Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Tännekö te kaikki kokoonnutte?!

Aloittaja THL tiedottaa, 24.11.07 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"

ADHD ei oo mikään häpeä, ei, eikä mikään muukaan sormien pomppimista aiheuttava ominaisuus.


.

Ai sinä siis olet  sitä mieltä että mun  sormissa on ADHD *)
Toiset ovat ylivilkkaita ja toiset tarkkaavaisuusvajavaisia.
Tuohon voin lisätä että  suurin osa sormistani on vain laiskoja eikä  oireyhtymää voi havaita.
Kun ei tee mitään niin ei satu mitään


*) Tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö (engl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADHD) on yksi yleisimmin diagnosoiduista neurologisista poikkeavuuksista. Se on kuitenkin vilkkaan keskustelun ja osin erimielisyyksienkin kohteena.

.

THL tiedottaa

Ja taas luultiin, että mää tarkoitin jotakuta tai useampaa palstan kirjoittajaa. EN!

Tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö on vain omiaan aiheuttamaan kirjoitusvirheitä(kin).

Olkaa ny ihan rauhassa vaan, muutenkaan millään netissä tehdyillä tiaknooseilla mitään merkitystä oo. Etenkään, kun sellaisia ei edes tehty!   :lol:
.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"Ja taas luultiin, että mää tarkoitin jotakuta tai useampaa palstan kirjoittajaa. EN!

Tarkkaavaisuus- ja ylivilkkaushäiriö on vain omiaan aiheuttamaan kirjoitusvirheitä(kin).

Olkaa ny ihan rauhassa vaan, muutenkaan millään netissä tehdyillä tiaknooseilla mitään merkitystä oo. Etenkään, kun sellaisia ei edes tehty!   :lol:
.

Sehänse älähtää johon kolahtaa.

Sinullahan ei ole edes sellaisia lisenssejä, joka oikeuttaa sinua tekemään noita diagnooseja, vaikka niin mieli tekisi.

Kun tavallinen ihminen sanoo toista hulluksi, se on ihan eri juttu kun saman sanoo psykiatri.

Suokkiksen filosofian mukaan - jos hän olisi opettaja- kaikki ainekirjoituksessa alle kasin ( 8 ) saaneet olisivat siis neurologiseeti poikkeavia.

" Matti on saanut tästä ainekirjouksesta  9 1/2 ja Minna 8,9.
Muut ovat saaneet ADHD:n  paperit.
Luettelen heidät suuresta pienen järjestyksessä neurologisella asteikolla 4-8.
4 tarkoittaa ettei saa aina sormenpäitä yhteen silmät ummessa.

Osa ei pystynyt teroittamaan kynäänsä käsi vapisematta, joten jätän heidät arvostelematta.
Heille järjestetään uusi  ainekirjoitus."

.

Ztara

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Alien Weird
Lainaus käyttäjältä: "Starseed"
Pitäisi räväyttää ja olla yllätyksellinen ja ennalta arvaamaton ollakseen mielenkiintoinen.


Eh, sitäpaitsi sinulla on lisäksi ajatuksia joita minulla ei ole
mutta ovat juuri sellaisia mitä itsekin voisin ajatella
mutta en ole ajatellut.

Ei kaikkia ajatuksia tarvitsekaan itse keksiä alusta saakka. Mikä onkaan muuten mukavampaa kuin lukea jonkun hyvin ajatelleen ihmisen kirjoittama kirja ja omaksua hänen ajatuksiaan ja pitää niitä eteenpäin kuin omina ajatuksinaan. Minä käytän mielelläni hyväkseni ajattelijoita ja nautin aina kun kuuluu loksahdus perillemenneestä oivalluksesta. Ajanoloon unohdan jo tietenkin kenen ajatus joku alunperin olikaan, joten ei tule edes huonoa omaatuntoa jonkun ajatusten lainaamisesta. Olen täältä Outomaaltakin saanut monia uusia ja hyviä  ajatuksia, vaikka enimmäkseen tuleekin periaatteesta kammettua muiden ajatuksia vastaan.
Ihmekö se on että samanhenkiset ihmiset ajatuvat tekemisiin toistensa kanssa.

Tuli vain mieleeni, että silti vaikka kaksi ihmistä lukisi täsmälleen samat kirjat, he silti todennäköisesti päätyisivät omaksumaan siitä erilaiset ajatukset itselleen tärkeinä. Ajatuksemme riippuvat omasta mielenkiinnostamme, ja omat mielenkiinnon kohteemme muokkavat ajatuksemme muokkaamaan meidät ajatustemme kaltaisiksi. Eli tulemme siksi mitä ajattelemmekin olevamme. Yksinkertaista...


LainaaEikös se sellainen yllätyksellisyys ja ennalta-arvamattomuuskin tule pitemmänpälle varsin pitkäveteiseksi  ja lisäksi se on kovin rasittavaa, taisit jotan sellaista sanoakin.

Joo, niin sanoin...

Lainaa
Ei näytä tulevan ratkaisua tähän kommunikaation mielenkiinto-ongelmaan.
Jäljelle ei jää muuta viahtoehtoa kun kommunikoimattomuus,
joka voi sekin välillä käydä vaihetelusta.
Joo joo .... eihän se mitään kivaa ole.

Ei kai kommunikoimattomuus ole ratkaisu tylsään kommunikointiin?  Se on vain pakotie kääntyä sisäänpäin. Ellei ole mielenkiintoa kommunikoida, luulen että kyseessä on paremminkin laiskuus tai kyvyttömyys etsiä uusia tapoja kommunikoida tai uusia kohteita joiden kanssa aloittaa kommunikointi. Halu kommunikoida on suoraan verrannollinen sen kohteen mielenkiintoisuuden kanssa. Jos on itse innostunut, ei liene vaikeutta ilmaista ajatuksiaan tai toisin päin uhkaa kyllästyä pahanpäiväisesti kuuntelemaan aiheesta josta on kiinnostunut.


LainaaMutta onko kiva sitten aina kivaa.
Jos on kivaa jatkuvasti niin sekin alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään
ja siihen pulmaan ei taas auta muu
kuin että välillä pitää olla paha olo
että voi joskus taas olla kivaa.

Minusta olisi kyllä kivaa kun aina olisi kivaa  :( . Mutta eihän elämä niin mene, se laittaa kyllä meidät kaikki polvilleen vuorotellen. Mutta en minä kärsimystä kaipaa siksi että voisin ajatella elämän ihanuutta sen jälkeen. Se tuntuisi jo masokismilta.

Lainaa------------
Oliko tämä nyt aamu- vai iltahartaus?
En tiedä mutta keskiviikolle se asettuu.

Tiistaisarna taisi jäädä väliin vai pitikö sen joku muu?


Tämä oli ainakin iltahartaus kellon mukaan. Öitä!

Tiistaisaarnan piti tietenkin Tiistai  :P .
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape"

Suokkiksen filosofian mukaan - jos hän olisi opettaja- kaikki ainekirjoituksessa alle kasin ( 8 ) saaneet olisivat siis neurologiseeti poikkeavia.


Aha, mulla on joku oma filosofiakin. Emmää vaan oo tota tiennykkää, hyvä kun kerroit.   :D

Sulla oli ihan hyvä listaus ainekirjoitusarvostelusta. Se ei vain muistuttanut ollenkaan sellasta asteikkoo, mihin mää totuin koulussa. Sillon oli asteikko välillä 1–12. Opettajien kertoman mukaan tosin tätä asteikkoa jouduttiin noudattaan vain mun luokassani. Syynä oli kuulemma se, etteivät ne muuten saaneet kouluhallituksen vaatimaa tasoeroa esiin.


:lol:
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: "se"[ Syynä oli kuulemma se, etteivät ne muuten saaneet kouluhallituksen vaatimaa tasoeroa esiin.


:lol:

Se olisi hoitunut jos sulle olisi annettu ADHD:n paperit. Jos silloin olisi vain tiedetty.
Sä olit niin ylivilkas että piti ottaa painokone avuksi jo lapsena.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: "se"
Lainaus käyttäjältä: "Rape"

Suokkiksen filosofian mukaan - jos hän olisi opettaja- kaikki ainekirjoituksessa alle kasin ( 8 ) saaneet olisivat siis neurologiseeti poikkeavia.


Aha, mulla on joku oma filosofiakin. Emmää vaan oo tota tiennykkää, hyvä kun kerroit.   :D

Sulla oli ihan hyvä listaus ainekirjoitusarvostelusta. Se ei vain muistuttanut ollenkaan sellasta asteikkoo, mihin mää totuin koulussa. Sillon oli asteikko välillä 1–12. Opettajien kertoman mukaan tosin tätä asteikkoa jouduttiin noudattaan vain mun luokassani. Syynä oli kuulemma se, etteivät ne muuten saaneet kouluhallituksen vaatimaa tasoeroa esiin.


:lol:

Ookko nä  siinä Mensassa, vai ekkö oo?






Muokkaus:
ja tästä tulikin mieleen se Vuoden Outo 2007. Tarvitaan äänestys piakkoin.

Ztara

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Sä olit niin ylivilkas että piti ottaa painokone avuksi jo lapsena.

:lol:  :lol:  :lol:
~~Starseed~~

Everything will be ok in the end. If everything is not ok, it is not the end.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: "Rape"
Lainaus käyttäjältä: "se"[ Syynä oli kuulemma se, etteivät ne muuten saaneet kouluhallituksen vaatimaa tasoeroa esiin.


:lol:

Se olisi hoitunut jos sulle olisi annettu ADHD:n paperit. Jos silloin olisi vain tiedetty.
Sä olit niin ylivilkas että piti ottaa painokone avuksi jo lapsena.


Mistäs tiärät mitkä paperit mää oon saanu? Ja mistä kaikista paikoista, täh!?

Toi on kyllä totta, että hyvinkin olis kaikenmaailman ADHD:t ja Aspergerit ja muut syntroomaleimat lyöty ottaan, jos sillon jotain tommottista olis tiäretty. Ihan varmasti!

Mut ku ei täretty, niin päiviteltiin ja voi ku sitä ihmettelyä riitti. Hiekkalaatikolta se jo alko. Tai jo ennemminki.

Kuvaavaa on kai sekin, ettei musta oo yhtä ainutta sellasta valokuvaa, jossa olisin pysyny paikoillani, kaikki sellaisia suttusia, siitä mut vaan sitten niistä kuvista tunnistaaki: sellainen epämääräinen läiskä. Muista lapsista on kyllä ihan hyviä kuvia, isä kun harrasti valokuvausta niin ammatikseen kuin vapaa-ajallaankin.

Sit vähän rauhotuin, kun aloin jakaa lehtee aina aamuisin ennen kouluun menoo. Tuli vaan toi ny miäleeni, ku ny pahkutaan tosta lapstyövoimalla tuatetusta puuvillasta... Niin, siis, aloin sit nukkuun koulupulpetin päällä rähmälläni. Jotain kai se sitte vaikutti niihin koulunumeroihinki...


.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Niin, vielä vähän...

Vaikka olin tavattoman vilkas lapsena ja karkailin kotipihasta tämän tästä, ei minulle sentään käynyt niin kuin naapurin pojalle. Se sidottiin parin metrin narulla jalastaan ränniin* kiinni. Eikä tää mikään huuli vaan tosi juttu.

Tulee ihan mieleen se yks vitsi, jossa isä sanoo lapselleen lopuksi:

"Jos vielä kysyt jotain, niin naulaan lattiaan sun toisenkin jalkas."

----------

Lapsu(u)ksia on kaikenlaisia. Pitäiskö avata tänne oikein sellainen "Lapsu(u)smuistoja" -ketju?


-----------
*) rännni = syöksyputki, eli se sellainen, mitä pitkin katolta valuu vedet alas.

.
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä