Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 57 Vieraat katselee tätä aihetta.

Toope

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 19.09.14 - klo:21:25
Naamakirjassa olikin jo vinkki tähän uutiseen, jossa komeilee Heini. Hän muutti 3-4 vuotta sitten Suomeen, kun tytär ei halunnut lähteä yksin Suomeen opiskelemaan ja koko perhe sitten lähti takaisin ja piti luopua hyvistä työpaikoista.


Paluumuuttajaa ei palkata – ulkomailta hankittu kokemus ei korvaa tutkintoa


"Ammattitaitoa tai työkokemusta ei oteta huomioon uusia työntekijöitä palkatessa, minkä paluumuutajatkin ovat joutuneet huomaamaan. Tampereella perustettiin osuuskunta auttamaan vanhaan kotimaahansa palanneita."

Voisiko syynä olla se, ettei meillä ole n. 500 000:n työttömän, alityöllistetyn tai piilotyöttömän yhteiskunnassa oikein vapaita työpaikkoja "osaajille"?
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Muisto Keijo Kullervo

"Kymmene Oy Kaukaan tehtaat järjesti tutustumiskäynnin...

Kävin ko. tehdaskiertueella...

Harmittaa, kun turvallisuussyistä ajelu tehtiin linja-autoilla ja tehdasrakennusten sisään ei päässyt tutustumaan lainkaan?

Toisaalta, haluni keskittyi ainoastaan hiomopuukuorimoon jonka palveluksessa olin suurimman osan työssäoloaikaani...

Kyllä oli mielenkiintoinen kierros... Hyvä opastaja linja-autossa ja kokonaisnäkemys tehdasalueesta selkeytyi oleellisesti...



Kiitos UPM-Kaukaan tehtaat... Olen Teistä ylpeä eläkeläinen..."

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:12:20
"Kymmene Oy Kaukaan tehtaat järjesti tutustumiskäynnin...
...............
Kiitos UPM-Kaukaan tehtaat... Olen Teistä ylpeä eläkeläinen..."


Ei tuollaisia olekaan.
Oikea nimi on UPM-Kymmene Oyj ja UPM-Kymmene Wood Oy.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 20.09.14 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:12:20
"Kymmene Oy Kaukaan tehtaat järjesti tutustumiskäynnin...
...............
Kiitos UPM-Kaukaan tehtaat... Olen Teistä ylpeä eläkeläinen..."


Ei tuollaisia olekaan.
Oikea nimi on UPM-Kymmene Oyj ja UPM-Kymmene Wood Oy.


Haista Sinä huilu... Jos, kuten Sinä, et 'ymmärrä' mitä tarkoitan, johtuu se ilmeisesti siitä, että et haluakaan ymmärtää...

Ystävällisesti...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo

#4544
K.K,  toisaaltaan kannattaa aina käyttää oikeita ja virallisia nimiä.

Tässä on kyllä vaikeuksia tänä päivänä. KOP > Merita> Nordea, jne, jne.

Sitäpaitsi monet OY:t nykyään haluavat englantilaisperäisen nimen siihen toimintaansa, jos haluavat mennä mukaan vientimarkkinoille.

Taikka sitten noin vaikka muutenkin, vaikka operoisi vaan Suomen kartalla, onhan se komeampaa, kalskahtaa kansainväliseltä:

Pieni esimerkki:

-  Stephen´s Snack & Fastfood

Tai köyhempi vaihtoehto sitten:

- Sepposen nakkikipsa
.........

Myytävät tuotteet sinällään voivat olla periaatteessa aivan samoja.


Suti

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:13:59
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 20.09.14 - klo:12:55
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:12:20
"Kymmene Oy Kaukaan tehtaat järjesti tutustumiskäynnin...
...............
Kiitos UPM-Kaukaan tehtaat... Olen Teistä ylpeä eläkeläinen..."


Ei tuollaisia olekaan.
Oikea nimi on UPM-Kymmene Oyj ja UPM-Kymmene Wood Oy.


Haista Sinä huilu... Jos, kuten Sinä, et 'ymmärrä' mitä tarkoitan, johtuu se ilmeisesti siitä, että et haluakaan ymmärtää...

Ystävällisesti...

K.K.

Kyllä K.K.:nkin pitäisi sen verran kunnioittaa ja arvostaa lukijoitaan ettei kirjoittele ihan mitä sattuu. Tuollainen ettei viitsi tarkistaa mitä kirjoittaa on pöyhkeää toisten aliarvioimista.
Kyse ei ole minun ymmärtämisestä.

Viestitit että UPM-Kymmene Oyj:n nimi on Kymmene Oy. Miksi halusit viestittää väärin?
Sen lisäksi: oy on eri asia kuin oyj.
Ota selvää äläkä ulise.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Myönnän, että kirjoitin väärin...
Mutta itse asia oli sanomani... Se, että oli avoimet ovet ja tehdaskäynti jota halusin kunnioittaa olemalla osa sitä...

Ymmärrän, että et 'ymmärrä'... Tuli selväksi...

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo


Olen minäkin ollut tämmöisen firman kuin UPM-Kymmene Oyj Rauman paperitehdas, RAUMA., siis tämmöisen firman avoimien ovien tutustumiskäynnillä.

Missään vaiheessa ei itselleni tullut tunnelmaa siitä että olisin osa sitä Firmaa. Kysyin vaimoltanikin, kun hän oli mukana, että oletko nyt osa Firmaa:

  - Ei, en suinkaan, luuletko minua pöpipääksi ?

Ja heläytti raikuvan naurun kopauttaen tippakepillä päähäni, oli näet sateinen päivä. Ehkä tuo sade laimensi tunteitamme, että emme kuvitelleet olevamme osa sitä tehdasta.

Suti

Olen käynyt lukemattomilla tehdas- ja yhtiökäynneillä, niin Suomessa kuin ulkomailla. Olen ollut kutsuttuna erilaisiin "vieraiden viihdyttämistilaisuuksiin" kuten vaikka konsertti, ooppera tms.
Sitä ylpeyttä jonka K.K. koki en ole kokenut.
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

#4549
Lainaus itseltäni:
"Myönnän, että kirjoitin väärin...
Mutta itse asia oli sanomani... Se, että oli avoimet ovet ja tehdaskäynti jota halusin kunnioittaa olemalla osa sitä...

Ymmärrän, että et 'ymmärrä'... Tuli selväksi..."

Minä olen osa vierailijoita tehdaskäynnillä... Joko tuli selväksi...

Katsoin tarkkaan ja kuuntelin entisenä kaukaalaisena oppaan selittelyä tehdaskonsertista, sen historiasta... Olen todella ylpeä että olen saanut olla tekemässä työtä 1963 - 2005 välisenä aikana tässä Kaukaan tehdasyksikössä... Yhtenä rattaana muitten joukossa...

Biodieseljalostamoa oli ilo katsella ja kuunnella oppaan selitystä ko. jalostamosta...

Kaikki kunnia Kaukaan tehdaskompleksille siisteydestä tehdasrakennusten ulkotiloissa...

K.K.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä