11.07 - klo:19:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 4 Vieraat katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: "S"

En muuten koskaan muista olleeni - ainakaan omasta mielestäni n.s 'tavis' (mitä sillä sitten milloinkin tarkoitetaan). Tämä vain vastaukseksi tuohon edellisellä sivulla olevaan outopojan ihmettelyyn. Enkä ole sitä paitsi ehdolla vuoden oudoksikaan, joten turha tässä on brassailla sen enempää!

Viittaamasi "tavikset" ovat sivilisaation suola ja sen (eteenpäin) ylläpitäjät. "Tavalliset ihmiset" ovat rakentaneet tämän stuktruurin hamasta menneisyydestä lähtien. Elämisen kivijalka ja ymmärrys on itsestänsä-, oman velvollisuutensa-, ja jälkeläisistään huolta pitämisen kunnian-arvoisuus. Minä pidän omana arvonani ollessani yksi meistä. Sellainen "tietäjä" minäkin olen :)

allekirjoittanut

Totta kysyen S. Kuka muu sinäkään voisit olla ? :wink:

S

Olen mikä sisimmältäni tunnen olevani ja miksi minut on tänne tarkoitettu. Minut voidaan määritellä muiden toimesta vaikka miksi, mutta luokittelut ja karsinoimiset ovat lopultakin turhia, kun tuntee itsensä toimivana ihmisenä ja olentona, joka toteuttaa omaa itseään omaehtoisesti luontaisten kykyjensä kautta. Eiköhän kuitenkin suurimmat innovaatiot ja keksinnötkin ole lähteneet jollakin muotoa kuitenkin  tavallisuudesta poikkeavien ihmisten toimesta, vaikka heidätkin on niputettu usein marginaaliin kuuluviksi.

Silloin on titenkin sama mitä mieltä toiset ovat, kun tietää mitä itse on. Mutta vaikka minäkin tunnen olevani ainutkertainen-ja omalaatuinen ihmisyksilö, niin kuin varmasti me muutkin kukin omalla oudolla tavallaan; niin siitäkään huolimatta en suostu sulloutumaan mihinkään kategoriseen lokeroon, tai karsinaan, enkä sulautumaan valtavirran massaan. Tehkööt muut niin, jos haluavat.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Enkä ole sitä paitsi ehdolla vuoden oudoksikaan, joten turha tässä on brassailla sen enempää!

Ookko ny ihan varma tuosta? "Joku" on saanut yhden äänen...

Ketkä ovat äänestäneet just äsken Indistä, joka siis siirtyi yksinteoin johtoon 8 pinnalla?   :shock:

Silloin on tietenkin sama mitä mieltä toiset ovat, kun tietää mitä itse on.

Heh, muistuttaa jossain määrin allekirjoitustani...
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

.
No joo, parasta luovuttaa. Indy ei ole tehnyt mitään, ja hän on  outo jo sillä perusteella. Sitten kun hän alkaa tekemään, niin mulle tulee tuskaiset paikat jos olisin vuoden outo, ja Indy tulee tempuillaan ensin rinnalle ja siten ohi.

Minä taas olen antanut kaikkeni eikä minulla ole mitä annettavaa enää.

Minusta tuntuu, että kaikki joilla on vähänkin munaa, ovat äänestäneet Indyä.

.

S

Kenellehän tuo yksi ääni on annettu ja kuka on sen antanut, siinäpä arvoitusta kerrakseen. Itse en kaikenmaailman äänestyksistä paljoa perusta, kun jäävät järjestään ne valtiolliset ja kunnalliset 'virallisetkin' väliin. Puhumattakaan sitten eri medioiden kosiskelevista äänestyksistä, jotka vasta syvältä ovatkin.

Niin, muiden puheista ei niinkään kannata välittää. Se pätee vähän joka paikassa, missä on liikkeellä. Pääasia, että itse tietää missä mennään, ja mihin tullaan. Turha vaatimattomuuskaan kun ei palvele oikein mitään tarkoitusta!

Tiistai

Rape
LainaaNo joo, parasta luovuttaa. Indy ei ole tehnyt mitään, ja hän on outo jo sillä perusteella.

Älä nyt vielä luovuta, luvassa on toinen vaalikierros.  

Tai jos ja kun se on noin nipin napin, niin minusta voisi sen aloittaa jo nyt ja äänestys loppuisi jouluk. 20., kuten suunniteltu.

allekirjoittanut

Olen mikä sisimmältäni tunnen olevani ja miksi minut on tänne tarkoitettu.

Tietäjänä voidaan pitää häntä joka (ennalta-määrätyn) tarkoituksensa on ymmärtänyt. Toisaalta voidaan kysyä onko ennalta-määräytymistä olemassakaan. Jos on, niin kenen ennalta-määräyksen mukaan ?

LainaaMinut voidaan määritellä muiden toimesta vaikka miksi, mutta luokittelut ja karsinoimiset ovat lopultakin turhia, kun tuntee itsensä toimivana ihmisenä ja olentona, joka toteuttaa omaa itseään omaehtoisesti luontaisten kykyjensä kautta.

Niin se kuitenkin on, että me määrittelemme muita ja itsemme muiden tehdessä samoin. Toisen tunteminenkin edellyttää käsityksen muodostamista toisen yksilöllisyydestä.

Lainaa
Eiköhän kuitenkin suurimmat innovaatiot ja keksinnötkin ole lähteneet jollakin muotoa kuitenkin  tavallisuudesta poikkeavien ihmisten toimesta, vaikka heidätkin on niputettu usein marginaaliin kuuluviksi.

Sait minut kiinnostumaan. Mitkä sinun tekosi erottaa sinut marginaalista ? Jos läpänheitto Outomaalla on yksi todiste poikkeavuudestasi, mitkä muut asiat saavat sinut tuntemaan itsesi poikkeavaksi :)

LainaaSilloin on tietenkin sama mitä mieltä toiset ovat, kun tietää mitä itse on.

On se noinkin. Ihminen kuitenkin tarvitsee muiden hyväksymistä voidakseen toimia muiden kanssa hyväksyttynä.

LainaaMutta vaikka minäkin tunnen olevani ainutkertainen-ja omalaatuinen ihmisyksilö, niin kuin varmasti me muutkin kukin omalla oudolla tavallaan; niin siitäkään huolimatta en suostu sulloutumaan mihinkään kategoriseen lokeroon, tai karsinaan, enkä sulautumaan valtavirran massaan. Tehkööt muut niin, jos haluavat.

Huomenna kaikki Suomalaiset ovat Suomalaisia. Minä olen tänäänkin, oletko sinä ?

S

Tämä ei tästä nyt tämän ihmeellisemmäksi muutu, vaikka asiaa kuinka väännettäisiin suuntaan tai toiseen.  Asiat kun ovat mitä ne ovat. Siitäkin voidaan olla montaa mieltä, olenko poikkeava ja kenties marginaaliinkin kuuluva. Ainakin itseni mielestä olen, ja moni muukin minut ja elämäntyylini tunteva on tätä mieltä.

Siitä yksinkertaisesta syystä, koska en noudata vallitsevia normeja ja moraalilakeja ja elämäntapani on epäsovinnaista, jos sitä vertaa valtavirran yleisiin arvoihin ja normikäsityksiin. Mutta tapoihini ei kuulu yleensä mainostaa omaa tyyliäni elää, koska se on henkilökohtainen ja intiimi asia. Joskus vain otan sen päällisin puolin esiin, kun siihen on jostain syystä tarvetta. Mitään yksityiskohtaisia tilityksiä ja todisteluja en asian tiimoilta harrasta.

Muiden hyväksyntääkään en välttämättä tälle itse valitulle ja suunnitellulle elämäntavalleni tarvitse. Ihan sama mitä mieltä muut siitä ovat, koska olen jo alusta pitäen kutsumuksen kautta tälle tielle lähtenyt, vaikka siitä ollaan oltu mitä mieltä tahansa. Minua eivät muiden puheet juurikaan hetkauta, vaan kuljen kaikesta huolimatta omaa polkuani, asetetaan sen juurelle sitten kiviä tai muita esteitä kulkua hidastamaan. Esteet ovat näet kuitenkin tarkoitettu aina ylitettäviksi, ja ne pahimmat olen jo onneksi jonkun aikaa sitten ylittänyt varsin ansiokkaasti.

- Kansallisuudellakaan ei ole merkitystä ihmisyyden kannalta. Tärkeää on että tuntee omat sisäiset ja henkiset juurensa. Ymmärtää sisimpänsä tarkoituksen ja toteuttaa itsenäisyyttään sekä ihmisyyttään sopusoinnussa itsensä, ympäristönsä ja luontonsa kanssa.

rapevainaa

.
Minua tosissaan vituttaa, että jollain Indigolla on 9 ääntä ja mulla vain 8. Tässä on jotain hämärää. Joku kertoi että  Indy on majoitanut sen EU:n vaalitarkkailijan mökkiinsä. USKON että tuonpuolEisessA KOSTETAAN KAIKKI VÄÄRYYDET!

On muuten hyvää tämän Olvin joulukalja.

Annan kaikille minua ääänestäneille 6 voltin akun jouluööliä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä