Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 24 Vieraat katselee tätä aihetta.

LexA

Hieman kyllä tekisi mieli rekisteröityä tuonne pelkästään että voisin kommentoida "vikaketjuun"....
Siellä kun on melko paljon jo paneteltu SMF:ää ihan turhaan, kun ei ole jaksettu perehtyä asioihin - ja itse kun olen tämän ohjelmiston julkaisijan leivissä, niin hieman harmittaa. ( P.S. Samalla ohjelmallahan tämä Outomaakin pyörii. )
"Lexa on koko Apache foorumin nettipoliisien PÄÄLLIKKÖ!" -Arto Lauri

The future unknown, but is there ever time to find out...?

Like what I do? Buy me a beer!

Esmerkix

Nyt on hienot hiihtosäät. Kävin jo hiihtämässä harjulla ja hyvin sujui.

Tänään en pääse tuonne auringonpaisteeseen ja -3 asteen ihannekeliin hiihtelemään, sillä menen illalla tapaamaan Tampereen Teatteriin Anna Kareninaa. Minulla on Tolstoin kaksiosainen teos kirjahyllyssäni. Alkuperäisteos ilmestyi ensimmäisen kerran v. 1875-77. Se jaksaa aina vain viehättää. Olisi oikeastaan pitänyt lukea kirja uudestaan ennen teatteriesitystä.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Esmerkix - 12.01.19 - klo:11:40
Nyt on hienot hiihtosäät. Kävin jo hiihtämässä harjulla ja hyvin sujui.

Tänään en pääse tuonne auringonpaisteeseen ja -3 asteen ihannekeliin hiihtelemään, sillä menen illalla tapaamaan Tampereen Teatteriin Anna Kareninaa. Minulla on Tolstoin kaksiosainen teos kirjahyllyssäni. Alkuperäisteos ilmestyi ensimmäisen kerran v. 1875-77. Se jaksaa aina vain viehättää. Olisi oikeastaan pitänyt lukea kirja uudestaan ennen teatteriesitystä.

Oletko lukenut alkuperäisversion tuoreeltaan, siis ennen kuin Tsaari Nikolain isoisä  murhattiin ?( Nikolain isoisä, keisari Aleksanteri II murhattiin 1881)

Pakkaavat murhaaman kaikki muut nämä bolshevikit, paitsi omia kähmijöitään, heitä paijataan ja kumarrellaan ja taputetaan ja ihastellaan, että osaavatpa lentää vaikka kurkiaurojen keulakuvina?
.....................
Venäjän kielellä kirjoitettuna siitä saisi tosiaan hieman enemmänkin irti kuin käännöksenä. Käännökset ovat joskus vain hipovinaan alkuperäistekstin kaikkia tunnelatauksia.

Esmerkix

Noita itsevaltiaita hallitsijoita tahdotaan surmata vähän joka puolella. Aleksanteri olisi kyllä surmannut joka ikisen bolsevikin, jos olisi heitä jostakin löytänyt.

Minä en valitettavasti elänyt vielä silloin, kun Aleksanteri murhattiin - vai olisiko se sittenkin onni. En varmasti osaisi alistua sellaiseen kuriin, mitä 1800-luvulla Suomessakin oli.

Suomessa ei taida olla tapana julkaista pilakuvia presidenteistä kuin vasta heidän poistuttuaan vallasta. Odotellaan, ehkä sitten Saulikin lentää kurkiaurassa pyjama päällä ja silmät mukin verran ulkona.



Amanda


Kantapaikka näyttää porskuttavan reippaasti. Uudet tuulet puhaltavat ent. näkükulmalla, tulee mieleen Amien ajat :)

Kenraali pakkanen on tappanut satoja tuhansia Venäjällä. Hitler voisi kertoa, jos oli elossa ja Napoleonin kesäinen sotaretkikin  Venäjälle meni ranskalaisten lahtaamiseksi.  Ei olisi kannattanut lähteä "soitellen sotaan"...

Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 13.01.19 - klo:14:22

Kantapaikka näyttää porskuttavan reippaasti. Uudet tuulet puhaltavat ent. näkükulmalla, tulee mieleen Amien ajat :)

Mitä mahdat tarkoittaa: Näkökulman ja kantapaikan välissä oli jatkumo. Molempien näiden päättyminen oli mielestäni vähän hämärä.
päivä kerrallaan

Amanda

#8987
Tuli mieleen Amien reipas moderointi, jotkut tykkäsi kun toiset taas ei.

Reilun puolen tusinan kantaporukka lähti perustamaan moderoimatonta foorumia, idea, jota Aakku oli jonkin aikaa hautonut. Oudot olivat rebellejä, jotka eivät tykänneet kaitsimisesta ja banneja tuli kun eivät totelleet. No, itse en saanut, mutta yllätyksekseni Aakkuvaakku pyysi mukaan, vaikka olin ollut vain muutaman kuukauden foorumilla. Rrapen aka silloisen Pohjakölin (kumma kun tuo nikki tuli tuosta vain!) bannaus taisi olla viimeinen korsi, joka katkaisi kamelin selän ja Outomaa perustettiin.

Sittemmin en oikein tiedä, miksi Nakökulma lopetettiin..
Jatkumolle sattui jotain, mikä taitaa olla hämärän peitossa. Jotenkin Lennyn eilisistä viesteistä moderaatiosta ja vastuusta aavistelen, että ehkä laiton vihapuhe sai foorumin palvelimen lopettamaan yhteistyön, jos se ei ollut rahasta kiinni. Kai Juha tietää syyn.

Mutta Kantapaikka tuntuu ihan hyvältä foorumilta, vaikka anarkiaan tottunut porukka näyttää kirjoittelevan varovaisesti kuin varpaillaan :D


Muoks,
typoja

Muisto Keijo Kullervo

#8988
Mustaa ja valkoista:

Tekisi mieli kysellä Nobel voittaja James Watsolilta (yli 90 vuotta ikää) sitä, että minkä laatuisella otannalla Hän perustaa  väitteensä, että mustat afrikkalaiset ovat tyhmempiä kuin valkoihoiset länsimaalaiset:
https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/tutkimus/nobel-voittajan-puheet-kummeksuttavat-mustien-ja-valkoisten-alykkyydessa-on-eroja-6755293?utm_source=Teta_Uutiskirje&utm_medium=email&utm_campaign=Teta_Uutiskirje


Tämän perusteella Hän voi varmaan sanoa, että...

- Kumpi on älykkäämpi Michelle Obama vai Donald Trump?


Muisto Keijo Kullervo

PS. Mitä mieltä itse olet ko. Watsonin väitteeseen?
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Muisto Keijo Kullervo

Eläkemaksufiasko...

Ymmärtääkseni ns. suuret ikäluokat alkavat pikkuhiljaa putoamaan elän kelkasta ja vaipuvat maan rakoon kukin ajallaan.
Mitään eläkemaksuvyöryä ei tule - kunhan asioista päättävät veivaavat ihmisten mieliä mieleisikseen.
Odottakaa kymmenkunta vuotta, niin huomaatte, että eläkkeisiin riittää rahaa mainiosti?
Koko eläkeveivaus liittyy sarjaan 'kuinka vedätän kansaa populistisilla puheilla' minäkin.

Muisto Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä