Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Outoja ja hullunkurisia sähköposteja

Aloittaja Aakku, 21.10.07 - klo:11:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 13 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aakku

Äsken työspostiini luikahti hässimisapukemikaalien mainos :

Erityishuomio kiinnittyi "professional"-tuotteisiin - nämä on ilmeisesti tarkoitettu ammattimaiseen hässintään ! Voiko niitä käyttäen myös nk. ampua sarjatulta, ei käy mainoksesta ilmi ...

Veikkaan, että kyseessä on patenttirikkomus - ts. jossain vinkuintiassa teetetään kyseenalaisissa labroissa koska "Näytä kaikki"-toiminto paljasti spostin koukanneen Venäjän kautta, vaikka firma on olevinaan "amerikkalainen"  >:(

Tiistai

Taas olen voittanut lotossa..  252000 puntaa.. jippii!

Sunday, November 23, 2008 8:12 AM
Winning Notification (File #:LC1108722)
"info@lcouncil.org" <info@lcouncil.org>Add sender to Contacts
To: undisclosed-recipients

THE LOTTERIES COUNCIL,
20 Nicholas Street,
Burnley,Lancashire.

ATTENTION:PRIZE PAYMENT APPROVAL(File #:LC1108722).
The above firm in conjunction with The Office of Fair Trading wish to
officially notify you that the above file number attached to your email
have won GBP252,000 in our Internet Based Lottery.For technical advice and
claims, submit your contact information.
ADDRESS:   
NAMES:
TELEPHONE: 
Email: supervisor_thubert@hotmail.com
Telephone: +44 703 1907 678
Robert Mcneil,
Group President
© 2008 The Lotteries Council. All Rights Reserved. Conditions Apply.

Pitäisi katsoa jostain, minkä maan suuntanumero on 44.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.11.08 - klo:10:24
Taas olen voittanut lotossa..  252000 puntaa.. jippii!

Pitäisi katsoa jostain, minkä maan suuntanumero on 44.

:) Katso, mutta älä soita - saat vain huiman puhelinlaskun. Kumma, että osaavat lähettää tiedon voitostasi, vaikka eivät tiedä nimeäsi, eivätkä ikääsi ja osoitettasi ... minulle on tullut myös työspostiin vastaavia huijausyrityksiä.

Tuollaisissa on toisinaan lisäksi jokin nettiosoite, jonka perässä on kirjain/numeroyhdistelmä, eikä sitä kannata klikata koska silloin lähettäjä saa varmistuksen spostin perilllemenosta ja lisää roskaa ropisee... olen joskus kokeillut ilman sitä loppuletkaa, pelkällä palvelimen osoitteella, mutta niistä ei löydy yhtään mitään .....

Tiistai

Tavallisesti niissä on ainakin se osoite, jolle se tulee.. tässä ei. On ilmeisesti lähetetty tuhansille ihmisille.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.11.08 - klo:11:12

Tavallisesti niissä on ainakin se osoite, jolle se tulee.. tässä ei. On ilmeisesti lähetetty tuhansille ihmisille.

Niih, sinulla on gmail ? Sieltä ovat saaneet ryövättyä osoitteita ja kaikille lähtee - sitä tuo tarkoittaa, että jokaiselle listalla olevalle. Työspostiin osa spämmeistä tulee juuri noin ja osa oikealla osoitteella ... menetelmä riippuu lähettäjästä.

Tiistai

Eikun se on Yahoo-osoite sillä .. anonyymillä :)  blogilla- feedbackosoite. Siellä ei taida olla ketään osoitekirjassa. Ehkä se nuuskija osaa mennä vanhoihin meileihin ja poimia sieltä osoitteita, ei kai se kummoinen konsti olisi.

Ihme kyllä, näitä voittojuttuja on tullut vain sinne..

Ztara

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.11.08 - klo:11:15

Niih, sinulla on gmail ? Sieltä ovat saaneet ryövättyä osoitteita ja kaikille lähtee - sitä tuo tarkoittaa, että jokaiselle listalla olevalle. Työspostiin osa spämmeistä tulee juuri noin ja osa oikealla osoitteella ... menetelmä riippuu lähettäjästä.

Aakku, pystyykö gmailiin lähettämään oikeasta olemassaolevasta sähköpostiosoitteesta postia joku toinen?

Sain ihan kummallisen sähköpostin eräältä ulkomaalaiselta (pohjoismaiselta) henkilöltä, jonka kanssa vaihdoin taannoin pari sähköpostia. Hänen osoitteestaan tuli pyyntö lähettää hänelle rahaa Westbank unionin kautta Nigeriaan...että hän unohti laukkunsa taksiin. Lähettävätkö nigerialaishuijarit jo sähköpostia privaattiosoitteistakin!!? En ole tämän ihmisen kanssa tekemisissä, joten en ole kysynyt häneltä mitään. Mutta olen vuorenvarma, että hän ei ole tuota minulle lähettänyt, ihmiselle jota ei ole koskaan edes nähnyt. 
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Stara - 23.11.08 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.11.08 - klo:11:15

Aakku, pystyykö gmailiin lähettämään oikeasta olemassaolevasta sähköpostiosoitteesta postia joku toinen?

Sain ihan kummallisen sähköpostin eräältä ulkomaalaiselta (pohjoismaiselta) henkilöltä, jonka kanssa vaihdoin taannoin pari sähköpostia. Hänen osoitteestaan tuli pyyntö lähettää hänelle rahaa Westbank unionin kautta Nigeriaan...että hän unohti laukkunsa taksiin. Lähettävätkö nigerialaishuijarit jo sähköpostia privaattiosoitteistakin!!? En ole tämän ihmisen kanssa tekemisissä, joten en ole kysynyt häneltä mitään. Mutta olen vuorenvarma, että hän ei ole tuota minulle lähettänyt, ihmiselle jota ei ole koskaan edes nähnyt. 

Pystyy kai jos on murtanut tunnukset ... tai saanut ne "nätisti pyytämällä" käyttöönsä.

Heh - nuo nyyhkytarinat ovat huijareiden vakiokamaa. Älä hyvä sisar edes vastaile sellaisiin tuntemattomista osoitteista tulleisiin. Tuossa nimenomaisessa tapauksessa on mitä ilmeisimmen murrettu tunnukset ja väärinkäytetty syyttömän nimissä olevaa spostiosoitetta.

Joskus oli yhden Käpyinstituutin ATK-keskuksen kaverin kanssa juttua näistä osoiteväärennöksistä ja kertoi sen olevan helppoa jos pääsee sisälle itse systeemiin --> demona laittoi minulle spostia, jonka vastaanottaja oli Aku Ankka ja lähettäjä Iines Ankka [aku.ankka@kapyinstituutti.fi] ... tällaisia spostiosoitteita ei ole olemassakaan ...

Ztara

Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.11.08 - klo:12:51

Älä hyvä sisar edes vastaile sellaisiin tuntemattomista osoitteista tulleisiin. Tuossa nimenomaisessa tapauksessa on mitä ilmeisimmen murrettu tunnukset ja väärinkäytetty syyttömän nimissä olevaa spostiosoitetta.

Ok, kiitti avusta. Enhän minä tuntemattomiin osoitteisiin vastailekaan, eikä minulle spämmipostia koskaan edes tule. Mutta tuo tuntui niin ihmeelliseltä, kun osoite oli omassa luettelossani.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

.
Ilmeisesti sähköpostiosoitteiden kaappaaminen on melko helppoa, koska niin usealle on tullut outoa sähköpostia luotettavan ja tunnetun sähköpostiosoitteen kautta. Syynä on tämä kerpeleen Windows ja Pilkeitsi!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä