Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Suomalaisten juuret

Aloittaja AveLazio, 09.01.11 - klo:21:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 27 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

Älä sekoitu moduksia, rapeseni. Sanoin, että muuttaISIn Viipuriin, jos se olisi jo kunnostettu osa isänmaatamme. Ei mun aikanai. Tosin Ryssän armeija nyt niin surkea, että Suomi saisi Kannaksen sotimallakin takaisin HETI.
At a narrow passage there's no brother, no friend

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 12.08.12 - klo:09:53
Älä sekoitu moduksia, rapeseni. Sanoin, että muuttaISIn Viipuriin, jos se olisi jo kunnostettu osa isänmaatamme. Ei mun aikanai. Tosin Ryssän armeija nyt niin surkea, että Suomi saisi Kannaksen sotimallakin takaisin HETI.

voi Wittu! Miten joku voi olla noin lässy. Käytä sitä vitun aikakonetta.

Kun joku täällä esiintyy naisena ja haluaa mennä Viipuriin, niin Ave on menossa perään mutta ei meidän aikana.

Voi vittu...anna mun kestää tota lepertelijää. Voi vittu

.HEti heti. Miten sen lääkityksen laita on? Hyvä kun muistutit.

Voi pillu.

.

AveLazio

En minä ketään miestä ole naiseksi luullut! Puhu ittestäs vaan... ::)

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 12.08.12 - klo:14:11
En minä ketään miestä ole naiseksi luullut! Puhu ittestäs vaan... ::)

okei tuli mieleen että kun muutat Viipuriin sitten tulevsisuudessa, eikö kannattaisi ryhtyä Karjalan presidentiksi. Tekisit siitä itsenäisen valtion. Silloin Suomi sekä Venäjä pääsisivät  mokomasta paskasta eroon.

Frux

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 11.08.12 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: Angela December - 11.08.12 - klo:11:29
Vaikka olenkin toisen polven karjalainen, olen realisti. Tuolta autonomiselta alueelta olisi hienoa hankkia vaikka ihana kaupunkikämppä Viipurista.
Toivotaan, että suotuisa kehitys jatkuu ja uusi polvi tekee uusin mielin avomielisiä päätöksiä.
Jos elämää riittää, niin ehkäpä mekin vielä sen päivän näämme.

Karjala takaisin vaan. En suosittele tässä asiassa minkäänlaista perääntymistä, taikka sitä, että sais jonkun mökin sieltä ostettua.

Oikeastaan AD, mikset osta jotain vanhaa Tsasounaa (rukoushuonetta) tulisin sinne rukoilemaan Karjalan takaisinsaamisen puolesta.

Hohhoijjaa...en ole kannattamassa Karjalan palauttamista. Virittelen ajatusta autonomisesta alueesta. Ja ajatuksen kannattaminen ei ole sama kuin yksi ainut totuus. Kai täällä voi heitellä ajatuksia, eikä tarvi aina olla tiukasti jotain mieltä. Autonomiakin voi olla epärealistista. Mutta vaikka te vanhat faarit täällä olettekin paikallenne jämähtäneitä, niin joku voi muu täällä heitellä virkeämpiäkin ajatuksia sekaan. Ei kannata heti ärähtää, vaikka testosteronitaso ymmärrettävävästi heitteleekin jo tuossa iässä. ;D

risto

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 12.08.12 - klo:15:07
[quote author

Etsä rape mua ainakaan silloin miehenä pitänyt, kun mulle soittelit. ;D
Vai alkaako muistikin viirata...?

aha. Sä olet se pietarilainen hammaslääkäri.
Se kallonkutistaja olikin paha.

Jaska

Vähän perustietoa Wikipediasta - googlaava löytää!

Lainaus käyttäjältä: PatuOrtodoksia olisi valtionuskonto.
On se jo nykyäänkin: meillä on kaksi valtionkirkkoa, evankelis-luterilainen ja ortodoksinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi#Uskonnot

Lainaus käyttäjältä: EsmerkixSuomessa on jo lähes yhtä suuri venäläisvähemmistö kuin suomenruotsalaiset elleivät jo ole menneet määrällisesti ohitsekin.
Ei vielä lähelläkään, lukumääräsuhde on 5 : 1 ruotsinkielisten voitoksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi#V.C3.A4est.C3.B6_kielen_mukaan

Lainaus käyttäjältä: AveLazioKoko Karjala oli osa Suomea, kunnes Ryssä miehitti sen. Mutta jo ekassa rajanvedossa (1323) Länsi-Kannas tuli Suomen osaksi. Itä-Kannas tuli Suomelle 1600-luvulla. Itä-Karjalasta saatiin takaisin vain Joensuun lääni eli nyk. Pohjois-Karjalamme.
rapen historiatietämättömyys kukkii taas!

Kerro lisää hauskoja historiamokiasi! Yleisö odottaa...
Ei koko Karjala ole milloinkaan kuulunut Suomelle tai edes Ruotsille. Karjala-nimeä käytetään holtittomasti milloin mistäkin - parempi olisi jokaisen määritellä, mistä osasta Karjalaa puhuu:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Karjala

Karjala tunnetusti jakautui jo Pähkinäsaaren rauhassa 1323 Ruotsille ja Novgorodille. Sen jälkeen koko Karjala ei ole milloinkaan kuulunut yhdelle valtiolle muulloin kuin sen aikaa, kun Suomi oli osa Venäjän keisarikuntaa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 14.08.12 - klo:19:01
Karjala tunnetusti jakautui jo Pähkinäsaaren rauhassa 1323 Ruotsille ja Novgorodille. Sen jälkeen koko Karjala ei ole milloinkaan kuulunut yhdelle valtiolle muulloin kuin sen aikaa, kun Suomi oli osa Venäjän keisarikuntaa.

Karjalan rajat ovat sikin sokin, miten nyt  milloinkin kenenkä mielestä tuntuisi parhaimmalta. Niin on Venäjänkin, N:liiton rajat  myös. Jugoslavian sisällä sitten vasta olikin pienoiskoossa monenmoisia rajoja. On niitä rajapyykkejä siirrelty ennen Wanhaan ja tullaan todennäköisesti siirtelemään jatkossakin.

Outomaan rajat sitävästoin ovat juurtuneet hetkeksi paikalleen, toki  yksilöt ylittävät Schengen sopimuksen hengessä rajoja milloin mihinkin suuntaan näkevät tarpeelliseksi.

AveLazio

Karjalan rajat eivät ole sikin sokin. Karjala-käsite on forumistelle vieras. Raskauttavaa tämä on kuitenkin vain jaskalle, joka on sentään pikkuisen opiskellut asiaa - hän puhuu vain "rajanvetoajan" Karjalasta. Haloo, jaska, Maa kutsuu; onko siellä happi vähissä.

Näin meni: Paimentolaisaikana Suomen suku hallitsi koko aluetta Suomesta Uraliin (ehkä myös ny. Skandinaviaa). Ryssät olivat etelämpänä. Siis esivanhempiemme alueeseen kuului koko Karjala sekä nykyinen Pohjois-Venäjä. Sitten venäläiset laajensivat aluettaan pohjoiseen ja ottivat haltuunsa nyk. Pohjois-Venäjän ja lopulta levittäytyivät Karjalaankin.

Ensimmäisessä rajanvedossa ryssät irroittivat lähes koko Karjalan Suomesta; sinne menivät Viena ja Aunus ja Karjalankannaksen itäosa. Sen jälkeen raja on siirtyillyt monta kertaa etenkin Karjalankannaksen vaiheilla. !600-luvulla Suomi otti osan Karjalaa takaisin. Silloin syntyi Suomen puoleinen Pohjois-Karjala. Suomen puoleisesta Etelä-Karjalasta Ryssä vei Karjalankannaksen 2. maailmansodassa.

Rajan taakse jäivät edelleen Vienan Karjala (eli Ryssän puoleinen Pohjois-Karjala) sekä Aunus (eli Ryssän puoleinen Etelä-Karjala); noiden alueiden yhteinen nimitys on Itä-Karjala.

Kun Suomessa sanotaan "Karjala takaisin" tarkoitetaan Tarton rauhan rajojen palauttamista eli "Karjalankannas takaisin". Itä-Karjalaa ei siinä vaadita takaisin. Jatkosodassa Suomi valloitti Itä-Karjalankin pääosiltaan meille takaisin mutta menetti sen lopulta.

En odota kenenkään tuntevan edellä kerrottua historiaa, jos ei siihen ole aivan erikseen perehtynyt esim. yliopisto-opinnoissaan. Minä olen.

Kuulehan jaska, en enää ihmettele, että väitöskirjasi jäi tekemättä. Olen tarkkaillut viestejäsi ja joutunut usein pettymään sinuun. Et ole tutkija-ainesta ja tietotasosi alan perusasioissa on huono. Tunnen myötähäpeää. Mutta yritetäänkö vielä kerran? Minä ohjaan.

Onko kysyttävää? Vastaan mielelläni, koska aihe on minulle tuttu ja läheinen.

Patu

Lainaus käyttäjältä: Jaska - 14.08.12 - klo:19:01

Lainaus käyttäjältä: PatuOrtodoksia olisi valtionuskonto.
On se jo nykyäänkin: meillä on kaksi valtionkirkkoa, evankelis-luterilainen ja ortodoksinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi#Uskonnot

Totta, ja tiesinkin tuon. En ymmärrä/muista mitä ajattelin kun tuon kirjoitin. Tosin po. kirkot mieluimmin käyttävät ilmaisua kansankirkko.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä