Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiikeritankinpaluu - 05.10.12 - klo:14:21

Kaiken kaikkiaan suomalaisugrilaiset kansat ovat geneettisesti heterogeenisiä mutta kansojen sisällä erilaisia haplotyyppejä on vähemmän kuin eteläisemmissä väestöissä. Se kertoo pienistä väestöistä, vähäisestä sekoittumisesta muualta tulleiden kanssa ja lyhyestä historiasta.

(Yle tiedeuutiset, Helsingin yliopisto)

Olen aivan Warma, että minussa on liiankin kanssa  haplotyyppistä perimää. Muuten en jaksaisi haplotella tämän tosikkomaisen naisihmisen, tämän ns. modetiimin älymystöön kuuluvan Frouvan foorumilla, en sitten ollenskaan.

Sorry vaan, hapankaalin liiallinen nauttiminen lisää foorumisokeutta., sanoo vanha viisaus.

AveLazio

Suomalaisten itäiset (väistyvät) geenit ovat varmaankin Siperiasta, joka oli vaellusreittiemme itäpää. Sieltä ne intiaanien siperiageenit. Saamelaisten tausta on edelleen täysi mysteeri. He vaihtoivat oman, tuntemattoman kielensä suomeen. Mutta mitä he puhuivat ennen sitä...
At a narrow passage there's no brother, no friend

karpalo

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 05.10.12 - klo:20:46
Suomalaisten itäiset (väistyvät) geenit ovat varmaankin Siperiasta, joka oli vaellusreittiemme itäpää. Sieltä ne intiaanien siperiageenit. Saamelaisten tausta on edelleen täysi mysteeri. He vaihtoivat oman, tuntemattoman kielensä suomeen. Mutta mitä he puhuivat ennen sitä...

Puhuivatko yleensä mitään? Siellähän silloin oli tarkka sääntö, että ainoastaan kuuntelevat oppineita. Jos puhuivat, niin sitten valaansaksaa. Sikoja siellä ei ollut, että olisi voinut puhua siansaksaa.
Itse epäilen, että ovat tulleet Grönlannin, siis silloisen jäämantereen kiertäneitten inuiittien veljenpojilta. Tulivat nimittäin EteläMantereelta, osin heillä oli mukana Inka-kansan perimää mm. höyhenpuuskat ja muut helistimet.

Omat geenini viittaavat omien tutkimusteni mukaan, että olen Ruotsin Skånesta. Sieltä yhdeltä hautapaikalta löydettiin yks´ yhteen geenimanipuloitumatonta tavaraa yllin, jopa kyllin.

That´s it sanoi tuntematon kielentutkija, joka tutki omaa kieltään laitettuan sen kiinni pakkasella 30 - asteen tietämissä metalliseen ovenkahvaan kiinni.

AveLazio

Hypoteesisi saamelaisten alkuperästä on yhtä hyvä kuin muutkin hypoteesit aiheesta. Ikuinen mysteeri se kai on.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Posiella

vai skånesta? ;D . Eipähän ole rape ainakaan sukurutsattua lajiketta, jos toinen haara tulee ruotsista ja toinen haara venäjän puolelta karjalasta! :D
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

THL tiedottaa

Näkyyhän tuo Rapen kirjoituksistakin!

Mikä ajatuksen lento ja painotusten monipuolisuus.

Myös asioihin — niin, siis asioihin, ei mihinkään huuhaa-puuhasteluun — paneutuminen on perusteellista, tuloksellista.

Miinusta on se, että Rapella on yleensä käytössään vain matkapuhelimen vajaat mahdollisuudet, esmes kirjoitusvihreitä suorastaan tulvii tekstiin.

Niin, tulva onkin hyvin ajankohtainen aihe. Etenkin siellä lakeuksilla, Posi!

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Tiikeritankinpaluu - 05.10.12 - klo:14:36
.
POPULATION GENETICS OF FINNO-UGRIC-SPEAKING
HUMANS IN NORTH EURASIA

Ville Nikolai Pimenoff

Department of Forensic Medicine
University of Helsinki
Helsinki, Finland

Departament de Ciències de la Salut i de la Vida
Unitat de Biologia Evolutiva
Universitat Pompeu Fabra

To be publicly presented with the permission of the Medical Faculty of the
University of Helsinki, in the lecture hall of the Department of Forensic Medicine
on October 31st 2008 at 12 o'clock noon.
Helsinki 2008

Siis ei ollenkaan samasta butiikista mistä Jaska on lähtöisin, vaan lääketieteellisestä...
Pelkäsinkin jo, että geenitutkimus on jätetty kokonaan kielitieteilijöiden huoleksi.

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Telaketjunpuolikas - 05.10.12 - klo:21:17

Omat geenini viittaavat omien tutkimusteni mukaan, että olen Ruotsin Skånesta. Sieltä yhdeltä hautapaikalta löydettiin yks´ yhteen geenimanipuloitumatonta tavaraa yllin, jopa kyllin.

That´s it sanoi tuntematon kielentutkija, joka tutki omaa kieltään laitettuan sen kiinni pakkasella 30 - asteen tietämissä metalliseen ovenkahvaan kiinni.
Kato, sukulaispoikia! Minun juureni viittaavt Örebrohon... Esi-isä muutti sieltä jo 1600-luvulla Suomeen.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 07.10.12 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: Telaketjunpuolikas - 05.10.12 - klo:21:17

Kato, sukulaispoikia! Minun juureni viittaavt Örebrohon... Esi-isä muutti sieltä jo 1600-luvulla Suomeen.

Fyj Faan också, Jätteroligt att  träffa här på Forumen, vi är alltså släktingar. Jajjamen jag snackar lite Skeune och du kommer en hel del borta från Malmö.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 07.10.12 - klo:09:01

Miinusta on se, että Rapella on yleensä käytössään vain matkapuhelimen vajaat mahdollisuudet, esmes kirjoitusvihreitä suorastaan tulvii tekstiin.

Niin, tulva onkin hyvin ajankohtainen aihe. Etenkin siellä lakeuksilla, Posi!

Rapen puhe tulvii tosiaan näin syksylläkin yli äyräidensä. Siitä puhetulvasta voisin antaa lähes asiantuntevaa analyysiä, toisin kuin lakeuden tulvista. Tulvista en olisi tiennyt mitään ilman tiedoitusvälineitä. Ajelin Kokkolasta Vaasan suuntaan sunnuntaina, ja hieman ihmettelimme, kun joet olivat tulvineet pelloille. Yleistä se on normaalisti keväisin. Täällä kotona asun vuorella  ;D, jonne eivät tulvat ylettyisi, vaikka kaikkien tekoaltaiden ja -järvien padot murtuisivat.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä