Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Äkkiseltään musiikin kolminaisuudesta

Aloittaja Letti, 25.09.10 - klo:22:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Canardian

Lainaus käyttäjältä: se - 29.09.10 - klo:04:29
Voitko ajaa sit lopulta kaikki päällekkäin?
Kai sulla on ne soittimet koneessas (esmes kellopeli, fagotti, oboe ja muutkin toivotut)?
No siis tota biisiä voi muokata kokoajan mistä tahansa kohtaa. Vaikka soitanki livenä, niin niitä eri live kaappauksia voi sijoitella eri kohtiin - päällekkäin, edelle tai jälkeen.
Soittimia pitäis loytyä ihan riittävästi, ja mul on tossa vielä pari musiikkityoasemaa lisää jotka voin yhdistää samaan orkesteriin jos tulee tarve. Pitää sit vaan käydä hakeen semmonen studioteline jotta saan kaikki tyoasemat päällekkäin :)
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

THL tiedottaa

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Eugen

Sitten tietty pitäisi olla enkelikuoron kurkunavas ahattelua, "ah hah, ah hah haaaaa!"
"Aye, caramba!"

Tiistai


Se kuuli nuo mutkan takaa.. minä en tänä aamuna saa enää kuulumaan, vaikka hain sen soittimen uudelleen. Illalla kuului viitisen sekunttia vaimeata musiikkia.. siis tällä läppärillä. Kohta kokeilen pöytäkoneelta.

Yritän muistaa erään käheän eteläamerikkalaisen (?) huilun nimeä, joka soi yhden leffan tunnusmelodiassa, tietenkin senkin nimi unohtunut (onhan siitä kulunut vuosia), mutta oli niin omaperäistä, ajattelin, että jos MINÄ joskus jotain tuommosta tekisin, niin tuo huilu olisi ykkössoitin mulla :D


Eugen

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 29.09.10 - klo:09:46

Yritän muistaa erään käheän eteläamerikkalaisen (?) huilun nimeä, joka soi yhden leffan tunnusmelodiassa, tietenkin senkin nimi unohtunut (onhan siitä kulunut vuosia), mutta oli niin omaperäistä, ajattelin, että jos MINÄ joskus jotain tuommosta tekisin, niin tuo huilu olisi ykkössoitin mulla :D

Se on sama kuin eräällä suolalla, mutta en turhaan lausu sen kammotuksen nimeä... olen näet nähnyt ne inkat Kolmensepänpatsaan vieressä tarpeeksi monta kertaa.....
"Aye, caramba!"


S

Enpä taida olla väärässä tuossa fraseerausasiassa, vielä vähemmän olen erehtynyt sen merkityksessä luovan tulkinnan suhteen. Niin kuin jo totesinkin, tämäkin termi on eri yhteyksissä sovellettuna tulkinnanvarainen, jota voi soveltaa musiikin kentässä monin eri tavoin.

- Musiikki on siitä jännä ilmiö, että sitä voi esittää monellakin tavalla, noudattamatta aina orjallisesti perussääntöjä. Musiikin sisällä olevat perusteet eivät siis ole mitään ehdottomia totuuksia, joita ei voisi tarpeen mukaan muunnella luovasti. Varsinkin näin tapahtuu kun lähdetään vapaamuotoisesti improvisoimaan. Ei asia sitten on, kun soitetaan tarkasti nuottien tai sointujen mukaan.

- Musiikillisia rajoja voi näin tietyissä rajoissa halutessaan rikkoa; eivätkä sointupohjat, sävelkulut, melodiat, harmoniat, tai rytmiikatkaan noudata aina välttämättä mitään yhtä ainoata totuttua säännönmukaista kaavaa. Joten musiikin ilmaisutapoja voi mielikuvitukselliseen tapaan muutella/muokata lähes mielensä mukaan, saaden ne silti kuullostamaan järkeenkäyvältä kokonaisuudelta.

- Hyvänä esimerkinä voisin antaa juuri nuo kotisivuilleni Musiikkia-osioon http://scomy.suntuubi.com/?cat=18 laittamani kokeiluluonteiset näytekappaleet, joissa rikotaan tahallaan näitä musiikin teoreettisia sääntöjä. Ne onkin tehty puhtaasti varioiden/improvisoiden - luomalla efektimäisiä äänimaailmoja, joiden myötä mielestäni olen onnistunut tekemään kappaleita, jotka toimivat parhaimmillaan soundillisestikin omilla epäsäännönmukaisilla tavoillaan.

- Joten yksiulotteisen putkinäköiset puheet fraseerauksen soveltumattomuudesta mm. sointupohjien muunteluun voidaan näillä todisteilla lopettaa. Kaikki musiikki kun ei ole aina orjallista nuoteista soittamista - se pitää muistaa kun lähdetään luomaan musiikkia, joka on itsessään sisällöllisesti varsin rajaton ilmaisumuoto. Pelkkiä luonnon tai ympäristön ääniäkin tuottamalla päästään monesti mielenkiintoisiin lopputuloksiin. Näitäkin avaruudellisia musiikillisia kokeiluja olen aikoinani tehnyt mm. kosketinsoittimen jäljittelyinä lukuisia, jotka nekin ovat toimineet omassa genressään vallan mainiosti.  

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Canardian

Eilen jäin soitteleen kans semmosella aika törkeän rääväsuisella saksofonilla, ja ajattelin että tämä voisi kans sopia jonkun pääsoittimeks, ehkä AveLazio :)
Mutta tosta Tiistain kirjoituksesta sainkin hyvän idean: mitä jos jokainen Outomaalainen edustaa jotain tiettyä soitinta tossa biisissä?
Minä voisin olla avaruussyntsa tai bassosärökitara!
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

Noissa omissa musiikkinäytteissänikin olisi jo valmiita teoksia Outomaan hymniksi. Ainakin raidat 12 & 13 toimisivat tyyliltään ehkä jotenkin tätä tarkoitusta varten. Niissä on sitä mahtipontista pateettisuutta, joka on hyvinkin ominaista tälle palstalle.

- On siellä kyllä muitakin. Raita 9 olisi lyyrisessä herkkyydessään ehkä liiankin rauhallinen Outsan tunnusmelodiaksi. Mutta tääs 'pyhässä kolminaisuudessa' valinnanvaraa on vaikka kuinka paljon, kunkin maun & tyylin mukaan tietenkin....?!
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Tiistai

Suostuukohan Ave enää keskenkasvuiseksi rääväsuuksi, sehän muutti tyyliään aikuisempaan suuntaan :D


Muoks.
nyt pöytäkoneella kuuluu.
Tuo vauvan ääntelyhän on ihan kuin meidän pikku "Mimon"!

Canardian

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 29.09.10 - klo:09:46
Se kuuli nuo mutkan takaa.. minä en tänä aamuna saa enää kuulumaan, vaikka hain sen soittimen uudelleen. Illalla kuului viitisen sekunttia vaimeata musiikkia.. siis tällä läppärillä. Kohta kokeilen pöytäkoneelta.
Jos et jostain syystä osaa säätää volume nappia, niin kannattaa ehkä asentaa ogg codec Windows Media Playerille:
http://xiph.org/dshow/
Tämä on muutenkin hyvä asentaa, koska joskus selaimet ja ohjelmat avaavat Windows Media Playerin oletuksena.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä