Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

.
Hyvin pudottelit.

Oli W. aivan kuin tämä meidän niin sanottu taloustaantumammekin.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo


Aforismia sekaan, omatekemä:

 -Sen vähän minkä tiedän, sen tiedän


Amanda

#3872

Korkealle laitoitte riman oudoille, Wittgenstein!

Auf Deutsch Originalzitat:
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen."

Ei sovi sitten ollenkaan tässä tapauksessa.

Sanatarkka käännös: "Se, mistä ei voi/saa puhua, siitä pitää vaieta." Kun tässä tapauksessa verbi können voisi tarkoittaa lupaa, "saada".

Kyllä kun homoista voi/saa puhua, niin ei siitä tarvitse vaietakaan.
Ei tarkoita, että jos ei ole ottanut selvää, niin pitää pitää suu kiinni!  


On siinä valtava ero, Outomaan filosoofit :D

karpalo



Minusta homoista puhutaan jo aivan tarpeeksi joka tasolla.

Olen alkanut vähentelemään omia homokommenttejani.  Puhukoon ne homoista joita asia vaivaa henkilökohtaisella tasolla. Tälläkin saitilla taitaa pari jäsentä olla,  joille homous on sama kuin punainen vaate härälle.

Amanda

#3874
Samaa mieltä, miksei heitä jätetä rauhaan?

Googletin tuon sitaatin aihetta http://www.masonic-library.org/Texte/WovonManNichtsprechenkann.pdf

ja sen perusteella sitä ei voi soveltaa jokapäiväiseen höpinään homoista.

Tarkoitus on erottaa asia, josta tuskin voi sanoin puhua asioista, joista voi. Ja jos sanoja ei löydy, niin pitää vaieta.
Siis käännös "voi" on oikein.

LainaaWittgenstein unternimmt im Tractatus logico philosophicus den Versuch, durch
eine Untersuchung der logischen Struktur der Sprache zu bestimmen, was
sich überhaupt sinnvoll sagen läßt,
um so das Sagbare und Denkbare gegen
das Unsagbare abzugrenzen (Volpi, 1988).


karpalo


Poliitikot esittävät asiasta usein sitä tietoa, mikä on heidän kannaltaan edullisempaa.

Samasta asiasta ei haluta antaa sitä tietoa, mikä on epäsuotuisaa, vaikka se olisi tottakin.

Tuollainen käyttäytyminen on poliitikoille elintärkeää ja uransa jatkuvuutta enteilevää, samalla sitä voidaan kutsua diplomatian silmänkääntötempuksi.

Puheen jälkeen menevät sitten miesten/naisten huoneeseen ja katsovat itseään peilistä hymyillen ovelaa hymyä.

Muisto Keijo Kullervo

#3876
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.07.14 - klo:10:06
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 23.07.14 - klo:08:35
Tässä alla kaksi asiaa jotka vaimoni ja minun mielestäni saattavat johtaa ihmiskunnan vähin erin alkavaan näivettymiseen:

1. Jatkuva sotiminen (agressiivisuus kasvaa kaikissa ihmisryhmissä)...
2. Homouden ja lesbouden yleistyminen (ihmiskunta näivettyy kun uusia sukupolvia ei enää tule samaan malliin kuin aikaisemmin).

K.K.

PS. toisaalta On hyvä, että väkiluku maapallolla vähenee vähin erin... Nykyään onkin niin paljon väkeä ja lisääntymistä, että maapallo ei kestä tällaista populaatiota pitkään...

Sitten alkaa olla aika suuri vaara kun ihmiskunta käsittänee vain noin tuhatkunta ihmistä (joka lienee mielestäni skenaario siinä missä muutkin kuvitelmat).

Kuvitelmiasi riittää.

Ota joskus selvää asioista.

Maailman väkiluku kasvaa yli 70 000 000 ihmisellä vuosittain.

Sano sitten se hep!, kun väkiluku ensi kerran alenee.

En odota sitä päivää kieli pitkällä.





Mitenkäs olisi 'Jos' Venäjän ja Lännen välille syntyisi todella vakava ydinsota?
Minun ei tarvitsisi sanoa mitään, voisinhan olla ydinturma-alueella jo tomuna tuhkassa...

Jospa konfliktin seurauksena Suomeen jäsi väestö joka käsittäsi eloperäisesti 1111 henkeä jonnekkin ydinsuojaluolaan tai yleensä jonnekin?

Muualla pallollamme sattuisi vähän samalla tavalla...

Puolet niistä olisi homoja ja lesboja joten tiukkaa teksi, että huomen olisi hallinnassa syntyvyyden osalta?

Yllä oleva On skenaario jota ei pidä vielä ottaa vakavasti...

Mutta Kai Lindiä muistaakseni siteeratakseni 'mä lehden luin' ja vähän TV:tä seuraten kuin myös internettiäkin...

"Hymyileminen kuluttaa vähemmän energiaa kuin irvistäminen?"

Fysiologinen tosiasia...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

#3877
Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.07.14 - klo:18:11
Tarkoitus on erottaa asia, josta tuskin voi sanoin puhua asioista, joista voi. Ja jos sanoja ei löydy, niin pitää vaieta.

Jos vähän oikoilen...LvW sanoo että hänen kielensä rajat ovat hänen maailmansa rajat*).
Mistä ei voi puhua sitä ei voi ajatella. Mitä ei voi ajatella siitä ei pidä puhua.

Mutta entä jos joku puhuu mitään ajattelematta, höpisee musta tuntuu ja siteeraa milloin ketäkin, mitenkään toisiinsa liittymättä. Mistä hän puhuu? Kannattaako häntä kuunnella?
Fantiseeraa maailmansodalla, tuo pelkojaan keskelle asiakeskustelua, kesken ydinsotafantasian siteeraa iskelmälaulaja Lindiä nerokkaasti.

*) "Maailma on minun maailmani ja tämä ilmenee siitä, että kielen (ainoan kielen, jota ymmärrän) rajat merkitsevät minun maailmani rajoja."
päivä kerrallaan

Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 23.07.14 - klo:18:01

Korkealle laitoitte riman oudoille, Wittgenstein!

Auf Deutsch Originalzitat:
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen."

Ei sovi sitten ollenkaan tässä tapauksessa.


Wittgensteinin tulkinnasta kts. esim:
http://jarjestot.uta.fi/aatos/paatos/arkisto/2007-1/paatos10705.html#viit
päivä kerrallaan

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 23.07.14 - klo:19:09

Fantiseeraa maailmansodalla, tuo pelkojaan keskelle asiakeskustelua, kesken ydinsotafantasian siteeraa iskelmälaulaja Lindiä nerokkaasti.


(lihavointi minun)

Jumankekka! Tästä on tulossa aivan liian korkealentoinen foorumi minulle ...

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä