Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Suti - 30.11.14 - klo:09:33
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 29.11.14 - klo:21:18

Suti...

Olet vastenmielinen ihminen... Toivottavasti en koe Sinun kommenttejasi enää koskaan?

Siihen On vain yksi keino... Unohdan Sinut täysin omaan typeryyteesi...
Ystävällisesti...

K.K.

Et siis vieläkään ymmärrä tilannetta.
Outomaan ongelma ei ole se mitä sinä luet foorumilta vaan se mitä kirjoitat.
Lopeta Jumalan sanan julistus ja omahyväisyytesi korostaminen. Siitä on kirjoittanut muutkin kuin minä. Ehkä ongelmasi ratkeaa kun et lue muitakaan?

Ymmärrän että lopettaminen voi olla vaikeaa. Kun kirjoitat samoja viestejä usealle foorumille, voit aloittaa vähitellen. Foorumi kerrallaan.
Aloita tältä foorumilta.


Kuule...

Et ymmärrä itsekään ko. tilannetta... Miksi pyydät valvojia apuun oman ongelmasi käsittelyssä?

Minä olen Sinun ongelmasi, eikö totta?

Pyydä Korkeampaa Voimaa itseäsi auttamaan, toivon?

Et voi vaikuttaa siihen jos kirjoitan mieltäni askarruttavista asioista milloin mihinkin, mutta voit auttaa itseäsi olemalla stressautumasta kirjoitusteni suhteen...


Yritä auttaa itseäsi? Ei Sinun tarvitse määrätä mitä kirjoitan tai mihin kirjoitan, kun kirjoitan kuitenkin, Sinusta huolimatta...

Ystävällisesti...

K.K.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 30.11.14 - klo:11:01

Pyydä Korkeampaa Voimaa itseäsi auttamaan, toivon?


OK, kokeillaan toimiiko.

Arvon Korkea Voima, toimi niin että K.K.:n kirjoitukset tältä foorumilta - harkintasi mukaan muiltakin - katoavat eikä niitä tänne enää ilmesty.
Tämä auttaa niin minua kuin tiettävästi muitakin viihtymään täällä paremmin.

Jään odottamaan toimiiko K.K.:n Korkea Voima.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#4852
"Evankelinen Kirkko On kuin rakennus jossa on ikkunat ja ovet selkosen selällään, talvella kylmää ja kesällä liian kuumaa...

Aina On mainostettu, ainakin tällä istuimella muisteltuna, että katto korkealla ja seinät leveällä, mutta nyt On ovet ja ikkunatkin aukaistu ja jäljelle jää vain kylmä kohellus...

Auta armias, Vakainen Luoja, että joku tolkku tulee tähän kohellukseen...

Toivoen...

K.K.

PS. Menisin, vanha kun olen, takaisin tuttuun ja turvalliseen entiseen jossa avioliitto oli miehen ja naisen välinen liitto... Ymmärrän myös Sauli Niinistöä joka ehdotti eilen, että lakiteksteissä ja yleisemminkin käytäisiin nimittämään yhdessä olijoita pariliitoiksi ja Kirkollisissa piireissä avioliitoiksi jos se heille sopii?"


"Tie, Totuus ja Elämä?"

Amanda

#4853
http://www.youtube.com/watch?v=EWFXttBlSJI&feature=player_detailpage


Löysin kuin löysinkin alkuperäisen videon, eilen se oli naamakirjassa upotettu jonkun yksityissivulle.


MISSÄ muuten on Ave?!
Taannoin minun piti etsiä sille orava avatariksi, kun oli sellainen lemmikkinä.. tuli kuulemma sisälle asti.



Muoks.
jatkuvasti näitä kirjoitusvirheitä..

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 30.11.14 - klo:12:24
K.K.

PS. Menisin, vanha kun olen, takaisin tuttuun ja turvalliseen entiseen jossa avioliitto oli miehen ja naisen välinen liitto... Ymmärrän myös Sauli Niinistöä joka ehdotti eilen, että lakiteksteissä ja yleisemminkin käytäisiin nimittämään yhdessä olijoita pariliitoiksi ja Kirkollisissa piireissä avioliitoiksi jos se heille sopii?"




Pariliitto kuulostaa kahden tai useamman parin yhteenliittymältä, vaikkapa eräänlaiselta kommuunilta. Mikäs siinä. Vanhat pariskunnat voisivat perustaa tällaisia pariliittoja ja elää yhdessä toisiaan hoivaten ja avustaen. Siinä voisi säästää pitkän pennin sekä asumis- että hoivakuluissa.
Avioliittoa on turha sekoittaa mihinkään uskontoihin tai kirkkokuntiin. Sehän on kahden ihmisen tahdonilmaus järjestää parisuhteensa niin, ettei avioliiton kariutuessa kumpikaan osapuolista joudu kärsimään taloudellisesti tai joudu esim. häädetyksi ulos kodistaan. Avioliitto on siis sopimus, oikeustoimi kahden aikuisen toisilleen vieraan (= ei-sukulaisen) ihmisen kesken.


Amanda



Koko riita tästä laista taitaa olla enemmän kielitieteellinen?

Koska sana "avio" tarkoittaa perinteellistä paria, jotka menee naimisiin jatkamaan sukua edellyttäen, että voivat tai haluavat. Ei sitä mielikuvaa voi tuosta vain pyyhkäistä pois mielistä.

Jos keksittäisi joku toinen sana, niin vastustusta tuskin olisi yhtä paljon.. ja kun vielä kirkonmiehetkin pakotettiin ottamaan kantaa.

"Pari" on jo parempi, muttei sekään ihan yksiselitteinen ole.


Suti

Ei se ole kielitiedettä vaan sitä, että lakien mukaan vain kirkko voi vihkiä avioliittoon, ja toisaalta joukko lakeja erottelee avioliittoon vihityn parin ja muut parit eräiden oikeuksien suhteen.
Mielikuvat ovat mielikuvia.

Ei kirkon oikeuksia tarvitse muuttaa eikä taida voidakaan jos kirkko itse ei tee aloitetta. Annetaan muidenkin vihkimille pareille laissa status aviopari, avioliitto. Parasta toki olisi poistaa se oikeus kirkoltakin tai jakaa sitten kaikille uskonnollisille yhdyskunnille ja poliitisille puolueille ja urheiluseuroille.

Jos asia kiinnostaa lue vaikka https://avioliittolaki.wordpress.com/
päivä kerrallaan

Amanda

#4857
Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.12.14 - klo:08:32
Ei se ole kielitiedettä vaan sitä, että lakien mukaan vain kirkko voi vihkiä avioliittoon, ja toisaalta joukko lakeja erottelee avioliittoon vihityn parin ja muut parit eräiden oikeuksien suhteen.
Mielikuvat ovat mielikuvia.


Vielä Suomessa noin, että vain kirkko voi vihkiä avioliittoon? En tullut koskaan ajatelleeksi tuota..

Minä menin Hampurissa naimisiin vuosikymmeniä sitten ja jo silloin siviilivihkimen oli kaikille pakko ja kirkossa vihkiminen vapaaehtoinen juttu, joka yleensä tapahtui samana päivänä.  Noihin myöhäis-hippiaikoihin kirkkohäät olivat ihan "out" ja jopa perinteelliset juhlatkin.

Tämä onkin sitten jo tärkeä lakimuutos heteroillekin, kun ateistienkin pitää hakea siunaus papilta muodon vuoksi.

......
Muoks.
Eikun siis koko käytäntö pitäisi uudistaa niin, että siviiiviranomainen vihkii avioliittoon.
Tuli mieleen yksi hääkuva. Siskon poika meni naimisiin thaimaalaisen naisen kanssa tutustuttuaan häneen amerikkalaisen serkkunsa perheen pitämässä hotellissa siellä. Jossain vaiheessa tyttö tuli Suomeen ja vaikka tämä ei ole/ollut kristitty hääkuva on kirkosta. Ajattelin tietenkin, että tyttö vaihtoi uskontoa.. kumma, kun tuosta ei ole koskaan ollut puhetta.. ehkä siksi, kun usko on yksityisasia.

Suti

Suomen avioliittolain 1. §:ssä avioliitto määritellään miehen ja naisen väliseksi liitoksi, joka vahvistetaan vihkimällä.
Tarkkaan ottaen vihkiä voi myös siviiliviranomainen, mutta ymmärtääkseni ei hänkään voi vihkiä samaa sukupuolta olevia.
Samaa sukupuolta olevien liittoa ei siis nyt saa avioliitoksi millään.

Avioliittolain muuttaminen tarkoittaisi kai että viranomainen voisi vihkiä myös samaa sukupuolta olevia, kirkko taas vain jos itse niin päättää.
Kirkko ei suostu vihkimään kuin miehen ja naisen.

Eli sanoin hieman väärin: kyllä vihkiä voi Suomessa muutkin kuin kirkko, mutta eivät homot/lesbot välttämättä kirkkohäitä vaadi.

päivä kerrallaan

risto

#4859
.

Siviilivihkiminen

Siviilivihkiminen voidaan toimittaa aina, kun avioliiton esteet on tutkittu ja avioliittoon aikoville on annettu tästä todistus.

Siviilivihkimisen on velvollinen toimittamaan:
•laamanni ja käräjätuomari
•henkikirjoittaja

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä