Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 20 Vieraat katselee tätä aihetta.

Suti

ai ai Tiistai, mokomaa sukupuolisyrjintää. Että isänpäivää. Aikaansa seuraavat feministit tarjoavat tilalle läheisenpäivää.

Perinteikäs isänpäivä korvataan tänä vuonna läheisenpäivällä ainakin Yliskylän ja Kulosaaren päiväkodeissa, Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan viestintäpäällikkö Essi Eranka vahvistaa Iltalehdelle.

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201711012200502821_u0.shtml

Palataan asiaan äitienpäivänä.

P.S. linkkisi ei toimi, tässä toimiva https://pixabay.com/fr/bougie-chandelles-arri%C3%A8re-plan-65329/
päivä kerrallaan

Amanda

Surullista, miten yhteiskunta on mennyt jotenkin niin oudoksi, että yhä useampi lapsi ei tunne isäänsä, monesti ei kerrota aikusenakaan, spermapankista haettu..

Siitä tuo idea kai tulee. Kyllä pienet lapset ymmärtävät, ettei kaikilla ole enää äitiä tai isää, se pitää vain osata hoitaa lastentarhassa niin, ettei tule paha mieli.. hyvä ope kyllä keksii miten.

Ja mikä karmea isänpäivä eräälle 3 v. tyttöselle, kun isä puukotti kuoliaaksi  :'(

Muisto Keijo Kullervo

"Uusi päivä on aina edellistä päivää viisaampi."

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"On ihmisiä jotka syntyvät lapsina ja pysyvät 'lapsina' koko elämänsä... Toiset ovat 'vanhoja' jo syntyissään"...

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

"Luonnollisella ihmisellä ei ole mitään salattavaa"...

Muisto Keijo Kullervo

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Esmerkix

Minulla ei ole koskaan ollut isää, ei sen puoleen vaariakaan. Vaari oli kuollut jo ennen kuin synnyin ja isä oli yhdeksän kuukautta aikaisemmin kuin minä synnyin saanut toisen tyttären ja vanhemmat olivat pakottaneet hänet naimisiin tuon ensimmäisen tyttären äidin kanssa. Hän maksoi kyllä äidille pienen elatusmaksun, mutta muuta yhteyttä ei ollut. Kun menin lukioon, isä lopetti elatusmaksun maksamisen. Olisi halunnut, että minä lopettaisin koulun ja menisin töihin, kun ei ensimmäinen tytär päässyt lukioon. Hänen ensimmäisen tyttärensä pyrki oppikouluunkin kolme kertaa ennen onnistui pääsemään sisään. Sellaisia ne isät ovat, ainakin jotkut. Ennen ei ollut naisilla e-pillereitä käytettävissä ja siitä varmaan johtui, että luokkakavereissani oli aika monta isätöntä lasta.

Amanda

Sinä kuitenkin tiesit kuka hän oli, mutta voin hyvin kuvitella lapsen surun ja katkeruudenkin..
Ehkä isä välitti enemmän kuin miltä näytti. Monet vaimot ovat sairaalloisen mustasukkaisia miehensä ent. elämälle ja muuttuvat pirttihirmuiksi, mies alistuu ja tottelee.. nähty on ;)

Juuri luin Iltasanomista, että Saara Aallon samassa kaupungissa asunut velipuoli näki siskonsa telkkarissa ja ihmetteli samannäköisyyttä.
Mutta tuota kirjoittaessa alkoi epäilyttämään, nousevat tähdet ja tähtöset tarvitsevat mediahuomiota kuin ilmaa hengittääkseen. Tuo tietämättömyys veljestä on ehkä sepitetty, vasta nyt kun tarvitaan markkinoitia Saaralle siitä tuli uutinen!

karpalo

Saattaa olla Saaralle plussaa ?

Meillä ei oikein tykätä Saaran tyylisestä esiintymisestä. Olemmekohan kyllästyneet tuommoiseen "repivään ilmaisutyyliin" ?

Minä oli 9-vuotias, kun isäni kuoli sodassa saamiensa "kramaleiden" jälkiseurauksena. Muutama vuosi sodan jälkeen kranaatinsirpaleet alkoivat liikehtiä pään sisässä.

Sellaista se arjen elämä oli, leskiäiti kuuden lapsen kanssa. Eipä ollut rahnaa "harrastuksiin". Kaikki urheiluharrastukset piti itse kehitellä yhdessä kavereiden kanssa.

Amanda

Kun kuulin Saaran laulavan ensi kertaa X-factorissa pidin hänestä, Chnadelier oli parempi kuin originaali, jonka katsoin heti perään netistä. Mahtava ääni ja kyvyt.
Mutta seuraavien esitysten yhteydessä aloin ihmettelemään hänen tyyliänsä,,, ihannoi prinsessoja ja keijuja vielä 30 vuotiaana. Jotain tökkii, alkuinnostus lopahti jotenkin minulla, joka ei edes erota/kuule nuotteja toisistaan  8)
Mutta musikaaleissa hänellä voisi olla loistava ura, jos pääsisi mukaan.. parempi kuin soolona.

,,,,,,,,,,
Edellisestä teemasta vielä.
Alitajunta kaivoi muistin perukoilta tapauksen, joka oli täysin unohtunut. Meidän pikkukylällä oli eräs Pirkko 2-3 v. minua nuorempi, vanhempiensa silmäterä ja ainokainen. Ikäeron takia emme tehneet juuri mitään yhdessä, mutta tykkäsin hänen isästään hirveästi. Mukava rauhallinen keski-ikäinen mies.

Olin jo lukiossa, kun sain tietää tämän miehen toisesta tyttärestä, en nyt muista oliko ed. avioliitosta vai miten. Tämä kaunis nuori nainen meni naimisiin, kaikki tiesi häistä vaikkei kutsuttukaan, emme olleet niin tuttuja. Isä ei mennyt häihin!!! Oli häät ja isä 2 km päässä linnuntietä joen toisella puolen, joka ei tullut edes onnittelemaan (julkisesti) :-\
Kylällä juoruttiin, ettei vaimo päästänyt ja että koko idea toisesta tyttärestä ei sopinut hänelle ollenkaan.. 

Asia askarrutti minua pitkään.. olin pitänyt Pirkon äitiä normaania naisena, vaikka en usein nähnytkään, eivät oleet sukulaisiamme kuin melkein kaikki muut kyläläiset.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä