Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 64 Vieraat katselee tätä aihetta.

Posiella

ps. Voit myös olla sinne yhteydessä tuosta aikataulusta. He voivat tehdä kiirehtimispäätöksen puhelimessa äitisi tietoihin.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 30.05.15 - klo:13:27

Ihanan nautinollista luettavaa.. (kielen käyttöä).

Minäkin nautin, hianoo,  toivottavasti  Esmerkix postailee useammin.

Hän on de besta som ja vet-tyyppinen naishenkilö.

Suti

Kyllä minäkin aina luen Esmerkixin jutut. Voi jos hän vielä edes joskus olisi samaa mieltä kuin minä niin olisi vielä mukavampi lukea niitä.
Mutta eihän kaikkea voi saada.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: 0 - 30.05.15 - klo:13:37
Esmerkix, sinun kannattaa soittaa Kelaan maanantaina. He voivat halutessaan kyllä täyttää lisätietoja papereihin. Tai jos äidilläsi on verkkopankkitunnukset, niin mene niillä Kelan asiointipalveluun (Kela sivuilla oikea laita, valitse henkilöasiakkaat). Vasemmalla löytyy viestit. Voit laittaa sinne selvitystä. Sivuilta näen äitisi kaikki aiemmt päätökset ym. myös.

Kiitos neuvoista.
Äidillä ei ole verkkopankkitunnuksia. Hän matkustaa aina pankkiin, kun lasku pitää maksaa tai noutaa rahaa.
Koko tämän viikon meilailin Postin kanssa, kun yritin saada postilaatikon lähemmäksi ja viimein onnistuinkin. Äidin olisi pitänyt vahvistaa tilaus verkkopankkitunnuksilla tai soittaa kyseiseen palvelunumeroon, jossa piti ensin valita pitkästä luettelosta 3 ja sitten taas uudesta luettelosta 2. No, siitä ei tietenkään tullut mitään. Kerroin ettei äiti osaa vastata tekstiviestiin eikä välttämättä kuule puhelinsoittoa. No, onneksi uskoivat minun soittoani ja postilaatikon saa nyt siirtää lähemmäksi. Se oli yli puolen km:n päässä. Tutkin eilen äidin puhelinta käydessäni häntä katsomassa ja huomasin, että hänelle oli tullut omahoitajalta viesti muuttaa Marevan-annostusta jo 18.5. Hänelle oli varattu myös tarkistusaika laboratorioon 25.5. Vaan ei hän ollut pystynyt niitä lukemaan. Minulla on matkaa hänen luokseen 100 km, joten jatkuvasti en siellä pysty käymään tarkkailemassa tilannetta. Hän on kaiken lisäksi ainoa vakiasukas kylällä. Muut ovat kuolleet ja talot ovat muuttuneet kesämökeiksi.

Pelkään pahoin, että en saa äidin tietoja mitenkään Kelasta, kun omilla verkkotunnuksillani en voi kirjautua, enkä mitenkään pysty puhelimessa todistamaan, että olen muutakin kuin minä. Kelan vastauskuori menee vasta ensi viikolla, sillä pudotin sen postilaatikkoon eilen ja laatikko tyhjennetään seuraavan kerran maanantaina klo 8. Vasta tiistain jälkeen kannattaa siis katsella Kelan sivuja...

Posiella

Hankala tilanne, Esmerkix. Yhtäkkiä tuli mieleen, että olisiko mahdollista, että ottaisit äidillesi toisen sim-kortin ja ottaisit sen nykyisen itsellesi ja seuraisit siitä Marevan ym. viestejä? Sitten ilmoittaisit itse äidillesi annostusten muutokset. Mikäli hän vastaa puhelimeen...
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: 0 - 30.05.15 - klo:21:11
Hankala tilanne, Esmerkix. Yhtäkkiä tuli mieleen, että olisiko mahdollista, että ottaisit äidillesi toisen sim-kortin ja ottaisit sen nykyisen itsellesi ja seuraisit siitä Marevan ym. viestejä? Sitten ilmoittaisit itse äidillesi annostusten muutokset. Mikäli hän vastaa puhelimeen...
Käyn siellä yleensä kolme kertaa viikossa, joten jos viestit tulevat ajoissa, niihin ehtii reagoida ajoissa. Joskus vain sattuu niin, että en muista katsoa niitä tai sitten viesti tulee edellisenä iltana, kun aika annettu seuraavalle päivälle. Siellä oli myös viestejä, joissa luki, että Teille on yritetty soittaa... Äiti ei aina kuule, jos puhelin on laukussa tai sitten puhelin on hänellä ulkona. Linnut sekoittavat äänet laulullaan... ???

Suti

Sitäkin voisi harkita että hankit äidillesi pankkitunnukset, jotka pidät itselläsi. Pääset Kelan sivuille ja katsomaaan lääkereseptit jne.
Ja tietysti maksamaan laskuja.
päivä kerrallaan

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Suti - 30.05.15 - klo:23:01
Sitäkin voisi harkita että hankit äidillesi pankkitunnukset, jotka pidät itselläsi. Pääset Kelan sivuille ja katsomaaan lääkereseptit jne.
Ja tietysti maksamaan laskuja.

Siinä on muutamia esteitä. Äiti on antanut veljelleni oikeuden tiliinsä, mutta ei minulle. Vanhuksellakin on itsemääräämisoikeus ja oma tahto. Hän haluaa kaiken lisäksi käydä bussilla n. 30 km:n päässä maksamassa laskunsa tiettyyn pankkiin, vaikka lähempänäkin olisi pankki.
Maksan omalta tililtäni joitakin laskuja, joihin hän antaa minulle rahan käteen. Ongelma on vain siinä, että syrjäkylän ohi ei kulje busseja kuntakeskuksen suuntaan, vaan hänen on ensin mentävä palvelubussilla pieneen kirkonkylään. Sieltä hän matkustaa vastakkaiseen suuntaan bussilla isoon kuntakeskukseen ja käy siellä haluamassaan pankissa. Ja takaisin päin sama urakka. Rahanhakumatkat tulevat aika kalliiksi, mutta hän haluaa tavata ihmisiä, siksi matkustelee edestakaisin. Ehkä se nyt vähän helpottuu, jos ja kun hän saa vuokra-asunnon sieltä pienestä kuntakeskuksesta. Sinne kulkee bussiliikenne.

Kopek

Kun kirjoittaa Googleen "outomaa", saa kaksi linkkiä: Outomaa - etusivu ja Outomaa.

Vaikka vaihtoehtoja on vain kaksi, en ilmeisesti koskaan opi muistamaan, kumpaa pitää painaa, jotta pääsisi suoraan foorumille.

Eräillä muilla foorumeilla "etusivu" tarkoittaa otsikkosivua tai uutissivua tai vastaavaa, josta pääsee erillisen linkin kautta varsinaiselle foorumin sivulle. Outomaan tapauksessa asia on päinvastoin. Outomaa - etusivu on foorumin sivu ja pelkkä Outomaa on otsikkosivu (vai miksi sitä pitäisi sanoa), jossa painetaan nappia "tästä foorumiin".

Toinen pinttymä, josta en näy pääsevän irti, on "edesmenneen" Näkökulma -foorumin nimen kirjoittaminen Googleen. Tällä nimellä pääsee nykyisin "kiitämme menneistä vuosista" valokuvaan eikä muualle. En ole pitänyt lukua, mutta arvelen, että olen käynyt katsomassa kyseistä valokuvaa vähintään useita kymmeniä kertoja - ellei peräti satoja. Hetki sitten viimeksi.

"Bookmarkeilla" asia helpottuisi, mutta ei niitä jaksa tehdä, ja niiden käyttämisessäkin on vaivansa. En ainakaan halua mitään pysyvää "Bookmarks-palkkia" sivun ylälaitaan.

En esittänyt edellä olevia huomioita arvostelumielessä vaan pelkästään osoituksena pinttyneistä tavoistani ja laiskuudestani tehdä niille mitään. No, eivät nämä nyt mitään isoja ongelmia ole.

Asiasta toiseen.

Pian alkaa kesäkuu. Kauhistelen joka vuosi, miten nopeasti kesä lähtee etenemään. Sehän on Suomessa niin onnettoman lyhyt. Kesäkuun alkupäivät menevät kuin huomaamatta. Tuntuu, että vastahan oli toukokuu, kun syksy jo häämöttää näköpiirissä. Tulee syyllinen olo, kun ei "hyödynnä" vähäisiä kesäpäiviä tehokkaammin tai yleensä edes jotenkin. Neljän seinän sisällä (muista kuin mahdollisesti työhön liittyvistä syistä) vietetty kesäpäivä tuntuu haaskatulta päivältä.

Tässä vaiheessa kirjoitustani sammuivat sähköt, mikä on yksi kesän (ja syksyn ja talven ja kevään) tuntomerkeistä. Onneksi UPS piti koneen käynnissä niin kauan, että ehdin tallentaa tekstin ja sammuttaa tietokoneen normaalilla tavalla. Modeemi ei ole UPSin piirissä (pitänee kytkeä), joten internet-yhteys katkesi samalla kuin sähkötkin katkesivat. Asensimme toisen UPS:n televisioon, koska menetimme yhden vastaanottimen sähkökatkojen seurauksena. Virtalaite ei kestänyt muutaman sekunnin aikana tapahtunutta pois/päälle/pois/päälle/pois/päälle/pois/päälle -kytkentää. Yhden kerran vika korjattiin, jolloin varaosa oli kuulema viimeinen, mitä maahantuojalta löytyi. Seuraava samanlainen sähkökatkotilanne "tappoi" television lopullisesti.

Nyt kun sähköt ovat takaisin, viimeistelin jutun.

sniper

Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä