Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kahvinurkkauksen lepopaikka

Aloittaja Joku vaan, 18.09.07 - klo:13:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

S

Se tässä kaikessa hektisyydessä ja usein epäinhimillisissä olosuhteissakin on vikana, että siitä on ihmispolon vaikea kunnolla edes halutessaan irtautua. Järjestelmät ja koneistot takovat kellon ympäri tulosta ja tuottavuus revitään yksilöiden selkänahasta ja puristetaan 'ahkerista' työläisistä kaikki liikenevätkin mehut irti. Ihmisten hengellä ja terveydellä ei tunnu olevan suurtakaan arvoa, pääasia että raha puhuu ja rattaat pyörivät. Se ei voi olla näkymättä kansalaisten lisääntyvänä pahoinvointina 'hyvinvointiyhteiskunnan' riippakivenä toimiessaan.

Jossain vaiheessa tämäkin hullunmylly ja oravanpyörän sekamelska kuitenkin aina kostautuu, ja ihmiset palavat loppuun, sekä eläköityvät ennenaikaisesti. Monet huomaavat hellittää vasta sitten kun on jo melkein myöhäistä. Jotkut viisaat ja järkevät tekevät omat ratkaisunsa, jos talous ja elintaso muuten antaa siihen myöten; eli irtautuvat yksiteoin vauhtisokeuden sokaisemasta oravanpyörästä.

Kaikille ei tämäkään ratkaisu ja järjestely ole käytännössä mahdollista, sillä onhan ainakin terveydenhuollon ja pelastuslaitosten rattaiden pyörittävä hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseksi, vaikka nyt jotkut intomielisemmät ovatkin nurkkaanajettuina irtisanoutumassa töistään. Lisäksi maatalouden ravintoketjun tuottajien on toimittava kaikkien eduksi ja hyödyksi, että saisimme särvintä leipämme päälle ja murua rinnan alle.

Paljon kuitenkin tehdään turhaa ja hyödytöntä, jopa tuottamatontakin työtä, joka kuormittaa kohtuuttomasti luonnonvaroja. Mutta globaali kapitalismi sanelee säännöt ja ihminen on tässä kilpajuoksussa pikkuruinen pelinappula ja ohjelmoitu robotti, joka vaihdetaan helposti uuteen ja kestävämpään, kun vanha väsähtää tai muuten luhistuu alta. Varaosatkaan tai vuosihuolto ei aina tuota toivottua tulosta. Ihmisestä on tehty tahdoton kone, joka ajetaan yhteiskunnan hallintakoneiston toimesta ennen pitkää loppuun. Yritä siinä sitten elää terveenä ja toimintakykyisenä elämänhallinnan ja oman hyvinvoinnin sekä voimavarojenkin pettäessä.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

dianora

Viisaita juttelet - kyllä on ihmisestä tullut pieni nappula tämän pallon pelissä, ei tunnu olevan mitään arvoa, ei väliä. Aina vain pienemmällä joukolla on tehtävä enemmän työtä ja saatava aikaan säästöjä. Luulisi joskus tulevan pään vetävän käteen. Olen ihmetellyt näitä osa-aikaisia työsopimuksia (puhumattakaan määräaikaisista) - kuinka sellaisella palkalla voi tulla toimeen, saada edes välttämätön - koti ja ravinto. Ei kaikki tulekaan, vaan joutuvat tekemään kahta pieni palkkaista työtä, että selviävät. Eivätkä pääse todellakaan viettämään kulutusjuhlaa  :evil:

Postia selatessa huomasin, että joku kamala kuluttamisen juhla on lähestymässä - ihmiselle kaupataan kaikkea mahdollista - aivan kuin ei isienpäivä tai joulu tulisi, jos et hanki sitä ja tätä.. laita kotia uuteen uskoon..  jne..
Voi turhuuden turhuus  :evil:
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Posiella

Ei muuta kuin kaikki työssään uupuneet ja liian vähän työssäoloaikanaan tänne kirjoitella ehtivät YKSITYISYRITTÄJIKSI vaan! Siinä se autuus alkaa! Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja ehtii jopa selata niitä mainoksia, joita kotiin posti kantaa, ja lueskella ihmisten aatoksista täällä netissä ja kuunnella uutisiakin joka ilta telkkarista.

Tervetuloa yrittäjäksi!
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Yrittäjiksi!

No, pentele, ihan uus idea sulla. Ja hyvä!
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

dianora

Jopas kuulostaa hyvältä tuo yrittäjyys  8)  - ehtii kirjoittelemaan nettiinkin ihan työaikana, upeeta. Täytyy kaivaa esiin jonkun yrityshautomon osoite ja numero - sieltä kai niitä yrityksen "munia" saa vai  :roll:

Hieman huimaa tuo ajatus tolkuttomasta rahan tulosta, mutta eiköhän tuota sillekin opi ja lisää oppia voi hakea sijoitusneuvojalta. Että kaikki hyvin!!

P.S. Unesta ei ollut mitään puhetta - pääseekö sitten kiinni normaaliin unirytmiin  :roll:  Sitten kun on saanut haudottua sen "munan" valmiiksi yksilöksi ....
Tyytyväinen ihminen on koloonsa tyytyväinen.

>>lainattu Yanalta

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "dianora"Jopas kuulostaa hyvältä tuo yrittäjyys  8)  - ehtii kirjoittelemaan nettiinkin ihan työaikana, upeeta. Täytyy kaivaa esiin jonkun yrityshautomon osoite ja numero - sieltä kai niitä yrityksen "munia" saa vai  :roll:

Hieman huimaa tuo ajatus tolkuttomasta rahan tulosta, mutta eiköhän tuota sillekin opi ja lisää oppia voi hakea sijoitusneuvojalta. Että kaikki hyvin!!

Sellainen yrittäjyys, mitä voisi tehdä etätyönä tietokoneen äärellä, olisi hyvä. Tekisi työtä ajasta ja paikasta riippumatta ja vaikka yöllä jos siltä tuntuu ... niin, millainen pisnesidea täyttäisi nämä reunaehdot ? Eipä tule ihan äkkiseltään mieleen. Roskapostittajaksi en ala, koska syvästi itse sellaista inhoan... humpuukituotteiden markkinointikaan ei oiken sovi minun luonnolleni.

LainaaP.S. Unesta ei ollut mitään puhetta - pääseekö sitten kiinni normaaliin unirytmiin  :roll:  Sitten kun on saanut haudottua sen "munan" valmiiksi yksilöksi ....

Koneen ääressä tehty verkkotyöskentely antaisi mahdollisuuden siihen, että nukkuu silloin kun nukuttaa ja kukkuu kun kukuttaa. Unirytmistä tulisi sellaista säännöllisesti epäsäännöllistä kai.

S

Siinä on ihan tarpeeksi yrittäjyyttä, että yrittää tulla toimeen arjen koukeroissa ja pyörteissä, sekä elämänhallinta kulkee päivästä toiseen kohtuullisella mallillaja niissä puiteissa mitkä itselle on luotu. Eli on sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa, eikä yritä turhaan tapella tuulimyllyjä ja usein mahdotontakin vastaan. Siinä jää vain luu käteen, jos liikaa yrittää harata jäykkää koneistoa ja järjestelmää vastaan. Se ei tarkoita kuitenkaan sitä, ettei voisi kyseenalaistaa vallitsevia olosuhteita; pikemmin päinvastoin niin pitää tehdä ja mitä suuremmassa määrin.

Tosin omista oikeuksistaan ja ihmisarvostaankin on syytä pitää tiukasti kiinni, muuten on vain muiden heiteltävänä ja pompoteltavana. Se ei ole kovinkaan mieltä ylentävää pidemmässä juoksussa, sillä oma pää on pidettävä olosuhteista riippumatta, vaikka sitä kuinka vaadittaisiin vadille tai pölkylle. Kun sitä oppii kantapään kautta pitämään puoliaan ja hakemaan itselleni kuuluvan tilan ja omat oikeudet, niin aikaa myöten sitä vaan viisastuu ja karaistuukin niin, ettei suostu kaikkeen mitä ulkopuolelta yhteiskunnan toimesta syydetään ja tarjotaan. Näin on käynyt ainakin allekirjoittaneelle.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

Posiella

Lainaus käyttäjältä: "se"Yrittäjiksi!

Hmm...en ole nyt ihan varma, että keskustelenko herran kanssa, jonka jalkahiki haisee, mutta oletan näin.
Niin, sullahan on oikein ihania kokemuksia yrittäjyydestä. Miten kaikki on suurta ja kaunista ja vapaa-aikaa yllin kyllin. Henkilökohtaiset muutaman sadan euron laskutkin, joiden kanssa painiskeli joskus muinoin, tuntuvat ihan pieniltä tätä nykyä, kun yrittää riipiä rahaa kokoon tuhansien eurojen laskuille. Ja postia saa ihan joka päivä. Ei vain oikein ehdi niitä joulutavaramainoksia tutkia, kun joka päivä saa postia: ennakkoveroa, jälkiveroa, alv-veroa, eläkevakuutusmaksua, rahtimaksua. Ei ole ainakaan virallinen taho unohtanut!

Voit tätä yrittämisen ihanan sietämätöntä vapauden keveyttä! Tähän riemuun vain jokainen!
Alkaa entiset murheet tuntua tosi pieniltä ja vanhan pomonkin naama ihan mukavalta. Jo omistaa pomon, se sentään maksaa tilille palkan joka kuukausi, vaikka ei itse aina jaksaisi kuin kirjoitella Outomaahan ja unohtuu, että pitäisi ansaita palkkansa, joku senkin joutuu maksamaan ja sosiaalikulut sut muut päälle. :twisted:
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Stella Polaris"

Lainaus käyttäjältä: "se"Yrittäjiksi!

Hmm...en ole nyt ihan varma, että keskustelenko herran kanssa, jonka jalkahiki haisee, mutta oletan näin.
Niin, sullahan on oikein ihania kokemuksia yrittäjyydestä. Miten kaikki on suurta ja kaunista ja vapaa-aikaa yllin kyllin.

Jo vain!

Sitä ihanuutta (yrittäjyyttä) sain nauttia miltei kolmekymmentä vuotta. Aattele! Kolmekymmentä IHANAA, asiakaskyllästyne.... siis asiakasrikasta pii-----iiitkää vuotta. Eikä todellakaan minään vuonna verottaja unohtanut minua! Ihanaa! Senkin jälkeen, kun jätin yrittäjyyden taakseni, verottaja se vaan muisti ja muisti... Eiks olekin ihanaa – YRITTÄJÄNÄ!   :evil:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Sellainen yrittäjyys, mitä voisi tehdä etätyönä tietokoneen äärellä, olisi hyvä. Tekisi työtä ajasta ja paikasta riippumatta ja vaikka yöllä jos siltä tuntuu ... niin, millainen pisnesidea täyttäisi nämä reunaehdot ? Eipä tule ihan äkkiseltään mieleen. Roskapostittajaksi en ala, koska syvästi itse sellaista inhoan... humpuukituotteiden markkinointikaan ei oiken sovi minun luonnolleni.

Voi siinä osuit oikeaan, yrittäjä saa ihan vapaasti tehdä töitä yökaudetkin. Minä teinkin sitä juuri noin, tietokoneen ääressä. Olinkohan minä juuri tuommoinen roskapostittaja kun suunnittelin niitä mainoksia eri yrityksille... kyllä kai.

Vaikka ei tämä nykyinenkään homma oikein hääppöstä ole koska siihen tärvääntyy näköjään koko elämä, lisäksi myös lasten elämä, tai ainakin kuopuksen. Mutta hyvä puoli kieltämättä on tuo palkkapäivä ja tilipussi.
Kuule Posi, ....onko se yrittäminen kaiken vaivan arvoista?
Minä mietin samaa omasta työstäni.
Ensi viikonloppuna mietin sitä oikein perusteellisemminkin. Kuulette sitten varmaankin mitä olen tuumannut...

Indigo

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä