Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 43 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Kuulostaa siltä että kaikelta puurtamiselta puuttuu tarkoitus.
Burn outiksi sitä sanotaan. Elämisen ilo joo.

Juuli Hukkaskukka

.
Olen moni-allergikko. Allergiat eivät koskaan, ei lääkkeillä katoa. On vain opittava elämään niiden kanssa. Helpottaa oireita voi. Talvella olin 5 vrk Taysissa tiputuksessa allergian puhkeamisen takia.
Ei ole burn outia.
.
reino & aino hukkanen

Posiella

Eikö tuolle Stubille kukaan esiintymiskouluttaja ole huomauttanut, miten ärsyttävää on se, että hän jokaisessa puheenvuorossaan laskee yksi, kaksi, kolme? Onhan se hyvä, että istuva pääministeri osaa laskea edes kolmeen...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

risto

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 15.04.15 - klo:20:15

Ei ole burn outia.
.

No sulla on tuli persiissä koko ajan.

.

Amanda

Rrape minusta toissaviestissään (?) kirjoitti aika hyvän etädiagnoosin.

Kopek, joskus kun on paljon tekemistä ja vaikka kuinka tekee niin omaa vaatimusta ei tahdo saavuttaa.. ei työ tekemällä lopu ja monet, useinmat naiset tietävät mistä puhun.

Ehkä pitäisi välttää liikaa tekijää odottavien töiden arviomista että "paljonko maksaa ja jaksaako ne tehdä" vaan aloittaisit yhdestä niistä helpommasta päästä ja siitä hiljalleen eteenpäin. Kun sitä kaikkea rapistunutta katselee yhtenä haasteena, niin täällä kauempanakin saa kohta myötämasennuksen oireita ;)

Kerran kauan sitten luin, miten naiset ja nuoret äidit ovat usein burn outin partaalla, kun pienet lapset vievät yöunetkin vuosiksi ja teki vaikka kuinka, niin aina on huono omatunto, että lapset voivat jäädä jostain paitsi.. usein jäävätkin.

Ja neuvo sen estämiseksi oli "lower your standards", alenna rimaa itsellesi! Ei kaiken tarvitse olla kuin kuvakirjasta, pieni ränsistyminen voi olla jopa kodikasta ;) Terveys on ensi sijalla ja ymmärtääkseni oletkin terve mitä nyt vähän mieltä painaa lumen alta paljastuva ruskeus ja harmaus.

Eilen oli veljen vaimo laittanut naamakirjaan pikkuvideon joestamme, joka tulvii jo puoli metriä säännöstelevan sillan alla. Toissa syksynä kosken kivinen pohja oli osittain paljaana.. oli aika outoa. Osa koskesta oli erotettu lohiportaiksi ja siitä se varmaan johtui.

Rannat on nyt ruskeata märkää viime vuoden vihreyttä.. mutta kohta se ruoho ja voikukat siitä nostavat päätään!

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 12.04.15 - klo:14:17
Lainaus käyttäjältä: Juuli - 12.04.15 - klo:09:11
.
Neli-apilaa ja hakattua sammakkoa...  Mistähän sais neli-apilan siemeniä. :D
.

Ota se juurakko talteen. Kyllä se leviää. Joissakin kasviyksiläissä on useita neliapiloita.
Voikukan juurakoita kannattaa myös siirtää sinne patiolle. Kukkivat keväällä kauniisti!  :) ;)

Juuli Hukkaskukka

Lainaus käyttäjältä: L. Nieminen - 16.04.15 - klo:09:39
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 12.04.15 - klo:14:17
Lainaus käyttäjältä: Juuli - 12.04.15 - klo:09:11
.
Neli-apilaa ja hakattua sammakkoa...  Mistähän sais neli-apilan siemeniä. :D
.

Ota se juurakko talteen. Kyllä se leviää. Joissakin kasviyksiläissä on useita neliapiloita.
Voikukan juurakoita kannattaa myös siirtää sinne patiolle. Kukkivat keväällä kauniisti!  :) ;)

Meiltä saisi uutta laatua. Oikein Näsijärvirannikkovoikukkaa. Kukkii satavarmasti koko kesän ja runsaasti. Monivuotinen.
Tiedustelut tlk nimim. " Iloa kesään "
.
reino & aino hukkanen

Posiella

Kopek, on yksi juttu, mitä voisit kokeilla. Kävin muusta syystä lääkärillä ja kun hän sitten kysyi, että onko muita vaivoja, niin kerroin, ettei tässä muuta, mutta etenkin aamuisin on olo kuin hidastetusta filmistä. Koko kroppa on jäykkä ja olo alakuloinen.

Hän selitti minulle, että olo johtuu siitä, että kehoni magnesiumvarastot ovat tyhjentyneet. Se voi johtua yleensä esim. joistain toisista sairastetuista jutuista, joissa hemoglobiiniarvot ovat romahtaneet. Nehän paranevat rautaa syömällä. Tai sitten ihan huomaamatta voi vähentyä. No, tämä magnesiumin puute ei kuulemma näy verikokeessa, koska se magnesium on lähtenyt lihaksista.

Hän määräsi minulle magnesiumkuurin ( ostin 200 tabletin MagneCit purkin, jossa on magnesiumsitraattia ja B6 vitamiinia yhdessä). Kuukletin ja luin, että magnesiumista ei voi saada liika-annosta, koska se ylimääräinen poistuu.Magnesiumin puutetta ei voi tehokkaasti korvata pelkästään syömällä oikein. Se on hidas tapa.
Ajattelin, että tuskin tehoaa, mutta eipä tämä mitään sitten ota, jos ei annakaan.

Mitä tapahtui? Viikon jälkeen nousin sängystä kuin nuori tyttö ja olo oli selkeämpi. Nyt ei ole enää lihaskipuja eikä jäykkyyksiä. Olen syönyt purkista magnesiumia kuukauden. Mieli on selkeämpi.

Kokeile! Parissa viikossa näet, auttaako. Vika ei ole päässäsi, vaan vika on fyysinen. Siinä ei todellakaan auta, vaikka kuinka ajattelee positiivisesti.

Amanda

Olenko se vain minä kun tuntuu, että Juulille on Näsijärvi ja rivitalo "hienostoalueella" ensi sijalla ja siinä kaupan päällisinä sai vielä Hukkasenkin ;) 

Ihan kuin se olisi kuin Rivieraa! Näsijärvellä on tietenkin oma viehätyksensä.  Kyllä me se jo uskotaan.. tai no, jotkut voi olla kovauskoisempia.

Maailmalla on paikkoja, missä on aina kesä ja lukemattomat orkidealajit kukkivat läpi vuoden, hyttysten sijasta on kyllä muuta riesaa (ei silti, että olisin käynyt).

Itse asiassa se verenhimoinen Pohjois-Suomen hyttysarmeija voi pilata kauniimmankin auringonlaskun!

Amanda

Tuo magnesiumin puute tosiaan korjataan piikillä ensiavussa. Siitäkin on jo kauan, kun olimme rannassa grillaamassa, kun yhdelle meistä tuli niin pahoja kramppeja vedessä, että olisi ehkä hukkunut kahlaamisalueella. Ei olisi yksin päässyt pois vedestä edes, vaan porukan miehet kantoivat hänet kuiville ja heti sairaalaan. Kuin ihmeen kautta piikki auttoi kuulemma heti, vaikka voihan se olla että muutakin annettiin.

Hänellä oli leikattu struuma ja sen sellaista, ja veikkaan syömisenkin kanssa olleen vähän niin ja näin, halusi olla Hoikka! Vitamiinien ja hivenaineiden puute ilmenee aina ensin voimattomuutena ym.

Pitää mennä lääkärille ja valittaa, että saa ne reseptillä :)

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä