Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 39 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

.
Goottityyli, Historia[muokkaa]


Siouxsie and the Banshees vaikutti suuresti goottityyliin.
1970-luvun lopulla Britanniassa oli muutamia post-punk-yhtyeitä, joita luonnehdittiin "goottilaisiksi". Varsinaisesti vasta 1980-luvun alussa goottirock eriytyi post-punkista omaksi tunnistettavaksi suuntauksekseen. Gootti-nimitys tiettävästi on omaksuttu brittiläisen Sounds-rockviikkolehden artikkelista "The face of Punk Gothique"[1].

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 01.07.13 - klo:18:31
Taidan olla ainut asiantuntija täällä Rapen lisäksi, koska olen lukenut Baby Janen, Stalinin lehmät, Puhdistuksen ja Kun kyyhkyset katosivat. Asioista voi tietysti olla aina pää auki ja mielipide valmiina, vaikka ei olisi lukenut yhtäkään Sofin kirjaa. Olisi kuitenkin fiksua ensin lukea loppuun ja sitten vasta kehua tai haukkua. Luulen, että mulle ja Rapelle nuo kirjat aukeavat eri lailla kuin muille meidän taustoista johtuen. Sellaisen, jolla on pieni älykkyysosamäärä, ei tietenkään kannata edes lukea ko kirjoja loppuun tai edes yrittää ymmärtää asiakokonaisuuksia ja kirjojen monia kerrostumia, vai mitä, Rape?  ;) Heidän kannattaa lukea edelleen niitä Reginoita...ps. Mitäs luulet, Rape, minnekkähän päin kalikka kolahti? Odotamme mielenkiinnolla...

Olipa niin hyvin rykästy, että lainaan koko tekstin!  :)

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 01.07.13 - klo:18:40
.
Goottityyli, Historia[muokkaa]


Siouxsie and the Banshees vaikutti suuresti goottityyliin.
1970-luvun lopulla Britanniassa oli muutamia post-punk-yhtyeitä, joita luonnehdittiin "goottilaisiksi". Varsinaisesti vasta 1980-luvun alussa goottirock eriytyi post-punkista omaksi tunnistettavaksi suuntauksekseen. Gootti-nimitys tiettävästi on omaksuttu brittiläisen Sounds-rockviikkolehden artikkelista "The face of Punk Gothique"[1].


Gootilainen tyyli on kyllä hyvin paljon tuota vanhempi.
Tuossa kuvataan vain pop-maailman tapahtumia.
Esimerkiksi kirjainten muotoilussa goottilainen tyyli on hyvin tunnettu, samoin kirkkoarkkitehtuurissa.

Suomalaiset sanomalehdet siirtyivät goottilaistyylisistä painokirjaimista vasta 1800- ja 1900-luvun vaihteessa (monet paljon tuota myöhemmin) antiikva-kirjasintyyppeihin.




Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

.
Ymmärtääkseni tuo Sofin goottityyli ei perustu oikeastaan mihinkään.
Sitä vaan alettiin käyttää niinkuin mitä muuta tahansa ulkopuolisten ärsyttämistä.

Vähän samaan tapaan kuin tuo Aven Polvismi.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 01.07.13 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Lady Positive - 01.07.13 - klo:18:31
Taidan olla ainut asiantuntija täällä Rapen lisäksi, koska olen lukenut Baby Janen, Stalinin lehmät, Puhdistuksen ja Kun kyyhkyset katosivat. Asioista voi tietysti olla aina pää auki ja mielipide valmiina, vaikka ei olisi lukenut yhtäkään Sofin kirjaa. Olisi kuitenkin fiksua ensin lukea loppuun ja sitten vasta kehua tai haukkua. Luulen, että mulle ja Rapelle nuo kirjat aukeavat eri lailla kuin muille meidän taustoista johtuen. Sellaisen, jolla on pieni älykkyysosamäärä, ei tietenkään kannata edes lukea ko kirjoja loppuun tai edes yrittää ymmärtää asiakokonaisuuksia ja kirjojen monia kerrostumia, vai mitä, Rape?  ;) Heidän kannattaa lukea edelleen niitä Reginoita...ps. Mitäs luulet, Rape, minnekkähän päin kalikka kolahti? Odotamme mielenkiinnolla...

Olipa niin hyvin rykästy, että lainaan koko tekstin!  :)



En ole lukenut, enkä ole asiantuntija. Mutta ilmiselvästi on lukemisen arvoisia kirjoja. Koska painosmäärät ovat olleet suuria, kirjoja on käännetty vieraille kielille.

Lisäksi on korkeasti palkittu töistään. "Lyttääjienkään" kirjoja tosin en ole lukenut, ainakaan täällä foorumilla olevien, joten niistäkään en sano juuta, enkä jaata.

Jäsen safirilla kyllä on monenmoista tekeillä tuolla Scifi-alueella.


risto

.
Jaa vitsit vähissä. Tämä on hyvä.

- Miten raskalainen aivopestään?
- Täytetään alushousut vedellä.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 01.07.13 - klo:18:54
.
Ymmärtääkseni tuo Sofin goottityyli ei perustu oikeastaan mihinkään.
Sitä vaan alettiin käyttää niinkuin mitä muuta tahansa ulkopuolisten ärsyttämistä.

Eihän sen tietenkään tarviikaan perustua mihinkään kuin goottilaisuuteen koska hän itse sanoo olevansa gootti, ja kyllähän tyttö ärsytellä monia tiukkapipoja osaakin.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

sniper

#2077



"Ensin olin hevari, sitten punkkari ja nyt esteettisesti suuntautunut gootti", Sofi Oksanen kertoo.

Katso linkistä niin näet tämän. Enkä vieläkään aio lukea hänen kirjojaan, no jos vähän maksetaan per sivu.

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Kirjoittaminen+on++pakollista++kuin+hengitt%C3%A4minen/HS20030921SI1KU05qib
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

Juuli Hukkaskukka

 .
Vähän rajaa kuviin. Lapsetkin katselee näitä sivuja.
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: sniper - 01.07.13 - klo:19:31

Enkä vieläkään aio lukea hänen kirjojaan, no jos vähän maksetaan per sivu.



Kun lukee päivän Juulit, siinä sitä onkin, - jännitystä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä