Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 95 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: Hans Von Jung - 23.08.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 23.08.13 - klo:07:56
.

Eivät nämä Arvauskeskuksen, siis Terveyskeskuksen lääkärit ole olleet niin innostuneita miettimään potilaan ongelmia. Ovat lähinnä olleet Netissä ja sitä kautta, ehkäpä Wikipediasta yrittäneet löytää ratkaisua jatkuviin ongelmiin?

Yksityispuolella selvitettiin heti, että kaikki ongelmat johtuvat selkärangasta. Röntgenkuvassa itsekin maallikkona näin, että onhan nuo nikamat menneet aivan sikin sokin, selkärangan kuvassa oli melkoinen kulma ristiselän kohdalla?.

Selkävaivat ovat tavattoman yleisiä. Minkäö se lääkäri sille yks kaks mahtaa.

ERsim minulla ei ole iohmeempää litistymää selkärangan välilevyissä, mutta painetta alimpaan välilevyyn kohdistuu paljon enemmän kuin 40 v sitten tai 10 v sitten = läskit.

Jos on luuasioihjin erikoistunut lääkäri ja on kokemusta potilaista, diagnoosin teko on helppoa. Esim. mulla pojan luugirurgian lisäopiskelut veivät 7 vuotta.

.Toi on täyttä paskaa että lääkäri katsoo wikipedista mikä potilasta vaivaa., Minä ainakin olisin vienyt eukkoni viivana pois ja hälyttänyt poliisin paikalle jos joku putkimies istuu lääkärin paikalla.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 23.08.13 - klo:14:40
Lainaus käyttäjältä: Hans Von Jung - 23.08.13 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 23.08.13 - klo:07:56
.

Eivät nämä Arvauskeskuksen, siis Terveyskeskuksen lääkärit ole olleet niin innostuneita miettimään potilaan ongelmia. Ovat lähinnä olleet Netissä ja sitä kautta, ehkäpä Wikipediasta yrittäneet löytää ratkaisua jatkuviin ongelmiin?

Yksityispuolella selvitettiin heti, että kaikki ongelmat johtuvat selkärangasta. Röntgenkuvassa itsekin maallikkona näin, että onhan nuo nikamat menneet aivan sikin sokin, selkärangan kuvassa oli melkoinen kulma ristiselän kohdalla?.

Selkävaivat ovat tavattoman yleisiä. Minkäö se lääkäri sille yks kaks mahtaa.

ERsim minulla ei ole iohmeempää litistymää selkärangan välilevyissä, mutta painetta alimpaan välilevyyn kohdistuu paljon enemmän kuin 40 v sitten tai 10 v sitten = läskit.

Jos on luuasioihjin erikoistunut lääkäri ja on kokemusta potilaista, diagnoosin teko on helppoa. Esim. mulla pojan luugirurgian lisäopiskelut veivät 7 vuotta.

.Toi on täyttä paskaa että lääkäri katsoo wikipedista mikä potilasta vaivaa., Minä ainakin olisin vienyt eukkoni viivana pois ja hälyttänyt poliisin paikalle jos joku putkimies istuu lääkärin paikalla.

Toi Wikipediasta katsominen oli tietysti leikkiä.

Mutta totta on se, että hermoradat kulkevan selkärangassa ja selkäytimessä. Niillä voi olla arvaamattomia vaikutuksia kaikkialle potilaaseen.

Tarkoitin sitä, että 15 min aikana, mikä on se aika jolloin Terveyskeskuksen lääkärin tulisi selvittää se olennainen, niin se ei kyllä löydy päätetta selaamalla, ilman potilasta kuulemalla ja määräämällä jotakin kipulääkettä.

risto

.
Miten vitussa joka asiasta voi vääntää  leikkiä.

Päivähoitaja jösse vääntää vaikka kuivasta risusta leikkiä mutta sitä lahjaa ei ole monellekaan suotu.

Ei tarvitse sanoa kuin "kuiva risu" ja jösse pelmahtaa paikalle selittämään kosteusprosenttia.

Eikö vaan jösse

Frux

Lääkäri sanoi minulle tänään osuvasti, kun kävin kontrollissa: "Sairauden kanssa pitää oppia elämään, mutta sen ei saa antaa hallita elämää."  Kyseessä on hallitsemattomana tappava tauti. Repikää siitä huumoria, pojat.

risto

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 23.08.13 - klo:20:12
Lääkäri sanoi minulle tänään osuvasti, kun kävin kontrollissa: "Sairauden kanssa pitää oppia elämään, mutta sen ei saa antaa hallita elämää."  Kyseessä on hallitsemattomana tappava tauti. Repikää siitä huumoria, pojat.

Pojat ei revi huumoria siitä. Ei sitten millään. Tässä elämässä täytyy olla muutakin, kuin iloita toisen murheesta. Vaikka vakavia asioita kuinka panee leikiksi, ne menevät selkäytimeen kuin mato ja jäytävät sisältä.

Ensin epävarmuusvaiheessa tuntuu että siitä selviää tsempillä, mutta kun sitten jännite loppuu, tulee hermoromahdus sen takia että on pitänyt kaikki sisällään.- Burn Out , sanotaan. Loppuun palanut, ja nimeomaan sitä.

Itse pääsén eroon antibiootti-tiputuksesta huomenna. Kysyin lääkäriltä, mitä tapahtui jalkaruusu-potilaille ennen 50-lukua kun ei ollut antibioottia. Hän sanoi että ihmiset kuolivat ja moni nuorena. Siihen ei ollut parannusta. Hyvin tavallinen kuolinsyy.

risto

.
Toi lähihoitaja jössen "huumori" on osoitus siitä, että kaverilla ei ole niiku mikään kohallaan.

Kun kerroin että taloyhtiössämme on vakava remontti lähtenyt käyntiin. Se on siinä mielessä vakava, että kun remontti on valmis, sitten nähdään kuinka moni voi enää elää omassa kodissaan. Me olemme asuneet siinä 30 v.
Minulle ja vaimolle se merkitsee 100 000 euron uutta lainaa.
Lainaa tarvitaan reilut 1000 ekeä/neliö.

Mitä tekee jösse. Hän julkisesti toivoo että kaikki menee päin vittua.  - Mitä idea on siinä?  Niin mikä?
En keksi muuta kuin hoitamaton psykoosi. Omaa egoa pitää nostaa joka ikisessä tilanteessa.

Olen elänyt liikaakin psykoositapausten kanssa, Ihan oikeasti tulee tippa silmäkulmaan  jössen takia.
Raja kaikella.

Frux

Vaikka välillä kuulee marmatusta terveydenhuollostamme, niin täytyy kyllä todeta, että kun sairastuu vakavasti, niin kyllä on lottovoitto syntyä Suomeen. Kukaan ei kysy, onko potilaalla vakuutusta, vaan kaikki pyritään hoitamaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Toista se on jossain usassa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 23.08.13 - klo:20:46
Vaikka välillä kuulee marmatusta terveydenhuollostamme, niin täytyy kyllä todeta, että kun sairastuu vakavasti, niin kyllä on lottovoitto syntyä Suomeen. Kukaan ei kysy, onko potilaalla vakuutusta, vaan kaikki pyritään hoitamaan parhaimmalla mahdollisella tavalla. Toista se on jossain usassa.

Hyvä vertaus USA:han.

Vaimon sukulaiselta meni talo alta, kun liikenneonnettomuuden takia joutui pitkien sairaalassaolojen jälkeen vielä kulkemaan lopun elämänsä keppien varassa.
Onnettomuus sinänsä ei ollut hänen aiheuttamansa. Olisi alun alkaen vain  pitänyt olla parempi Advokat, You Know ?

Vakuutusyhtiöt eivät hevin luovu rahoistaan kuin pakon edessä siellä. Joka asiaan pitää  hommata siihen perehtynyt asianajaja/lakimies ja mieluummin kalliimpi, kuin halpa, eikä tummanväristä.

Muuten oikeus jää toteutumatta, no nää näitä asioita, mitä jokainen voi pohtia omassa päässään, että milloin mitäkin kannattaa tehdä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Angela December - 23.08.13 - klo:20:46

Yksi tuttu saa skitsofrenialääktitystä, joka maksaa 1000 euroa kuukaudessa.
Ulkomaalainen psykiatri sanoi että heillä ei sitä lääkettä voi ostaa edes rahallakaan.
Lääkkeessä on se ero että syprexa liukenee hitaasti, eikä tule sellaista "lihoo tuplaksi kuukaudeksi" - ilmiötä.

Eräs tyttö oli 40 kg, ja kun lääkitys alkoi, kuukauden päästä hän oli 80 kg.
Sairastuminen tapahtuu 20-25 v iässä.

Minunkin lääkeannos maksaa 100 euroa, vaikka vieras kaupunki teki vain 14 euron laskun.

-.

risto

.
Minulle tulee todellakin paha olo, kun kerta toisensa jälkeen fioorumille
tupsahtaa uusia sairaita ihmisiä räyhäämään ja vääntämään vitsiä tai selostavat avaruuden syntyä.

Ja vielä kehuvat että ei ole lääkitystä.
Syytä kyllä olisi hyvin monessa tapauksessa.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä