Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 49 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda



Kiva lukea näitä Kopekin kertomuksia arjestaan ja toivoisi niitä lisää, niin elävää tekstiä. Hmm, mahtaakohan kirjoittaa ammatikseen?

Kopek

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 30.10.14 - klo:10:05


Kiva lukea näitä Kopekin kertomuksia arjestaan ja toivoisi niitä lisää, niin elävää tekstiä. Hmm, mahtaakohan kirjoittaa ammatikseen?


Jos netin ääressä notkuminen katsotaan ammatiksi, niin...

Frux

Käy sääliksi katsastusmiehiä...

Eikö ole tarkoitus, että liikenteestä poistetaan tuollaiset umpimädät ja vaarallisessa kunnossa olevat autot? Jos ei ole varaa ajaa autoa, niin sitten pitää kävellä tai pyöräillä. Onneksi katsastusmiehet yleensä eivät ole huiputettavissa.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 30.10.14 - klo:10:05


Kiva lukea näitä Kopekin kertomuksia arjestaan ja toivoisi niitä lisää, niin elävää tekstiä. Hmm, mahtaakohan kirjoittaa ammatikseen?


Kopek on aina, kaikilla foorumeilla, missä liikkuukin osannut kertoa ja kirjoittaa muutakin kuin "paatosta".
............

Autoissa olen omalta osaltani jämähtänyt Toyotaan.

Tämäkin "vähän käytetty", minkä kolaroin muutama viikko sitten, meni sujuvasti läpi katsastuksen. Siinä oli ed.omistaja, paikallinen Osuuspankki teettänyt hyvän ruostesuojauksen.

On aina ilo kuunnella katsastusinsinöörin kehaisua:

 - Tämähän näyttää olevan priima kunnossa täältä altapäin katsottuna.

Kuitenkin vuosimalli on sellainen, että siitä eivät paljon hyvitä vaihdossa uudempaan. Huonon tuurin ollessa saisi vielä huonomman auton. Pojalla on ikäviä kokemuksia ranskalaisista autoista.

Suti

Minulla oli jossain vaiheessa kaksi ranskalaista, samanikäisiä, lähes uusia. Toinen oli melkoinen harmi, toiseen olin varsin tyytyväinen. Helppo auto ajaa.
Minulla ei siis ole kokemusta kuin kahdesta ranskalaismerkistä ja kahdesta autosta, en rohkene sanoa että ranskalaiset ovat yleensä huonoja. Enemmän ja kalliimpaa korjattavaa on ollut saksalaisissa, yhdessä levisi vaihdelaatikko. Onneksi löytyi käytetty melkein samoilla välityksillä; nopeusmittarin välityskin sattui.
päivä kerrallaan


Muisto Keijo Kullervo

#4725
Vaihdoin Toyotan Nissaniin parikymmentä vuotta sitten...
Sattui tapahtuma Toyotan oli allani kun suunnistimme pohjois Norjaan ja menimme käsivarresta, tulimme hieman ylempää pois... Palasimme Lappeenrantaan ja parkeerasin automme kotipihalleni...

Seuraavana päivänä laittaessani virtalukkoon avaintani se sementoitui lukkoon ja vaadittiin autokorjaamon mies vaihtamaan virtalukko kotipihallani kunnes pääsin jälleen ajamaan...

Siis Nissan ei Toyota...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: Suti - 31.10.14 - klo:13:18
Minulla oli jossain vaiheessa kaksi ranskalaista, samanikäisiä, lähes uusia. Toinen oli melkoinen harmi, toiseen olin varsin tyytyväinen. Helppo auto ajaa.
Minulla ei siis ole kokemusta kuin kahdesta ranskalaismerkistä ja kahdesta autosta, en rohkene sanoa että ranskalaiset ovat yleensä huonoja. Enemmän ja kalliimpaa korjattavaa on ollut saksalaisissa, yhdessä levisi vaihdelaatikko. Onneksi löytyi käytetty melkein samoilla välityksillä; nopeusmittarin välityskin sattui.


Miulla ollut myös kaksi ranskalaista, sitikka ja rellu, kumpaankin tuli pian käsittämättömiä sähkövikoja jotka pysäyttivät autot yhtenään ties minne maantien varteen eikä merkkihuolto osannut niitä mitenkään paikantaa saati korjata. Ja kun ajelen ympäri Suomea, tämä alkoi olla niin jännittävää etten enää ole uskaltanut kolmatta kokeilla. Nyt alla perusvolkkari, diesel, huoletonta on meno...


Suti

jatketaan nyt autoista...
rellussa meni puolat - ne on jokaiselle tulpalle omansa, kannen tiiviste paloi, vetonivelet alkoi paukkua. luovuin siitä autosta.
pesosessa oli ilmastoinnin sähkövika

Niitä ennen oli perusvolkkari, turbodiesel. Uutena ostin. Turbo ei pyörinyt alkuunkaan, uutta ei ruvennut Suomesta saamaan ja kesäloman alku pakkasi päälle. Oli aika hengetön ilman turboa. Kun rähjäsin tilasivat Ruotsista toisen turbon. Lopulta liikkeellä oli kaksi turboa. Ehkä saivat toisen palautettua.
Kun ajamaan pääsi, kaikki oven- ja takaluukun saumat imivät hiekkatiellä pölyt sisään. Ikkunat auki ei voinut ajaa, täysi puhallus päälle jotta sai jonkinlaisen ylipaineen kabiiniin.
Siihen aikaan ilmastointi oli harvinaisuus.
Alustan kumipuslat meni vaihtoon. Autossa ei pysynyt pyöränkulmat, niitä sai säätää yhtenään.

Sitä edeltävästä volkkarista hajosi vaihdelaatikossa vaihteensiirtovipu (en tiedä nimeä, sellainen haarukka) ja samalla sitten muutakin.

Sivusta seurasin vuosia sitten kun kaveri yritti pitää alfa romeota ajossa. Enpä koske italialaiseen.
päivä kerrallaan

Kopek

#4728
Lainaus käyttäjältä: Anders December - 30.10.14 - klo:19:12
Käy sääliksi katsastusmiehiä...

Eikö ole tarkoitus, että liikenteestä poistetaan tuollaiset umpimädät ja vaarallisessa kunnossa olevat autot? Jos ei ole varaa ajaa autoa, niin sitten pitää kävellä tai pyöräillä. Onneksi katsastusmiehet yleensä eivät ole huiputettavissa.

Joskus joku foorumikirjoitus alkaa pyöriä mielessä silloinkin, kun ei ole foorumilla eikä netissä. Edellä oleva viesti on sellainen. Se on tullut mieleeni kymmeniä kertoja päivän aikana eri paikoissa ja eri tilanteissa: Kaupan kassajonossa, autolla ajaessa, erilaisia hommia tehdessä, toisilla paikkakunnilla käydessä. Ehkä ensi yönä unessakin. Miksihän?

Suti

Valtiovarainministeriön aatteena on pitkään ollut "pois köyhät liikenteestä".
Anders December on näköjään aatteen kannattaja.

Vaarallisessa kunnossa oleva auto pitää kunnostaa eikä heti korvata uudemmalla.
päivä kerrallaan

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä