Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Afrikassa ja Lähi-Idässä tehdään historiaa

Aloittaja THL tiedottaa, 02.02.11 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 63 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

#1000
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.07.14 - klo:23:43
Halla-aho ajattelee puolestasi, ei sitten huolen häivää kunhan muisti pelaa. Sinulla ei taida olla ainuttakaan omaa ajatusta..
Useinmilla sivullisilla ei ole aavistustakaan, millaista elämä miehitetyillä alueilla on.

Ikävän leimaava kommentti taas kerran. Veikkaat, ettei mamukriittisillä tai islamkriittisillä ole omia mielipiteitä, vaan noudatetaan jotain johtajan ajatuksia. Minusta tuollainen näkemys on typerä.

Länsirannan elintaso on korkeampi kuin ympäröivissä arabimaissa, jos et tätä tiennyt. Gaza on Hamasin miehittämä alue, ei suinkaan Israelin.

Jos sanot, ettei minulla ole näissä keskusteluissa ollut yhtäkään omaa ajatusta, voisin samaa kysyä sinulta. Minä olen monesti heittänyt näihin keskusteluihin teesejä ja näkemyksiä, mutta sinulta on tullut pelkkiä kommentteja muiden ajatuksiin. Missä ovat omat näkemyksesi, jos niitä on? Heitäpä nyt omia näkemyksiäsi Lähi-idän tilanteesta, jos sellaisia on. Minä olen monesti näin jo tehnyt! Esitä omia näkemyksiäsi, jos sinulla sellaisia muka on. Minä odotan.

Anteeksi, mutta ärsyttää tuollainen vi....lu, ettei minulla muka olisi omia näkemyksiä. Olenhan saanut jo oman "Toopeus"-ketjun näkemyksistäni parin viikon palstallaolon jälkeen. "Tiistain" kaltaisten vaikutus foorumiin on pelkkä toisten kommentointi, kun omaa asiaa ei näytä löytyvän. Ehkä joillakin ihmisillä vaan on mielipiteitä ja näkemyksiä, toisilla ei ole. Ihmisissä on eroja kuten kulttuureissa. ;D

Pahoittelen huonoa tuultani.




"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

jösses

Lainaus käyttäjältä: Toope - 02.07.14 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:58
Mihin sinä unohdit Yhdysvaltain monivuotisen ja avokätisen rahallisen tuen al-Qaidalle ja myös sotilaallisen koulutuksen, mitä USA opetti tuolle terroristijärjestölle?

Milloin USA on muka tukenut al-Qaidaa? On totta, että USA on tukenut saudeja ja qatarilaisia tms, jotka ovat valuttaneet apuaan terroristijärjestöille, mutta eivät ne USA:n hyväksynnällä sitä ole tehneet. USA:n rahallista ja aseapua valuu näille terroristiorganisaatioille, koska monet arabivaltiaat pelaavat molemmissa leireissä. Heihin ei ole luottamista, mutta USA:n on pakko poliitisista syistä tukea tiettyjä vallanpitäjiä. Esim. saudit ovat eräs tärkeimmistä sotilaallisista kumppaneista Lähi-idässä, vaikka USA tietää varsin hyvin osan asemyynnistä siirtyvän radikaaliryhmille ympäri maailman. Politiikka on tärkeämpää kuin turvallisuus.


Minua ei yllätä vähääkään, ettet tiennyt tuota asiaa. Sinun historiatietosi tukevat sinun käsityksiäsi ja keksit niitä tietoja lisää tarpeen mukaan. Kovin ovat yksipuolisia sinun käsityksesi ja jauhat samaa koko ajan. Länsimaisen sivistyksen ylipappi, joka pyyhkii ahterinsa epämiellyttävillä tiedoilla. Halla-ahon blogista ja Hommaforumilta et saa tietoa USAn terroristeille opettamasta sotilaiskoulutuksesta ja rahallisesta tuesta al-Qaidalle, mutta netti on kyseisestä asiasta tietoa pullollaan. Ehkä et halua sinulle ikäviä tietoja länsimaisen kulttuurin synkistä puolista.

Amanda

#1002
Niinpä. Kun Venäjä oli kylmän sodan aikana ottanut Afganistanin niin pitihän heidät saada sieltä pois, se oli jatkuvaa kamppailua vaikutusvallasta varsinkin Lähi-Idässä, missä maailman suurimmat öljyvarastot ovat. CIA rahoitti tuhansia wahabismilahkon koraanikouluja rajan taakse pohjoiseen Pakistaniin, missä afgaanien heimoja myös asuu - siitä nimitys talibaanit (arabiaksi oppilaat) ..ja koulutti myös salaa.
Sodassa venäläisiä vastaan kahdesti haavoittunut Binladen ja jotain 4-5 muuta sotaveteraania istuivat kerran yhdessä ja päättivät koordinoida vastedes toimiansa. Tästä propaganda on kehittänyt kattojärjestön AL-Qaida, jota itse asiassa ei edes ollut.. sittemmin löysästi samaa asiaa ajavia ekstemistisiä ryhmiä.
Mutta turhaahan tämän mainitsemin on enää, kun asiasta kiinnostuneet tietävät muutenkin.


Toopen mukaan tämä poika oli heittämässä pommia Jerusalemissa, kun hänet vedettiin autoon, pieksettiin kuoliaaksi ja lopuksi sytytettiin palamaan lähimetsikössä. Hautajaiset ovatkin vasta tänä iltapäivänä ja levottomuuksia odotettavissa. Vettä Homma-foorumin rasistien myllylle..

R.I.P.
Kuva Yle
http://yle.fi/uutiset/surmatun_israelilaispojan_perhe_tuomitsi_palestiinalaisnuoren_surman/7334599

Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.14 - klo:12:56
Tästä propaganda on kehittänyt kattojärjestön AL-Qaida, jota itse asiassa ei edes ollut.. sittemmin löysästi samaa asiaa ajavia ekstemistisiä ryhmiä.

Mitä mahdat ajaa sanomalla "samaa asiaa ajavia"? On sama asia ajettavana mutta ei kattojärjestöä.
Terrorijärjestö on terrorijärjestö ja sen asiana on väkivaltaa harjoittamalla aiheuttaa pelkoa ja kauhua.
päivä kerrallaan

Hayabusa

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.07.14 - klo:21:47
ISISistä puheenollen katselkaapa BBC world:lta eilinen Hard Talk lähetys, siinä kurdipoliitikko tai joku.. tarkistan myöhemmin kertoi haastattelijan hämmästykseksi pitkän tivaamisen jälkeen ketä tarkoitti niillä, jotka sitä järjestöä tällä hetkellä tukevat. Kannattaa miettiä tuota..
...
HARDtalk
Salih Muslim Mohammed - Democratic Union Party, Syria...

Zeinab Badawi asks what the advance of ISIS means for Syria's moderate secular opposition.

Zeinab Badawi asks Salih Muslim Mohammed, leader of Syrian Kurdish party the PYD, what the advance of ISIS means for moderate secular opposition groups inside Syria such as his.


Valitettavasti netissä vain Englannissa.

Mutta mies väitti, että ISIS järjestö toimii Naton ja Saudien ym. tuella ja myötavaikutuksella.. haastattelija oli vähän ymmällään..

Äkkiseltään tuli mieleen, että aika sokea on saanut haastattelija saanut olla, jos tuo on tullut yllätyksenä. Mutta kun vähän miettii, niin kyseessä on sama ilmiö kuin noiden isisläisten ja heidän tukijoidensa kohdalla: "ME olemme oikeassa, ME emme koskaan tee mitään pahaa." Vahva usko omien johtajien motiiveihin ja tekojen oikeutukseen auttaa ummistamaan silmät asioilta, jotka ulkopuolisista tuntuvat itsestäänselvyyksiltä.

jösses

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.14 - klo:12:56
Niinpä. Kun Venäjä oli kylmän sodan aikana ottanut Afganistanin niin pitihän heidät saada sieltä pois, se oli jatkuvaa kamppailua vaikutusvallasta varsinkin Lähi-Idässä, missä maailman suurimmat öljyvarastot ovat. CIA rahoitti tuhansia wahabismilahkon koraanikouluja rajan taakse pohjoiseen Pakistaniin, missä afgaanien heimoja myös asuu - siitä nimitys talibaanit (arabiaksi oppilaat) ..ja koulutti myös salaa.
Sodassa venäläisiä vastaan kahdesti haavoittunut Binladen ja jotain 4-5 muuta sotaveteraania istuivat kerran yhdessä ja päättivät koordinoida vastedes toimiansa. Tästä propaganda on kehittänyt kattojärjestön AL-Qaida, jota itse asiassa ei edes ollut.. sittemmin löysästi samaa asiaa ajavia ekstemistisiä ryhmiä.
Mutta turhaahan tämän mainitsemin on enää, kun asiasta kiinnostuneet tietävät muutenkin.


Toopen mukaan tämä poika oli heittämässä pommia Jerusalemissa, kun hänet vedettiin autoon, pieksettiin kuoliaaksi ja lopuksi sytytettiin palamaan lähimetsikössä. Hautajaiset ovatkin vasta tänä iltapäivänä ja levottomuuksia odotettavissa. Vettä Homma-foorumin rasistien myllylle..

R.I.P.
Kuva Yle
http://yle.fi/uutiset/surmatun_israelilaispojan_perhe_tuomitsi_palestiinalaisnuoren_surman/7334599

Joo. Al-Qaida perustettiin virallisesti kaiketi 1989 Neuvostoliittoa vastaan sotineiden hajanaisten vapaaehtoisten taistelijoiden eri ryhmien järjestöksi. CIA koulutti noita  ääri-islamilaisia ja tuki heitä rahallisesti samoin kuin Saudi-Arabiakin jakoi heille rahaa suhteellisen avokätisesti. Al-Qaida oli tuolloin hajanainen joukko ja sellaisena se on pysynyt näihin päiviin asti. USA viritti suuressa viisaudestaan miinan itselleen ja väitetään, että CIA koulutti ja tuki myös Osama Bin Ladenia. Siitä ei kyllä taida olla todisteita.

Tämä al-Qaidasta irtautunut ISIS vaikuttaisi olevan yhtenäisempi, kontrolloidumpi, organisoidumpi ja vaarallisempi järjestö kuin al-Qaida tai talibanit olivat koskaan. Jos CIA ja saudit tukevat sitä, niin historia toistaa itseään. Voi olla, että amerikkalaiset eivät opi koskaan ja hakkaavat päätään seinään saavuttaakseen lähimmät tavoitteensa.

Toope

Lainaus käyttäjältä: jösses - 03.07.14 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: Toope - 02.07.14 - klo:23:37
Lainaus käyttäjältä: jösses - 02.07.14 - klo:20:58
Mihin sinä unohdit Yhdysvaltain monivuotisen ja avokätisen rahallisen tuen al-Qaidalle ja myös sotilaallisen koulutuksen, mitä USA opetti tuolle terroristijärjestölle?

Milloin USA on muka tukenut al-Qaidaa? On totta, että USA on tukenut saudeja ja qatarilaisia tms, jotka ovat valuttaneet apuaan terroristijärjestöille, mutta eivät ne USA:n hyväksynnällä sitä ole tehneet. USA:n rahallista ja aseapua valuu näille terroristiorganisaatioille, koska monet arabivaltiaat pelaavat molemmissa leireissä. Heihin ei ole luottamista, mutta USA:n on pakko poliitisista syistä tukea tiettyjä vallanpitäjiä. Esim. saudit ovat eräs tärkeimmistä sotilaallisista kumppaneista Lähi-idässä, vaikka USA tietää varsin hyvin osan asemyynnistä siirtyvän radikaaliryhmille ympäri maailman. Politiikka on tärkeämpää kuin turvallisuus.

Minua ei yllätä vähääkään, ettet tiennyt tuota asiaa. Sinun historiatietosi tukevat sinun käsityksiäsi ja keksit niitä tietoja lisää tarpeen mukaan. Kovin ovat yksipuolisia sinun käsityksesi ja jauhat samaa koko ajan. Länsimaisen sivistyksen ylipappi, joka pyyhkii ahterinsa epämiellyttävillä tiedoilla. Halla-ahon blogista ja Hommaforumilta et saa tietoa USAn terroristeille opettamasta sotilaiskoulutuksesta ja rahallisesta tuesta al-Qaidalle, mutta netti on kyseisestä asiasta tietoa pullollaan. Ehkä et halua sinulle ikäviä tietoja länsimaisen kulttuurin synkistä puolista.

Osoita sitten jotain uskottavia lähteitä sille, että USA tukee/on tukenut al-Qaidaa? Minusta tuo on kovin epäuskottavaa 9/11 jälkeen, josta on jo 13 vuotta. Miksi ihmeessä USA tukisi tuollaista järjestöä, joka taistelee USA:a vastaan, haloo!

Kuten aiemmin olen sanonut, USA on tukenut saudeja ja qatarilaisia, sun muita, mutta he itse ovat avustaan osan antaneet näille terroristiorganisaatioille ilman USA:n hyväksyntää. Tämä ei tarkoita USA:n rahoittavan terroristiorganisaatioita. Liittolaiset vaan ovat usein kelmejä. USA on toki tukenut NL:a vastustaneita afgaaneja, mutta ei se ole luonut mitään al-Qaidaa tai hyväksynyt sitä. USA toki toimi naiivisti aikoinaan, sen toki myönnän.

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.14 - klo:12:56
Toopen mukaan tämä poika oli heittämässä pommia Jerusalemissa, kun hänet vedettiin autoon, pieksettiin kuoliaaksi ja lopuksi sytytettiin palamaan lähimetsikössä.

En ole tuollaista väittänyt. Minä vaan en usko noihin väitteisiin, että kaveri olisi ollut "aamurukoukseen" menossa tai sitten "pommeja heittämään". Molemmat vaihtoehdot ovat toki mahdollisia. Osapuolet vaan esittävät omiaan tukevia uskomuksia, koska tilanne on taas kerran hyvin kiristynyt, kiitos Hamasin jälleen kerran. Aamurukoukseen menevä poika taitaa olla näitä palestiinalaisten tarinoita.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pallywood

Puolin ja toisin kostetaan. Sitä se muslimien naapureina eläminen muuten taitaa olla.



"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Suti

Lainaus käyttäjältä: Toope - 03.07.14 - klo:20:45

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 03.07.14 - klo:12:56
Toopen mukaan tämä poika oli heittämässä pommia Jerusalemissa, kun hänet vedettiin autoon, pieksettiin kuoliaaksi ja lopuksi sytytettiin palamaan lähimetsikössä.

En ole tuollaista väittänyt. Minä vaan en usko noihin väitteisiin, että kaveri olisi ollut "aamurukoukseen" menossa tai sitten "pommeja heittämään".

Ymmärrän Toopea.
Tuon ikäinen poika kuin kuvassa oli pystyy kantamaan Kalashnikovia ja ampumaan sillä. Jos poika ammutaan, otetaan ase talteen ja poika on taas on yksi siviili joka on ammuttu.
En väitä että näin on aina mutta väitän että näinkin voi olla.
päivä kerrallaan

jösses

Toope, kuka on väittänyt, että USA on tukenut al-Qaidaa  9.11.2001 jälkeen tai luonut al-Qaidan? Sinun on vaikea uskoa, että USA on kouluttanut sekä talebaneja, että terroristeja, joista sittemmin tuli yksi al-Qaidan tärkein ja perustajasolu. Tuki jatkui vuoden 1989 jälkeenkin. Ymmärrän, ettei sinua kiinnosta tietää totuutta ja ottaa asiasta selvää. Pidä vain silmäsi ummessa ja ihaile läntisen maailman auvoisuutta ja ylivertaisuutta.

Amanda

#1009

USA kouluttaa tällä hetkellä ja jo pitempäänkin Jordaniassa jossain aavikolla syyrialaisia kapinallisia, "maltillisia" kuin juuri pari päivää sitten luin jossain, ehkä muistan sen ja laitan perään (luen näitä aika monesta lähteestä) vaikka tietäähän tuon muutenkin, kun aika mori sukulainen on armeijan leivissä ..
Siis nämä kapinalliset sotivat samalla puolella kuin ISIS Assadin hallintoa vastaan.  Erota siinä sitten, ettei ne käänny avustajaansa vastaan, jos tilanne sitä vaatii.. ja kaikki toiminta ulkoapäin on kielitaidottomuuden takia tulkkien varassa!!  Arabiaa ei opita tuosta vain edes yliopistossa kunnolla, saatikka kulttuurin kiemuroita.


Minun kotikutoinen mielipide on, että amerikkalaiset eivät tiedä mitä tehdä sormet ristissä selän takana, ettei tulisi taas yllätyksiä kuin tämä ISIS, joka kahden kk sisällä on ottanut kohta koko irakin haltuunsa.. arvaamaton on itse kansan reaktio, se riippuu siitä, miten pahaksi jokapäiväinen elämä menee..

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä