Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Klassikko: 5 vastaan 1

Aloittaja AveLazio, 16.09.10 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 11 Vieraat katselee tätä aihetta.

Canardian

Filosofia on pitkälti teologiaa, psykologiaa ja metafysiikkaa jos en ihan väärässä ole.
Ei se tule ikinä pärjäämään Gnostisismille tai Aikidolle millään tasolla, koska siltä puuttuu kokemus ja siten suhteutus empiirisesti koettuihin asioihin.

Mä voin heittää tehtävän filosofille ja gnostikolle, esim. näin:
"Onko Jumala olemassa?"

Nonii filosofi rupeaa miettimään tai palauttamaan jo ennalta mietittyjä kuvioita, kun taas gnostikko voi ihan puhtaalta kädeltä sanoa että on kolme ja yksi. Tottakai kaikki arkeologitkin jo tietävät että Sumerian EN.KI ja EN.LIL olivat yhdessä se moraalinen Jumala jota kristinusko yrittää väkisin tunkea yhdeksi. Näin ei kuitenkaan ole, vaan Ying ja Yang on erillään, mutta kuuluu yhteen, eli ei ole yhtä. Kuitenkin tämä EN.KI/EN.LIL combo on vain demi-jumala, eli elävä jumala, kun taas oikea jumala, jota myöskin koraani edustaa on energia.

Huvittavinta tässä on se, että se ei ole edes uskontoa, vaan faktaa :)
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 17.09.10 - klo:23:22
Filosofia on pitkälti teologiaa, psykologiaa ja metafysiikkaa jos en ihan väärässä ole.
Ei se tule ikinä pärjäämään Gnostisismille tai Aikidolle millään tasolla, koska siltä puuttuu kokemus ja siten suhteutus empiirisesti koettuihin asioihin.

helsingin filosofinen tiedekunta tuottaa fyysikkoja, kemistejä, matemaatikkoja, biologeja, maantieteilijöitä, perinnöllisyystieteilijöitä  jne.

Teologinen tiedekunta on omansa.

Joo, mulla on tutkijan koulutus empiriatasolla.  mulla on 38 kiloisten sarjassa painissa pronssimitalli.  olin silloin 8 vuotta ja aika pullukka. iAikidoa en osaa enkä gnostamista. Jujutsussa poika on opttanut miten vastustajan keskisormi murretaan.

Canardian

Joo toi väkivalta on just väärin. Aikidossa nimenomaan ei ikinä satuteta ketään, ja silti hallitaan kaikkia tilanteita. Se on sekä fyysisesti että henkisesti ylemmällä tasolla. Koska sota on politiikan viimeinen vaihtoehto, eikä edes ole vaihtoehto vaan siinä vaiheessa politiikka on jo epic failannu.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 17.09.10 - klo:23:22
Fi
Mä voin heittää tehtävän filosofille ja gnostikolle, esim. näin:
"Onko Jumala olemassa?"

Huvittavinta tässä on se, että se ei ole edes uskontoa, vaan faktaa :)

minä taas uskon että tänä yönä koen 3 kertaa herätyksen ja heitän kepillisen vettä.

Siitä tulee kysymys mikä ero on jääkaapilla ja miehellä?

Kun jääkaapista ottaa munan käteen, se ei pieraise.

.

Amanda

Tässä ketjussa on arvosteltu kykenemätöntä moderaatiota. Koska minulla oli eri mielipide alla olevasta:

Lainaus käyttäjältä: vaeltava aave - 17.09.10 - klo:20:53
Ave ei kauan uusissa karvoissaan mahtunut olemaan ja tämänkin riidan hän aloitti ihan itse.

Katsoin koko ketjun läpi. Ja muistin oikein

Lainaus käyttäjältä: vaeltava aave - 17.09.10 - klo:14:21

Pitäisikö tällaiset ajatusleikit ottaa tosissaan? Minusta tuonkaltainen filosofinen pohdiskelu on jos nyt ei aivan sairastakaan, niin täysin mautonta.

Tässä vähän kevyempää mietittävää: Jos viisi foorumin jäsentä lähtee pois, mikäli yksi ei lähde, niin pitäisikö yhden lähteä?

Kyllä tarkkaavainen lukija huomaa, kuka tämän riidan uudelleen aloitti, myöskään en tykännyt verhottua vastapuolen yksityiselämän setvimistä tässä ketjussa.

Enempää ei kannata tästä puhua,
jos ei viihdytä yhdessä niin viihtyköön kukin itsekseen..

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 17.09.10 - klo:23:39
Joo toi väkivalta on just väärin. Aikidossa nimenomaan ei ikinä satuteta ketään, ja silti hallitaan kaikkia tilanteita. Se on sekä fyysisesti että henkisesti ylemmällä tasolla. Koska sota on politiikan viimeinen vaihtoehto, eikä edes ole vaihtoehto vaan siinä vaiheessa politiikka on jo epic failannu.

joka tapauksessa voittaja kirjoittaa historian.

Canardian

Joo itsekin olen herännyt keskellä yötä, tosin en sen takia että olisin munaa halunnu.
Siinä huomasin että se ei pidä paikaansa että univelkaa ei voi tallentaa, sillä sen voi.
Jos herään kello 3 jotain, ja meen nukkuun tunnin sisällä, niin kyllä se aikaisempi unijakso laskee virkeyteen.
Gnostisismin uutisista hyvää päivää.

Canardian

Lainaus käyttäjältä: Amanda - 17.09.10 - klo:23:43
kukin
Amanda menee halpaan, sillä tuo on tarkoituksellinen provosointi. Se joka provosoituu on syyllinen, ei se joka provosoi. Se joka loukkaantuu on syyllinen, ei se joka loukkaa. Vanha gnostinen viisaus :) Jeesus oli myös gnostilaisten (Essealaisten) seurassa monet vuodet, kun kehitteli omaa uskontoaan (paskempaa, sama idea kuin Microsoftilla joka yritti tehdä paremman kuin Unix käyttiksen, mutta failas eeppisesti).

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 17.09.10 - klo:23:49
[Se joka provosoituu on syyllinen, ei se joka provosoi. Se joka loukkaantuu on syyllinen, ei se joka loukkaa. Vanha gnostinen viisaus :)

oli miten tahansa mutta savolaiset sovelsivat tuon ensimmäisinä käytäntöön.

Canardian

Siitä siis kunnia savolaisille, tosin vähän epäilen että he olivat jo 300 eKr? :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä