Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tännekö te kaikki kokoonnutte?!

Aloittaja THL tiedottaa, 24.11.07 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Tiistai

Tuossa kyllä on ristiriita!  Tai Indigolla on outoja mieltymyksiä :P

LainaaKiitos ihana Aakku!

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Mutta se on myös saastuttavampaa.
Suosittelen hybridiautoa, niiden hinnat romahtivat veromuutoksen myötä, tekniikkaa niissa tosin on rutkasti mutta sillä maailma pelastuu.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Mutta se on myös saastuttavampaa.
Suosittelen hybridiautoa, niiden hinnat romahtivat veromuutoksen myötä, tekniikkaa niissa tosin on rutkasti mutta sillä maailma pelastuu.

Saastuttavuus riippuu oikeista säädöistä :D ... ei moottorityypistä. Ruiskutusmoottoreissa voidaan käyttää korkeampia puristussuhteita -- > vain ilmaa puristetaan kokoon, jolloin lämpötila nousee, eikä ilma/polttoaineseos syty ennenaikaisesti. Korkeampi puristussuhde vaikuttaa vain moottorin tehoon [käytännössä myös lyhentää elinaikaa...], mutta samat palamistuotteet sieltäkin tulevat ... Niitä palamistuotteita ja niiden määrää mitataan mm. auton katsastuksen yhteydessä, ellei ole jo sitä ennen käyttänyt tarkistettavana - omassa hopassani riittää ilmansuotimen, öljyn ja öljynsuotimen vaihto ja sitten menee nätisti alle rajojen.

Maailma ei pelastu pelkällä tekniikalla ... tämä on aika yleinen uskomus, että luotetaan tulevien keksintöjen korjaavan kaiken ... entäpä jos emme keksikään niitä ... joudummekin odottelemaan fuusioenergiaa, sanokaamme sata - kaksisataa vuotta ... jne... tai sitä ei saadakaan hyötykäyttöön seuraavaan tuhanteen vuoteen ... tai jotain. Yksi pikkukonsti olisi lakata valmistamasta "suuria autoja" ja tuottaa vain pieniä ... myös kulutukseltaan ja päästöiltään, joka [päästöt] on tosin vain säätökysymys. Väärin toimiva ruiskutusmoottori lykkää samallatavoin törkyä ilmaan kuin perinteinenkin... sen pimppaaminen vain on vaikeampaa ja kalliimpaa.

Arvelen, että parin- kolmenkymmenen vuoden päästä yksityistä autoilua ei ihmeemmin ole. Siitä on pakko luopua ja siirtää sellainen hupi vain haja-asutusalueille. Olen toisella silmällä ja korvalla seuraillut, kuinka jenkit suhtaantuvat Venezuelaan ja sen öljyvaroihin ja aikovatko kenties käyttää "terrorismin vastaista sotaa" korttina kaapatakseen maan öljyn itselleen - Venezuelan kansallistama öljy kun ei enää ole halpaa jenkeille, vaan se onkin valjastettu parantamaan koko kansan hyvinvointia ... homma voi ollakin vaikeaa, vaikeampaa kuin Irakin suhteen ja jää ehkä onnistumatta. Jumalankaan nimissä ei oikein voi ryövätä ... venezuelalaisilla kun on sama jumala, paavin pomo, kuin isolla osalla jenkkejäkin.

Kuinkahan suuri on CIA:n Venezuelan budjetti ?

Alien Weird

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Mutta se on myös saastuttavampaa.
Suosittelen hybridiautoa, niiden hinnat romahtivat veromuutoksen myötä, tekniikkaa niissa tosin on rutkasti mutta sillä maailma pelastuu.

Saastuttavuus riippuu oikeista säädöistä :D ... ei moottorityypistä.
-----
Kuinkahan suuri on CIA:n Venezuelan budjetti ?


Et ottanut kantaa hybridiautoon.
Hybridiauto pelastaa maailman sillä tavalla että se ottaa talteen jarrutusenergian sähköenergian muodossa. En minä ole sen tekniikkaan sen paremmin tutustunut mutta arvelen sen toimivan niin että auto kulkee sähkömoottorilla mutta sähkö tuotetaan itse autossa jollain polttoaineella.

Mitenkähän se Huugo syyttää USA:ta imperialismista kun itse on hankkiutumassa diktaattoriksi omassa massaan ja hankkii siihen valtaoikeuksia vähän samaan tapaan kun Hitler teki aikoinaan Saksassa ja myöhemmin Fidel Castro omassa maassaan.  Ei sitä Huugoa voi ainakaan demokratian edistäjänä pitää.

Kova se on sustansa, Espanjan kunkunkin suututti.



http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Espanjassa+kiiteltiin+Ch%C3%A1vezille+%C3%A4r%C3%A4ht%C3%A4nytt%C3%A4+Juan+Carlosia/1135231777214

LainaaMarkkinataloutta ja vapaakauppaa vastustava Chávez on jakanut Latinalaista Amerikkaa ja jäi nyt varsin yksin. Useat alueen johtajista asettuivat tukemaan Espanjaa, kuten Kolumbian Álvaro Uribe ja Perun Alan García. Chávezin autoritaarisia toimia arvostelevalle Venezuelan oppositiolle Espanjan kuninkaasta tuli ainakin hetkeksi sankari.

Chávezin läheisistä liittolaisista Bolivian Evo Morales onnitteli häntä ja Kuuban Fidel Castro hymisteli "Euroopalle" kampoihin panemisesta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"Et ottanut kantaa hybridiautoon.
Hybridiauto pelastaa maailman sillä tavalla että se ottaa talteen jarrutusenergian sähköenergian muodossa. En minä ole sen tekniikkaan sen paremmin tutustunut mutta arvelen sen toimivan niin että auto kulkee sähkömoottorilla mutta sähkö tuotetaan itse autossa jollain polttoaineella.

En ottanut kantaa, kun en ole perehtynyt niiden tekniikkaan - tällähetkellä vaikuttaa, ettei niistä tule kovinkaan kummoista hittituotetta. Tietysti sellaisiin osittain sähköäkäyttäviin siirrtyisi väki, mikäli ko. vehkeillä olisi minimaalinen vero ja vastaavasti perinteisillä polttomoottorikäyttöisillä kovempi vero, esim. päästövero. Tosin tässäkin olisi epäkohta - rikkaat ajelisivat saastuttavilla edelleenkin, joten veron pitäisi olla jyrkästi progressiivinen.

LainaaMitenkähän se Huugo syyttää USA:ta imperialismista kun itse on hankkiutumassa diktaattoriksi omassa massaan ja hankkii siihen valtaoikeuksia vähän samaan tapaan kun Hitler teki aikoinaan Saksassa ja myöhemmin Fidel Castro omassa maassaan.  Ei sitä Huugoa voi ainakaan demokratian edistäjänä pitää.

Siten ehkä, koska USA:n politiikka on varsin puhtaasti imperialistista :) Latinalaisen Amerikan maissa korruptio on huipussaan, eikä siellä toimi oikein meidän tuntemamme demokraattiset menetelmät. Sellaiseen meidänkaltaiseemme demokratiaan ehkä on mahdollista päästä, mutta vain ronskimpiotteisten puhdistusten jälkeen ... tämä taas vaatii ainakin joksikinaikaa kohtalaista itsevaltiutta, että saa toteutettua ne tarvittavat puhdistukset ja väärintekijät vankilaan tms. uudelleenkoulutukseen ...

LainaaKova se on sustansa, Espanjan kunkunkin suututti.

Heh - kuninkaallisia saakin suututella ... eivät ne senkummempia ole kuin tavallisetkaan ihmiset ... yhtälailla muuttavat leipää paskaksi, mutta tavalliset ihmiset tekevät senohella myös hyödyllistäkin työtä...

LainaaMarkkinataloutta ja vapaakauppaa vastustava Chávez on jakanut Latinalaista Amerikkaa ja jäi nyt varsin yksin. Useat alueen johtajista asettuivat tukemaan Espanjaa, kuten Kolumbian Álvaro Uribe ja Perun Alan García. Chávezin autoritaarisia toimia arvostelevalle Venezuelan oppositiolle Espanjan kuninkaasta tuli ainakin hetkeksi sankari.

Chávezin läheisistä liittolaisista Bolivian Evo Morales onnitteli häntä ja Kuuban Fidel Castro hymisteli "Euroopalle" kampoihin panemisesta.

Minäkin vastustan nykymuotoista villiä vapaakauppaa - kaupan vapaus toimii yhteiskunnan hyväksi vain riittävän hyvin valtioiden kontrolloimana ... ne verot pääomien tuotoista ja pääomien siirroista pitäisi saada hyötykäyttöön, yhteiskunnan ts. kaikkien kansalaisten elämänlaadun parantamiseksi ...

Eurooppalaisetkin poliitikot voisivat panna enemmän kampohin EU-politiikalle ... sille, jota pyöritetään pääoman ehdoilla.

Eugen

Siis kunkulla ja Huukolla ei ollut riitaa, vaan Huukolla ei ole vaan käytöstapoja. Meni espanjankielisten maitten kokouksessa ja nimittelemään Espanjan ex-ulkoministeriä fasistiksi, vaikka vetää itse pannaanitasavallassaan diktatuuria.

Huvittavaa on myös se, että heppu myy öljynsä USAhan, haukkuu, jenkkejä minkä kerkee... lopettais myynnin, vaihtais vaan öljyä sokeriruokoon Castron kanssa bilateraalikaupalla, niin nähtäisiin montako kuukautta istuisi presidentin linnassa.  :?
"Aye, caramba!"

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Alien Weird"
Lainaus käyttäjältä: "Aakku"
Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Mutta se on myös saastuttavampaa.
Suosittelen hybridiautoa, niiden hinnat romahtivat veromuutoksen myötä, tekniikkaa niissa tosin on rutkasti mutta sillä maailma pelastuu.

Miten se nyt oikein on, kun musta näyttääpi siltä, että meillä on käytössämme nyt parempaa tekniikkaa kun viime vuosikymmenellä, jolla puolestaan tekniikka oli parempaa kuin sitä edellisellä, ja sitä edellisellä vuosikymmenellä oli vielä vanhempaa ja huonompaa tekniikkaa. Ja 1700-luvulla vasta vanhaa ja alkeellista tekniikkaa olikin, höyrykoneitakin!

Niin, ja nyt erinomaisen tekniikan aikakautena maapallo on kaikista aikakausista huonoimmassa jamassa...

:D   :D

Miten huonossa kunnossa se onkaan ensi vuosikymmenen loputtua, kun meillä on silloin käytössä sitä uusinta uutta tekniikkaa?

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Indigo"

Meille, siis minulle ja Starseedille, AW on ollut aina ihan mahdottoman vaikea ymmärrettävä.

Minä kuulepas luulen, että me ymmärretään sittenkin ihan tarpeeksi. Ajattelepas miten kamalaa olisi osata ymmärtää toisia paremmin kuin omaa itseään? Koskapa emme saa edes omasta itsestämme tolkkua, olisi ihan liikaa vaadittu että voisimme muiden aivoitukset selvittää tuosta vaan. Siinä astuisi kuvaan jonkinmoinen tulosvastuulta haiskahtava mielleyhtymä, ja minä inhoan koko sanaa. Jos nimittäin näkisimme omat virheemme ja puutteemme liian taitavasti, olisi meidän tuota taitoamme ensisijaisesti sovellettava omaan itseemme, ja jos sen jättäisimme tekemättä niin syyllistyisimme omien resurssiemme tuhlaamiseen ja lahjojemme haaskaamiseen. Ei siis ole hyvä ymmärtääkään kaikkea, koska tyhmyydellä ja tietämättömyydellä saa paljon anteeksi itseltään eikä myöskään vaadita niin paljoa.

LainaaHohhoi, ooppelissani palaa jokin hemmetin merkkivalo, eikä minulla ole juuri nyt rahaa viedä sitä korjattavaksi.
Starseed... Starseed nyt ihan hiljaa!.. ei tämä ole mikään.. ei ole tekosyy olla itse ajamatta!  :evil:  :oops:  :oops:

Pyysitkö minua juuri moittimaan itseäsi vai huoltamaan autosi  :? ?
Minulla paloi viime viikolla polttimo lähivaloista ja pimeällä en ole nähnyt ajaessa juuri mitään....enkä ole jaksanut mennä korjaamollekaan sitä laitattamaan....kun on ollut kaikenlaista tässä kiirettä  :roll: ... Tänä iltana hain poikaa isältään, ja hän soitti matkallani minulle autoon, että vieläkö sinä sillä pimeällä autolla ajelet ympäriinsä, tulitko juuri minua vastaan?=)(&)(/&ja että on se nyt kumma kun se on niin vaikeaa yhden lampun laittaminen...yleensä kun toinen puoli palaa, niin toinen palaa pian sen jälkeen...ja sitten sulla ei ole lähivaloja ollenkaan.=)(/&)(/&) blaa blaa....   Ja kuinkas ollakaan, hän lupasi (kai säälistä) ostaa ne polttimot ja laittaa ne paikoilleenkin vielä!

Avuttomuudesta ja tietämättömyydestä on siis silkkaa hyötyäkin  8) . Vartoos vaan, niin kohta joku tulee ja korjaa sen merkkivalosi  :thumleft: .

AW:
LainaaHybridiauto pelastaa maailman sillä tavalla että se ottaa talteen jarrutusenergian sähköenergian muodossa

Minä en voi osallistua noihin maailmanpelastustalkoisiin, koska autostani ryytyvät aina muutenkin jarrut käytön puutteessa. Heivaan kaasun niin ajoissa etten tarvitse jarruja kuin taajamassa. Minun on siis keksittävä muita keinoja maailman pelastamiseen.
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

Perjantai

Lainaus käyttäjältä: "Aakku"

Eläköön hieman vanhahtanut tekniikka - se on ihmisystävällistä.

Juuri niin  :wink:  Vai onko :?:




Indigo

Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Minä kuulepas luulen, että me ymmärretään sittenkin ihan tarpeeksi. Ajattelepas miten kamalaa olisi osata ymmärtää toisia paremmin kuin omaa itseään?  

Juu, olisi se, en osaa edes kuvitella.
Varsinkin jos ymmärtäisi aina esimerkiksi AW:n jutut paremmin kuin omansa niin ihan kamalaa, minustakin tulisi tuotapikaa oikeistolainen pörssikeinottelija, joka kasvattaisi viimekesän alennusmyynnistä ostetuista siemenistä ruiskukkia täsmällisissä riveissä siistin, valkoisen tiilitalon etupihalla. Ajelisin taloudellisella käyttää, mutta arvonsa hyvin säilyttävällä autolla, joka ei olisi liian ökyhieno, mutta näyttäisi vauraalta. Sellainen hopeanharmaa. Käyttäisin vain yksityislääkäreitä ja lapseni kävisivät parhaissa yksityiskouluissa. Muutenkin alkaisin kovin kunnialliseksi ja harkitsevaiseksi elämäni valinnoissa.
....Mutta kauheeta, silloin AW:n pitäisi puolestaan alkaa perustelemaan minulle kuinka vasemmistolainen ideologia on ihmisystävällistä ja aina kannattaa maksaa täysi hinta jos saa ostettua jotain joka on mieltä ilahduttavaa ja ajankohtaista! Hänen pitäisi yllyttää minua myös mukaan lakkomarsseille ja vähintään vappukulkueeseen keväällä...niin ja hän kasvattaisi ihan liian ison pihan ihan liian täyteen ruusupensaita ja kyselisi sitten neuvoa jotta josko jostain saisi edes hiukan talkooapua.... koska mitäs meillä muuten olisi juteltavaa jos emme olisi aina niin eri mieltä?  :roll:   Kinaaminen on niin hauska harrastus, varsinkin kun on niin ymmärtäväinen vastapuoli, että ei ota ymmärtääkseen, ei sitten millään.

Lainaa
Koskapa emme saa edes omasta itsestämme tolkkua, olisi ihan liikaa vaadittu että voisimme muiden aivoitukset selvittää tuosta vaan. Siinä astuisi kuvaan jonkinmoinen tulosvastuulta haiskahtava mielleyhtymä, ja minä inhoan koko sanaa. Jos nimittäin näkisimme omat virheemme ja puutteemme liian taitavasti, olisi meidän tuota taitoamme ensisijaisesti sovellettava omaan itseemme, ja jos sen jättäisimme tekemättä niin syyllistyisimme omien resurssiemme tuhlaamiseen ja lahjojemme haaskaamiseen.

Joo, ihan hirveetä. Paljon helpompaa laittaa vaikka AW hoitosohvalle ja käskeä puhumaan suunsa puhtaaksi.

Lainaa
Ei siis ole hyvä ymmärtääkään kaikkea, koska tyhmyydellä ja tietämättömyydellä saa paljon anteeksi itseltään eikä myöskään vaadita niin paljoa.

Ai mitä sää tarkotat?


Lainaa
Pyysitkö minua juuri moittimaan itseäsi vai huoltamaan autosi  :? ?

Joo, miksei...

Lainaa
Minulla paloi viime viikolla polttimo lähivaloista ja pimeällä en ole nähnyt ajaessa juuri mitään....enkä ole jaksanut mennä korjaamollekaan sitä laitattamaan....kun on ollut kaikenlaista tässä kiirettä  :roll: ...
 ....Ja kuinkas ollakaan, hän lupasi (kai säälistä) ostaa ne polttimot ja laittaa ne paikoilleenkin vielä!

Avuttomuudesta ja tietämättömyydestä on siis silkkaa hyötyäkin  8) . Vartoos vaan, niin kohta joku tulee ja korjaa sen merkkivalosi  :thumleft: .

Ei mutta Starseed, usko pois, minulle ei olisi IKImaailmassa tullut mieleenkään TUOLLAINEN vaihtoehto! :roll:
.. nin että jos nyt joku MUU sattuu tämän lukemaan, niin tämähän oli siis ihan Staran keksimä keksintö...


AW:
LainaaHybridiauto pelastaa maailman sillä tavalla että se ottaa talteen jarrutusenergian sähköenergian muodossa
Minä en voi osallistua noihin maailmanpelastustalkoisiin, koska autostani ryytyvät aina muutenkin jarrut käytön puutteessa. Heivaan kaasun niin ajoissa etten tarvitse jarruja kuin taajamassa. Minun on siis keksittävä muita keinoja maailman pelastamiseen.

Sinä kuule, Siskoseni, pelastat aina jokaisen päivän jolle satut juttelemaan.  


Indi


ps. Ai niin Tiistai, :) Se edellinen oli minun puoleltani ihan vain leikinlaskua. Tunnen AW:n ja Starseedin jo aiemmilta ajoilta aika hyvin. Minulla on kai vissiin vain ihan omituinen huumorintaju, toivottavasti en sanonut mitään kamalan typerää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä