Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Outomaa

#110

Ihan pakko nauraa tälle menolle.. miten minä olen tähän modesoppaan joutunut?

Patu, Rrrapen suun käskin tukkia, koska minulla on vain julkirakkaita. Olisi vielä julkisempiakin, mutta on ihan pakko sitoa kissanhäntää takakoipeen kiinni, ettei se nousisi vastoin tahtoani. 

En ala tämän varttuneen porukan tarhatädiksi. Tulkaa toimeen tai sitten ei.


Esmerkixin linkit luen kohta, tuo on mielenkiintoinen ajatus, että Suomen historia olisi sepitetty.
"Nothing in the world is ever completely wrong. Even a stopped clock is right twice a day."   — Paulo Coelho (Brida)

Esmerkix

#111
Tuossa vielä yksi linkki lisää: tutkimussuunnitelman abstrakti: http://www.uta.fi/yky/coehistory/researchplan.html

History of Society: Re-thinking Finland 1400-2000
Research Plan (abstract)

karpalo


Voisiko Suomenkin Historia olla sepitetty. Muistaakseni ovat sepitelleet N:liiton/Venäjän historiaa, Kiinan historiaa, Pohjoiskorean, Cuuban jne, mutta että Suomenkin historia on sepitetty?

Missähän sepittämössä?

Esmerkix

Aivan Suomen omassa sepittämössä. Haapalan esimerkkinä oli Maamme-kirja, jota on muokattu uudelleen kirjoittajan kuoleman jälkeen korjatussa painoksessa... pahat pois, kultaiset tilalle.

risto

Lainaus käyttäjältä: Outomaa - 24.04.12 - klo:19:28


Ihan pakko nauraa tälle menolle.. miten minä olen tähän modesoppaan joutunut?

Patu, Rrrrrapen suun käskin tukkia, koska minulla on vain julkirakkaita.

miksi Ave nimittelee kaikkia "rakas", varsinkin miehiä, ja pojista puhumattakaan?


AveLazio

jaska pieni, tunnen sinut jo HYstä. Sinua pidetään laitoksella hulluna. Tiesitkö? Haluan auttaa sinua väikkärissä. OK? Näytetään niille.

Mutta tarvitset tosi paljon ohjausta (minulta saat), perustietosikin ovat huonot, huomaan. Ja tsekkaa se lääkitykses (lääkäriltä saat).

Viel tää, jaska: Olet uskomattoman tietämätön moukka (mil kurssillani oot ollu?). Mutta rakastan haasteita, kuten se ihme että tekisit väikkärin! Kukaan ei usko kykyihisi tässä.

Autan sua. Tehdään tää. Ei saa jäädä tuleen makaamaan! Soita mulle, 041 513 6673. Muutkin saa soittaa, etenkin suloiset naiset. Hih.
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 24.04.12 - klo:20:56


Autan sua. Tehdään tää. Ei saa jäädä tuleen makaamaan! Soita mulle, 041 513 6673. Muutkin saa soittaa, etenkin suloiset naiset. Hih.

varattua tuuttaa aina, naiset rupes heti soitteleen.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix

Suomi on ollut kautta historian maahanmuuttajien maa. Me suomalaisetkin olemme tulleet tänne jostain ulkomailta. "Maahan- ja maastamuutto ovat aina olleet osa Suomea, eikä maata olisi rakennettu ilman ulkomaalaisten apua."


Tämähän pätee aivan joka maahan. Olisi rehellistä nimetä tuo työ "Suomen historia maahanmuuton näkökulmasta" – siitähän tuossa selvästi on kyse.

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix

Tiedemies argumentoi, perustelee johdonmukaisesti, ei peittele tietämyksensä aukkoja kirosanoin ja toisia halventavin nimityksin.


Juuri niin kuin minä! Vai kuvitteletko, että tieteellisessä kirjoituksessa käyttäisin kirosanoja ja halventavia nimityksiä? Tuo sinun lähteesi esitti kyllä väitteitä, mutta perusteluja en nähnyt. Esimerkiksi Topeliusta hän lähti lyttäämään, mutta perustelut jäivät hämäriksi.

Hauska tuo AveLazio – lisättäköön hänen diagnooseihinsa vielä messiaskompleksi ja obsessiivinen huomionkipeys. Myös omien ongelmien projisointi muihin on tälle todellisuudesta vieraantuneelle henkilölle tyypillistä. Huomatkaa myös, että hän ei edelleenkään yritä puolustella tuulesta temmattuja väitteitään eikä argumentoida minun perustelujani vastaan – hän osaa vain vedota omaan "auktoriteettiinsa", argumentointi on hänelle tyystin vieras taiteen laji.

Jos useampi kirjoittaisi tänne suomalaisten juurista, minun ei tarvitsisi tyytyä käsittelemään AveLaziota. (Vihj vihj)

risto

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 24.04.12 - klo:23:26
[qu
Jos useampi kirjoittaisi tänne suomalaisten juurista, minun ei tarvitsisi tyytyä käsittelemään AveLaziota. (Vihj vihj)


TÄH!  mikä ihmeen kilpakirjoitus?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä