Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 23 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 06.07.13 - klo:22:31

Jos mainitaan vaikka minut, niin huomaatko kehitystä sivustakatsojana?
Kai sinä olet joitain edistyviäkin nähnyt, vaikka ehkä on harvinaisempaa?

Olen huomannut että foorumilaisilla kaikki maailman meno tapahtuu oman minän kautta.
Huonot tavat vain jalostuvat vanhetessa.

Jotkut taantuvat silmin nähden.
.


Juha

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 06.07.13 - klo:22:44
Olen huomannut että foorumilaisilla kaikki maailman meno tapahtuu oman minän kautta.
Huonot tavat vain jalostuvat vanhetessa.

Jotkut taantuvat silmin nähden.

Ok.

Mainitsit kyllä tällaistakin:

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 06.07.13 - klo:22:25
Ihmiset muutenkin tuhlaavat elämänsä 96% turhille asioille.

60% mietitään menneitä, eikä niille mahda mitään. 36% mietitään tulevia jotka tokko edes tulevat.
4% energiasta käytetään elämän todellisten pulmien ratkomiseen, joihin voisi vaikuttaa.

Itsekeskeisyys on joskus negatiivista kaikille ja myös itselle.

Jonkin sortin sopivaa keskittymistä omiin asioihin ei voi aina nähdä pahana. Siinä on oikeasti omalla asialla. Asiat, tyyliin EU:n laajeneminen etc, ei voisi vähempää kiinnostaa. Toki kaikki maailman merkitykselliset kuviot löytää omasta elämästään jotain kautta.

Vaikutusta on eniten sillä, että keskittyy oman elämänsä aineksiin. Eikö se vähän näin mene? En tarkoita nyt mitä sattu sokeuden muotoja.

risto

#2203
Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 06.07.13 - klo:22:49

Lue tämä, jos viitsit:

http://ketjureaktio.net/index.php?topic=137

En ainoa rasittaa itseäni noilla ajatuksilla. On tässä muutakin tekemistä kuin miettiä koko ajan itseään.

Sinäkin kun hengaat netissä kaiket päivät niin täällä ei kehity ainakaan.

Kohta Savitaipaleella kypsyy mustikat. Käy tienaamassa sieltä taskurahoja.

.

Juha


Ei oman itseni miettiminen ole minulla kovin suuri juttu. Kiinnostaa ihminen yleisesti ja siihen eräs vahva linkki on itse ja muut. Tapauskohtaisuus on tärkeää tässä lajissa.

Ihmisen ulkopuoliset eivät niin kiinnostakkaan, ellei liity läheisesti elämään. Esim filosofiaa mm ajattelun jalostamiseksi etc. Hyötyä tulee olla tekemisissä ja siinä, miten aikaansa viettelee.

Oma juttuni tulevaisuudessa on todennäköisesti tietoon enemmän tai vähemmän liittyvää. Teen jo nyt tietopohjaisia juttuja töissä, että etenkin harrastuksekseni. Täytyy raksuttaa ja olla ajatuksellisuutta mukana.

Fyysiset jutut ovat ihan ok. Mustikanpoiminnoista en osaa niin sanoa.


risto

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 06.07.13 - klo:23:24


Fyysiset jutut ovat ihan ok. Mustikanpoiminnoista en osaa niin sanoa.

Se on raskasta hommaa. Siksi poimijat tulevat muista maista.

Juha

#2206

Tiedän. Eniten käy ristiselälle.
Olen poiminut menneisyydessä melko paljon erilaisia marjoja.
Esim puutarhamansikoita yli 100 kiloa päivässä.

Pitää harkita mustikkametsää. Voisi laittaa vähän omaankin pakkaseen.


Kun uutisissa oli mainita pilaantuvista mansikoista, ajattelin lähteä vanhan harrastustienuun pariin. Tuskin olisi huolittu minua mukaan. En tiedä. En kyllä viimein kysynyt.

risto

#2207
.
Kovin homma on löytää hyvä mustikkapaikka.

Myyt 7 euroa kilo niin hyvä tulee. Litra muutes painaa 600 g

.

risto

Lainaus käyttäjältä: JuhaSamy - 06.07.13 - klo:23:34




Kun uutisissa oli mainita pilaantuvista mansikoista, ajattelin lähteä vanhan harrastustienuun pariin.

Siellä ne valkovenäläiset tytöt pyllistelee. Niitä voi katella.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 06.07.13 - klo:23:51
Kovin homma on löytää hyvä mustikkapaikka.

Kyllä.

Jos asuisin maalla, kävelisin lähitienoot ristiin rastiin. Jo ihan pelkästä huvista.
Tuntamattomissa kaukaisissa metsissä on vähän heikoilla.

Mustikka on marjana sellainen, jota arvostan. Voi olla jonkin verran yliarvostettu terveellisyytensä puolesta, mutta jos edes jokin osa pitää kutinsa, niin eiköhän se ole ihan keräämisen arvoinen marja.

Kotonani oli muuten paljon herukoita. Punaisia, mustia, että valkoisia. Oltiin entisiä Chymoksen sopimusviljelijöitä. Puimuri kävi joka syksy ja tietysti jouduin jopa yöllä olemaan mukana touhuissa.

10000 pensasta, tosin puolet revittiin, kun tuli joku sairaus. Nyt ei ole kuin omiksi tarpeiksi enää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä