Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki
Sä ite olet hatara. Et edes ymmärrä mitä genetiikka on.

Mulla on geneettiset tiedot takuulla paremmat kuin sinulla, mutta  tähän ihmiskehityksen genetiikkana ole perehtynyt millään tavoin.

Älä nyt hiilly, tarkoitin nimenomaan väestögenetiikkaa: siinä on erilaisia tasoja. :)

Minä just kerroin palautteena että kansantajuisuudessasi on petraamista.
Tämän vuoden artikkeölisi on hyvin vaikeaselkoinen. Lisäksi kun ole tutustunut näihin alkuperäisiin, vedät huomattavat rohkeasti johtopäätöksiä, joita eivät oikeat tutkijat ole tehneet.

1. Kirjoitukseni on kansantajuisempi kuin alkuperäiset artikkelit, sen näkee jokainen.
2. Mitä ovat nämä kuvailemasi rohkeat johtopäätökset?

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix
Liputtaisin kovin mielelläni monitieteisyyden puolesta, mutta minun liputuksillani ei taida olla mitään konkreettista merkitystä.

Niin minä ja moni muukin liputamme. Monitieteisyyden pitää vain olla tieteellisesti uskottavaa, eli metodipohjan täytyy olla oikea.

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix
Mitä sAULI pAUKKOSEEN tulee, hän on yksi harvoista vanhan ajan herrasmiehistä alallaan... Suurin osa alan toimijoista on nimittäin naisia.

Uskon että hän on herrasmies, sitä en ole kiistämässä. Hän vain lähti oman erikoisalueensa ulkopuolelle perehtymättä uuteen aiheeseensa riittävän syvällisesti.

Hämmästyyttää Jaskan tyyli että jos en ymmärrä hänen kirjoituksiaan, niin vika on minun perustiedoissa.

Pahoittelen että käytin väärin sanaa "perustiedot". Tarkoitin väestögenetiikkaa – siinä sinulla on aukkoja, minkä osoittaa se, ettet havainnut Pimenoffin tutkimuksen edustavan eri tasoa kuin raportoimieni genominlaajuisten tutkimusten.

risto

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 24.10.12 - klo:21:58
siinä sinulla on aukkoja, minkä osoittaa se, ettet havainnut Pimenoffin tutkimuksen edustavan eri tasoa kuin raportoimieni genominlaajuisten tutkimusten.

Voi vittu. En siis erota väitöskirjaa ja .....on sitte huonosti asiat.

höpö höpö. Sä hengaat niin paljon eri foorumeilla että olet menettänyt suhteellisuuden tajusi.

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 24.10.12 - klo:22:07
Lainaus käyttäjältä: Jaska - 24.10.12 - klo:21:58
siinä sinulla on aukkoja, minkä osoittaa se, ettet havainnut Pimenoffin tutkimuksen edustavan eri tasoa kuin raportoimieni genominlaajuisten tutkimusten.

Voi vittu. En siis erota väitöskirjaa ja .....on sitte huonosti asiat.

höpö höpö. Sä hengaat niin paljon eri foorumeilla että olet menettänyt suhteellisuuden tajusi.

Ymmärsit taas väärin. Eri tasoilla tarkoitin väestögenetiikan eri tasoja. Sinä et siis havainnut, että Pimenoff käsittelee toisvanhempaisia linjoja (Y-kromosomi ja mitokondriaalinen DNA) ja minun raportoimani tutkimukset genominlaajuista tasoa (22 autosomia).

Ihme keuhkoaja sinäkin olet; ja yleensä vieläpä väärinkäsityksen vuoksi. :)
Te kyllä Auvon kanssa olette sitten mahtava pariskunta. Joko te olette virallistaneet suhteenne homohatuilla?

risto

.
Sulta noi johtopäätökset tulee että zap zap

Jaska

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 24.10.12 - klo:22:42
.
Sulta noi johtopäätökset tulee että zap zap
Oliko noissa nyt jotain uutta sinulle?  :o

risto

.
Niin se haplotyyppi, joka esiintyy sukulaisuhteiden kartoituksessa

A haplotype is a set of alleles (differing forms of genes) that occur close together on a single chromosome and tend to be inherited together. By identifying haplotypes and mapping their chromosomal...

alleeli tarkoittaa geenimuunnoksia. Geenissä on rakenteellista eroa mutta suorittaa samaa tehtävää.

Haplotyyppi on alleelisetti joka esiintyy kromosomissa lähekkäin ja jolla on tapana periytyä kokonaisuutena .

Etymologia:  haploos, single, eidos, form, Siis suomeksi yksinkertainen muoto tai rakenne.

Itse olen lukunut mehiläisten geenikartoitusta. Kun mehiläisen geenikartta valmistui ja selvitettiin alleelien muuntumista maantieteellisesti, selvisi että mehiläisen historia oli ihan päinvastoin kuin oli aikaisemmin ajateltu.

Selvisi myös että tappajamehiläisen geenit USA:ssa eivät olleet pelkästään Etelä-Amerikasta peräisin vaan USA:n mehiläishoitajat ovat tuoneet geenejä suoraan Afrikasta useammissa erissä.

Esimerkki alleelista

risto

.
Asiasta kuudenteen

Aborginaalien geenikartta valmistui 2011.

Australian aborginaalit saapumisen vanhin topdiste on 50 000 vuotta vanha.
Heissä on mm. neardentaalin geenejä. Dingo-koira tuli Australiaan 5 000 v sitten ihmisten mukana. Ketä lie.

Tiistai

Miten minusta tuntuu, ettei koko aihe suomalaisten sukujuuret niin hirveän tärkeä tieteen aihe ole. Kukaan ei ole puhdasrotuinen, miksi tällainen polemiikki alkuperästä ja ettei missään nimestä oltaisi sieltä ja sieltä.. ?

Aboriginaaleja metsästettiin kuin eläimiä ihan "metsästysluvilla". Olin autuaan tietämätön tuosta siihen asti, kun eräs australialainen siitä kertoi. Jo totta se kai on.

Tasmaniassa http://en.wikipedia.org/wiki/Aboriginal_Tasmanian
LainaaA newspaper reported that there were only two solutions to the problem, either they should be "hunted down like wild beasts and destroyed" or they should be removed from the settled districts. The colonial Government assigned troops to drive them out. A Royal Proclamation in 1828 established military posts on the boundaries and a further proclamation declared martial law against the Aboriginal people
Australiassa http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_of_Indigenous_Australians

Jaska

Lainaus käyttäjältä: TiistaiMiten minusta tuntuu, ettei koko aihe suomalaisten sukujuuret niin hirveän tärkeä tieteen aihe ole. Kukaan ei ole puhdasrotuinen, miksi tällainen polemiikki alkuperästä ja ettei missään nimestä oltaisi sieltä ja sieltä.. ?
Tieteessä tutkimusaiheita ei ole tapana panna tärkeysjärjestykseen. Mutta yleisen mielenkiinnon perusteella suomalaisten juuret ovat eräs keskustelluimmista tieteellisistä tutkimusaiheista.

Puhdasrotuisuutta ei kai kukaan ajakaan takaa, vaan sitä, mistä kaikkialta ja missä mitassa meillä on geenejä; mistä tulee kielemme; ja miten kulttuurikokonaisuutemme on kehittynyt vuosituhanten saatossa.

risto

-
Lääketiedettä kiinnostaa geeniperäiset "sukuviat", missä määrin eri kansoissa esiintyy eri sairauksia joiden taustalla on periytyvä geenivirhe.
Geenitiedoista voidaan paljastaa sairauden piilevyys tai olemassaolo.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä