Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Elämä on ihanaa!

Aloittaja Canardian, 02.10.10 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 16 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

.
Kuulin kouluaikaan tositarinan siitä lähistöltä
omenavaras meni taloon, jonka  omisti mestaruustason maratonjuoksija..
Omistaja huomasi varkaan ja lähti takaa-ajoon. Hän piti sopivan etäisyyden varkaaseen ja matka jatkui monta kilometriä.
Lopulta varas kaatui maantieojaan väsymyksestä. Omistaja kääntyi mitään sanomatta ja palasi kotiin.


Letti

Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 02.10.10 - klo:22:14
Mun vaarini tapasi sanoa: "en hetkeäkään elämästäni vaihtaisi pois".
Niin ihanaa elämä on!
En minäkään vaihtaisi, koska kannan vastuuni, ei se elämä silti ole ihanaa aina ollut.

Canardian

Lainaus käyttäjältä: QUITO - 02.10.10 - klo:22:17
.
Kuulin kouluaikaan tositarinan siitä lähistöltä
omenavaras meni taloon, jonka  omisti mestaruustason maratonjuoksija..
Omistaja huomasi varkaan ja lähti takaa-ajoon. Hän piti sopivan etäisyyden varkaaseen ja matka jatkui monta kilometriä.
Lopulta varas kaatui maantieojaan väsymyksestä. Omistaja kääntyi mitään sanomatta ja palasi kotiin.


Tärkeintä on tie, ei päämäärä.
-- Kiinalainen sanonta
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Canardian

Lainaus käyttäjältä: Letti - 02.10.10 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: Lumooja - 02.10.10 - klo:22:14
Mun vaarini tapasi sanoa: "en hetkeäkään elämästäni vaihtaisi pois".
Niin ihanaa elämä on!
En minäkään vaihtaisi, koska kannan vastuuni, ei se elämä silti ole ihanaa aina ollut.
Mieti uudestaan, sillä ihanuus ei ole sitä että kaikki toimii. Haasteet ovat ihania myös.
Ihanuus on enemmänkin sitä mistä ihmiset tykkäävät.
Määrittele ihanuus sitten, se on tavallaan polku onnellisuuteen, joka on jokaisella erilainen.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

Letti

Kuitenkin tulee mieleeni, että on kahdenlaisia ihmisiä, niitä jotka kantaa vastuun, tekevät työtä vaikka ei niin kivaa ole, puurtavat menneisyyden ja tulevaisuuden eteen. Ei elämä mitenkään ihanaa ole, mutta ei pysty heittäytymään ikuiseen flowiinkaan, koska ei vaan pysty heittää omaa elämäänsä kenenkään niskaan kannettavaksi.


Canardian

Lainaus käyttäjältä: Letti - 02.10.10 - klo:22:39Ei elämä mitenkään ihanaa ole
Elämä nimenomaan on ihanaa. Sun pitää oppia unohtamaan sun omat itsekkäät omistusarvot, ja oppia ajattelemaan kaikkien puolesta.
Eikä silti, myös narsismi on ihanaa.
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

Itselläni on elämän viisautena ajatus; että elämä vastaa omaan huutonsa juuri siten, miten siihen kulloinkin suhtautuu. Jos kohdalle sattuu negatiivisia ihmisiä, jotka koittavat loukata tai mustamaalata - niin heidät tulee vain ohittaa, jättää tilanteet huomioon ottaen omaan arvottomaan arvoonsa. Myönteiset piirteet taas saavat yleensä minulta välitöntä vastakaikua; eli suhtaudun positiivisesti ihmisiin, jotka kunnioittavat toisen ihmisyyttä - eivätkä kateuksissaan tai epävarmuuksissaan yritä teilata toista.

- Jos ikävien ihmisten kelkkaan menee mukaan, niin ns. lumipalloefekti on hyvinkin todennäköistä. Eli vyörymää on vaikea pysäyttää, jos tälläiseen kyytiin ajautuu tahtomattaan - tai niin että toinen käyttää toista häikäilemättömästi hyväkseen, manipuloiden sekä muutenkin koittaen nujertaa kohdettaan keinolla millä hyvänsä.

- Tietenkin omia oikeuksiaan pitää mahdollisuuksien mukaan puolustaa, jos kokee että niitä jollakin tavalla poljetaan. Suvaitsevaisuus ei kuitenkaan tarkoita sitä; että suvaitsee vääryyttä, sortoa, riistoa, mielivaltaa - tai yleensä sellaista käytöstä, jossa jotain ihmistä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Kaikkea ei ole syytä sietää - vaan johonkin on laitettava raja, miten toinen voi jotakin heikommassa jamassa olevaa ihmistä kohdella!

- Jokaisella on tosiaankin viime kädessä vastuu omasta hyvinvoinnistaan. Ketään ei pitäisi syyllistää, tai syyttää siitä, että itse voi henkisesti huonosti, eikä näin riistää omilla ajattelemattomilla toimillaan muiden elämisen mielekkyyttä. Jokainen kantaa kuitenkin elämässään omaa taakkaansa & painolastiaan, turha sitä muiden kontolle on sälyttää. Jatkuva ruikuttaminen on lopultakin vain energioiden tuhlausta. Lisäksi negatiiviset ihmiset ovat itse pahimmanlaatuisia energiavarkaita, jotka ryöväävät muiden henkiset energiat, sekä voimavarat alituisilla negaatioillaan.

- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Elämän ihanuutta pitää etsiä. Ei se minua tule etsimään.

ETsintään pitää kerätä voimia. Pitää olla suunnitelma/unelmia  mitä tekee sitten kun voimia on kiivetä masennuksen padasta reunalle. Jos huijaa itseään, masennus uudesta epäonnistumisesta voi vetää vielä hiljaisemmaksi. Mun kokemus on että itseään ei kannata huijata. Mato menee alitajuntaan vaikka persreiästä, jos kieltää madon olemassaolon.

Mietin pari viikoa sitten että tiekarhun ajossa tarvitaan järkeä, muuten se menee ojaan.
Eikö sitten oman elämän ohjaamisessa tarvita järkeä? Pysyykö elämä raiteillaan pelkällä asenteella jos tosiasit puhuvat ihan muuta. Jos esim ihmisen pitää levätä, silloin ei pidä lisätä vauhtia.

rapevainaa

.
Kaunista  puhetta ässä, mutta aika usein haukut muita perässävedättäviksi. Haukut ihmisten töitä "tekeleiksi". Poliitikkoja ties miksi. Maailmaloppua pelkäät kuin peruna ruttoa.
Ei noi sun jutut mitään positiivisia aina ole vaikka  niin sanot.


Et ainakaan ole rehellinen itsellesi . En arvosta tuollaista positiivisuutta lainkaan.

Olen myös tavannut töissä ihmisiä, jotka kertovat sitä, mitä toiset haluavat kuulla. Heille hyväksyntä  menee kaiken edelle. Yksityisfirmassa se vie työt tuhoon mutta kunnan hommissa ei.

S

Itse asiassa arvostelen vain ihmisten tapaa toimia, sekä kritisoin yleisellä tasolla joidenkin tahojen epäoikeudenmukaista käytöstä. Vääryys saa minussa melkein aina puolustusmekanismit toimimaan; eli en usein miten siedä keneltäkään tahallisen epäinhimillistä, tai muutenkaan mielivaltaista käytöstä.

- Enkä muuten yleensä hauku ketään yksityisesti/henkilökohtaisesti, en myöskään tarkoituksella heitä lokaa syyttömien niskaan, niin kuin jotkut tekevät. Aina jos otan kantaa johonkin asiaan, niin siihen on jotain todellista syytä tai aihetta. Huvikseni en ketään nimittele enkä mollaa, en liioin yritä väkisin haastaa riitaa kenenkään kanssa.

- Tässä on vissi ero niihin, joiden agendana on hyökätä kaikkea tai kaikkia vastaan, räksyttää lähes jokaisen kimpussa - sekä pitää oikeutenaan omaa heikkoa itsetuntoaan pönkittääkseen, talloa joka raossa muut jalkoihinsa. Tälläinen omahyväinen itsekeskeisyys herättää väkisinkin vastustusta, jopa tälläisessä tervehenkisen kriittisessä kyseenalaistajassa kuin itse olen!  
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä