Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 71 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

#4550
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:18:48


Katsoin tarkkaan ja kuuntelin entisenä kaukaalaisena oppaan selittelyä tehdaskonsertista, sen historiasta... Olen todella ylpeä että olen saanut olla tekemässä työtä 1963 - 2005 välisenä aikana tässä Kaukaan tehdasyksikössä... Yhtenä rattaan muitten joukossa...



Uskoisitko, että pärjäävät ilman sinua jatkossa ?

Olen itsekin ollut mukana pitkään valtakunnallisessa isossa firmassa. Kun jäin pois, niin aika pian siellä tuli jonkinlaisia järjestelyjä, joutuivat näköjään pulaan. Nyt on sitten niin, että hommat siellä on siltä osin ohitse, kaik mänt ulosvientiin.

Olisivat tietysti toivoneet minun jatkaneen, niin, niin, mutta itse halusin enemmän vapaa-aikaa, omia ratkaisuja. Heitin rukkaset naulaan.

Muisto Keijo Kullervo

#4551
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 20.09.14 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: K.K. - 20.09.14 - klo:18:48


Katsoin tarkkaan ja kuuntelin entisenä kaukaalaisena oppaan selittelyä tehdaskonsertista, sen historiasta... Olen todella ylpeä että olen saanut olla tekemässä työtä 1963 - 2005 välisenä aikana tässä Kaukaan tehdasyksikössä... Yhtenä rattaan muitten joukossa...



Uskoisitko, että pärjäävät ilman sinua jatkossa ?

Olen itsekin ollut mukana pitkään valtakunnallisessa isossa firmassa. Kun jäin pois, niin aika pian siellä tuli jonkinlaisia järjestelyjä, joutuivat näköjään pulaan. Nyt on sitten niin, että hommat siellä on siltä osin ohitse, kaik mänt ulosvientiin.

Olisivat tietysti toivoneet minun jatkaneen, niin, niin, mutta itse halusin enemmän vapaa-aikaa, omia ratkaisuja. Heitin rukkaset naulaan.


Olin iloinen kun pääsin pois Kaukaalta täysin palveltuani...

Jäin ensimmäisten joukossa eläkkeelle kun tulin 63 vuotiaaksi... En olisi jaksanut vuorotyötä tippakaan enää. 42 vuotta riitti mainiosti...Minulle koulutettiin jatkaja ja tiesin, että homma oli siinnä...

Ilokseni olen toipunut vammoistani ja jään odottamaan terveenä jälleen ensi kesää eläkeläisenä...

Kaikki On hyvin kohdaltani, mutta oli todella ilo ja virkistävää tutkailla linja-autosta entisiä työmaitani oppaan johdolla...

K.K.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

karpalo



No niin, hyvä, että pärjäävät siellä vielä ilman apuasikin.

Eihän tuo vuorotyö varmaan niin kaksista ole. Sellaisiakin ammatteja kyllä on, että täytyy olla aina valmis lähtemään jos käsky käy, siis hälytys tulee.

Itse en olisi kovin innokas tuollaiseen jobiin.

Suti

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 20.09.14 - klo:19:01
Olen itsekin ollut mukana pitkään valtakunnallisessa isossa firmassa. Kun jäin pois, niin aika pian siellä tuli jonkinlaisia järjestelyjä, joutuivat näköjään pulaan.

Nykyaikaan firmoissa käy sellainen kuhina ja osto- ja myyntitouhu, että aina voi kuvitella että minun lähtöni takia joutuivat tuollaisiin järjestelyihin. Ja pulaanhan ne ovat melkein järjestään kaikki ajautuneet, oli syy sitten mikä tahansa.
Paljon on yhtiöissä tehty hyvää ja kunnioitettavaa työtä, mutta muutama ratkaisu jonka isot herrat teki kaivelee vieläkin, itse pienempänäkin herrana näki miten siinä pieleen mennään, saatananmoinen tukku rahaa sitten hukattiinkin.

päivä kerrallaan

karpalo

#4554
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 20.09.14 - klo:20:16
Lainaus käyttäjältä: karpalo - 20.09.14 - klo:19:01
Olen itsekin ollut mukana pitkään valtakunnallisessa isossa firmassa. Kun jäin pois, niin aika pian siellä tuli jonkinlaisia järjestelyjä, joutuivat näköjään pulaan.

Nykyaikaan firmoissa käy sellainen kuhina ja osto- ja myyntitouhu, että aina voi kuvitella että minun lähtöni takia joutuivat tuollaisiin järjestelyihin. Ja pulaanhan ne ovat melkein järjestään kaikki ajautuneet, oli syy sitten mikä tahansa.
Paljon on yhtiöissä tehty hyvää ja kunnioitettavaa työtä, mutta muutama ratkaisu jonka isot herrat teki kaivelee vieläkin, itse pienempänäkin herrana näki miten siinä pieleen mennään, saatananmoinen tukku rahaa sitten hukattiinkin.


Aivan ja sitten niissäkin asioissa, kun myydään jonkinlaista kokonaista teollisuuden alaa ulkomaisiin käsiin, esim Kemiran lannoitehomman norjalaisille, niin kyllä tuotteen hinnat nousevat, kun tekijä pääsee lähes monopoliasemaan.

Joskus tuntuu siltä, että ei asioita ole ajateltu loppuun saakka. Mutta kun näitä osapuolia isoissa kaupoissa on niin paljon, niin voidaan vain ihmetellä, että eikö jonkinlainen "lahjontakin" kuulu asiaan, ainakin Patria-kaupat antavat siihen osviittaa, siis siihen, että osataan sitä Suomessakin:

Patrian Slovenia-kaupat
Patrian lahjusepäily: Kuudelle syyte Suomessa
http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/patrian-slovenia-kaupat

Emme me, jotka emme tiedä näistä asioista, niin emme voi muuta kuin ounastella ?


THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: karpalo - 20.09.14 - klo:20:27


Patrian Slovenia-kaupat
Patrian lahjusepäily: Kuudelle syyte Suomessa
http://www.uusisuomi.fi/asiasanat/patrian-slovenia-kaupat

Emme me, jotka emme tiedä näistä asioista, niin emme voi muuta kuin ounastella ?


Tiedämme me.

Tuossa edellä laitoit linkin juttuun vuodelta 2012, jolloin juttu oli pahasti keskeneräinen.

Epäillyistä Patria-lahjuksista on olemassa jo käräjäoikeuden päätös:

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/ei-nayttoa-lahjuksista---kaikki-patria-jutun-syytteet-nurin/2779622

Tässä lisääkin tästä skeissistä:
http://www.journalistiliitto.fi/journalisti/lehti/2014/07/artikkelit/kyynarpaita-myoten/



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Suti

Patria-lahjuksista...

Asia on monimutkaisempi.
Käräjäoikeuden päätös koskee kauppoja Sloveniaan. Käräjäoikeuden päätöksestä ovat syyttäjät valittaneet hovioikeuteen.
Hassua on että Slovenian ex-pääministeri on tuomittu lahjusten otosta, vaikka Suomen käräjäoikeuden mukaan lahjuksia ei ole annettu.

Kaupat Kroatiaan, joista myös on lahjussyyte, ovat vielä vailla oikeuden päätöstä
päivä kerrallaan

THL tiedottaa

.
Juu, juttu on edelleen keskeneräinen.

Edellä totesinkin, että juttu oli vuonna 2012 pahasti keskeneräinen.  ;)



Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

#4558
Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 21.09.14 - klo:09:57
.
Juu, juttu on edelleen keskeneräinen.

Edellä totesinkin, että juttu oli vuonna 2012 pahasti keskeneräinen.  ;)


Se oli slloin keskeneräinen, mutta ounastelin jotakin hämärää tapahtuneen väliverhojen takana. Mutta pientähän tuo on Suomen oloissa, verrattuna esim itänaapuriin.

Osaavat ne muuten Ruotsissakin. Ruotsalaisia yritysjohtajia epäillään Irak-lahjonnasta http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/1074161143/Ruotsalaisia+yritysjohtajia+epaillaan+Iraklahjonnasta

Jas Gripen kauppoihin mm. Brasiliaan ja muuallekin on aina tullut esiin epäilyt lahjoman antamisesta. Kyllä kai brassitkin, paikalliset virkamiehet osaavat antaa arvon tilille, tai pimeässä saamalleen kirjekuoreen sullotulle rahnalle.

Amanda

#4559

On se kumma juttu, tuo noitien palvominen.. en usko, että kukaan sitä todella tekee. Muotivillitys nuorten kesken.. täytyy olla aika ongelmallinen ympäristö siihen hurahtaneilla. Sehän meni ympäriinsä ja meilläkin noita mustakynsisiä ja -huulisia tyttöjä joskus näkyi, mutta onneksi se meni ohi. Yliopistollakin kuulemma olivat laittaneet raamatun ja koraanin lehtiä kynnysmaton alle -- kun kuopus vielä opiskeli  ::)

Ei tarvitse mennä kauas, jos joku haluaa palvoa noitaa:
Juuli ("noita" lukee allekirjoituksenaan)!

Nyt haluan tietää, mitä marjoja foorumin pojat ovat, varsinkin pojat  :D
Hauska testi, jonka tekaisin, kun linkki oli facebookissa.
Itse olen vadelma.
http://www.makuja.fi/artikkelit/4246802/ajankohtaista/testi-mika-marja-olet/

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä