Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tämän päivän mietteet

Aloittaja Alien Weird, 05.08.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 86 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 29.10.13 - klo:11:00

Uuden tutkimuksen mukaan sosiaalinen media tekee ihmisistä sopuleja.

LainaaUlkomaat 29.10.2013 klo 10:22 | päivitetty 29.10.2013 klo 10:22
Tutkimus: Sosiaalinen media tekee meistä syöksähteleviä sopuleita

Kööpenhaminan ja Oslon yliopistoissa tehdyn tutkimuksen mukaan ihmiset käyttäytyvät Twitterissä samalla tavalla kuin pörssissä ja seuraavat laumaa sopuleiden tapaan. Suursuosion syntymiseen Twitterissä riittää 15 - 20 minuuttia, mutta suosio myös katoaa nopeasti.

Naamakirjasta lähtisin, jos sitä ei tarvitsisi sukulaisten ja pois muuttaneiden ystävien tekemisien seuraamiseen. Itse osallistun aika harvakseltaan. Twitteristä en tykkää ollenkaan, tiedä edes, miten siellä osallistutaan..

Mutta syöksähtelevä sopulilauma on hauska mielikuva..

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vF_E10e4Bzo

Minäkin olen ollut Facebookissa tämän kesän ja syksyn. Hrrrr-hrrrr... tulee mieleen työpaikan merkityksettömät kahvitteluhetket. Jopa small talk on liian korkealentoinen määritelmä Facebookista. Mutta todella silmiä avaava lukukokemus; suurin osa ihmisistä puhuu näin??

Amanda

Minulla on yli 60 ystävää naamakirjassa, alkuun uudet ovat olleet hyvinkin aktiivisia ja sitten se on aina lopahtanut. Ei siellä mitään mielenkiintoista ole.. paitsi usein se softa tyrkyttää tuntemattomia sivuja, joita joskus klikkailen. On ollut mielenkiintoistakin asiaa niissä.. kuvia mielelläni katselen. Uusin, jota usein katson ja se tulee automaattisesti näytölle, koska KERRAN klikkasin yhtä kuvaa  että "tykkään", en ottanut "kaveriksi"  ::)  https://www.facebook.com/PhotographyIsArtII?fref=ts

Tämä maailmanlaajuinen verkostuminen on jo niin pitkällä, ettei sitä enää tajua.. siippa ei ole naamakirjassa, mutta kummasti se saa usein MEILEJÄ sähköpostiinsa, jossa ehdotetaan liittymään sen ja sen henkilön kaveriksi Facebookiin!  Jotenkin systeemi on saanut selville, että ko. henkilöiden s-postiosoitteet ovat hänen kontaktilistallaan.. alkaa hirvittämään koko netti.

Mutta THL taisi kerran mainita, että väittelee Facebookssa joskus kovastikin. Taitaa olla poikkeus säännöstä, tarvitaan karismaattisia osallistujia .. niitä taitaa ne ystävävänsä olla.. minun ryhmässä on vain taviksia.

THL tiedottaa

.
Facebookissa on säpinää, kun on sellaiset kaverit, jotka osaa väitellä, väistellä ja laittaa huumoria.

Tässä eräitä ryhmiä, joissa olen siellä jäsenenä:

— Teiskolaiset
— Kämmenniemi (Teiskon suurin taajama)
— Öljyhuippu
— Omavaraistalous ja -taloudet Suomessa
— Kaarnakari The Books
— Itsekriittiset
— Pääkalloluola
— Höpsis ry
— Revalvaatio
— Vatipäiden seurakunta
— Kapitalismin luurankokaappi

Ja sit muutama muu ... semmonenkin kuin Hölpön pölpön ...

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

.
Hauskin, ellei kammottavin juttu on tämä brittien mehiläisfoorumi. Jatkuvasti oli kysymys siitä, miten tehdään 2:1 sokerilientä mehiläisten ruoaksi. Koska se on hyvin vaikeaa, kannattaa käyttää fondant-nimistä sokeritaikinaa, jossa on ehkä 5% vettä.

Tyypit kysyivät miten punnitaan...

Okei, sokeripussin kyljessä lukee 1 kg tai 2 paunaa tai mitä milloinkin. Vakuutin että sokeria ei tarvitse mitata, koska se on jo mitattu. Katso pakkauksesta.
Sitten tulee se peruskysymys, miten saisi mitattua oikean määrän vettä esim 1:1 liuokseen. Niin miten? Kehotin kysymään tyttöystävältä. Se on nopein tie, ja jos ei ole niin hanki.

1:2 liuoksen saa, kun laittaa sokeria ämpäriin ja sitten jauhojen päälle kaataa kiehuvaa vettä samaan rajaan missä sokeri oli. No niin, heti tulee niitti että ei sen tarvitse olla kiehuvaa, koska kiehuva vesi on vaarallista (aikuisille).

Kolmas tekijä,  sekoittaminen. Ei se perkele liukene. Ei. Ei saatana miten surkeita ohjeita.

Eikö Suomen yliopisto opeta sokerin sekoittamista? Ei vastasin. Suomalaiset oppivat sekoittamisen 3 vuotiaana kun laittavat sokeria aamuteehen. Yliopisto opettaa etsimään luotettavaa tietoa.

Ei tullut mitään. Niinpä ostettiin valmista liuosta joka on 120% kalliimpaa sokeria.

Uuslukutaidottomuus, tai synnynnäinen dyslexia, tai spämmays tai mikä lie. Ei ne kuitenkaan tunnusta.

.

risto

.
Tästä ne eivät tykänneet....

Tyypit alkoivat vinoilla, että mun nimissä pitäisi perustaa sertifikaatti osaamisesta.

Mietin aikani ja ehdotin, että eikö ole komeempaa ostaa lordin arvo netistä. Hinta 2500 euroa lähtien.

No kuinka monta pesää pitää olla että saa lordin arvon?
Päätettiin että neljä.
Mitä tehdään niille, joilla on vain 2 pesää?
Hän voi ostaa mehiläispesän näköisen kompostorin. Hinta 250 puntaa.

Ja lopullinen niitti, kun tein laskelman että lordin arvio vastaa 10:tä kompostoria.

risto

.
Tuon ison seetrikompostorin saa 480 punnalla, eli 570 euroa.

Erittäin hyvät pesukoneet maksavat 450 euroa.......

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 02.11.13 - klo:18:27
.
Tästä ne eivät tykänneet....

Tyypit alkoivat vinoilla, että mun nimissä pitäisi perustaa sertifikaatti osaamisesta.

Mietin aikani ja ehdotin, että eikö ole komeempaa ostaa lordin arvo netistä. Hinta 2500 euroa lähtien.

No kuinka monta pesää pitää olla että saa lordin arvon?
Päätettiin että neljä.
Mitä tehdään niille, joilla on vain 2 pesää?
Hän voi ostaa mehiläispesän näköisen kompostorin. Hinta 250 puntaa.

Ja lopullinen niitti, kun tein laskelman että lordin arvio vastaa 10:tä kompostoria.

Hahaa, teillä oli hauskaa.. oikeastaan en tunne tarpeeksi brittejä RL, mutta yleensä musta brittihuumori on hauskaa!

sniper

Brittihuumori on vanhoillista ja melko jäykkää, näin kertoi mun naapuri Tony ja Shirley Lamb.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 02.11.13 - klo:21:17

mutta yleensä musta brittihuumori on hauskaa!

Joo mutku ne yrittää vääntää joka asiasta jotain, niin laatu kärsii. Eikä noi foorumityypit ole monikaan edes täysjärkisiä.
.

Sini

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 02.11.13 - klo:17:32
.
Facebookissa
— Teiskolaiset
— Kämmenniemi (Teiskon suurin taajama)
— Öljyhuippu
— Omavaraistalous ja -taloudet Suomessa
— Kaarnakari The Books
— Itsekriittiset
— Pääkalloluola
— Höpsis ry
— Revalvaatio
— Vatipäiden seurakunta
— Kapitalismin luurankokaappi

Oh-hoh! No, jopas nyt jotakin. Eli voimme taas todeta, että ei pidä syyttää välinettä - ennen vanhaan vaikka kirjaa - vaan käyttäjää. Miten pitkään, THL, olet ollut Facebookissa? Miten löysit nuo kaikki ryhmät? Minä tulin Facebookiin loppukesällä. Olen kahdessa ryhmässä, joihin ei juurikaan kirjoiteta.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä