Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Musiikin maailma (1)

Aloittaja THL tiedottaa, 24.11.11 - klo:05:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 33 Vieraat katselee tätä aihetta.

kromi

#270
Jos jazziin haluaa tutustua, niin ehkä on helpointa lähteä tosiaan liikkeelle jollain tälläisellä.

https://www.youtube.com/watch?v=BqrJ27hqL-M

Ja sitten vielä oikein helppoa omaksuttavaa. Klassikko!

https://www.youtube.com/watch?v=YuCbQCnoIzI

Suti

#271
Eero Koivistoisen tunnen henkilökohtaisesti. Hän kulki nuorempana Dolphy-lempinimellä, soittotyyli oli lähellä Eric Dolphya.
On saanut Yrjö-patsaan.

Sakari Kukko ei ole varsinainen jazz-muusikko. Itse hän määrittelee lajikseen maailmanmusiikki.
Viimeisin minun hankkima Kukon levy oli Virret.
Saanut myös Yrjö-patsaan.
päivä kerrallaan

jösses

#272
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 06.07.14 - klo:18:45
Eero Koivistoisen tunnen henkilökohtaisesti. Hän kulki nuorempana Dolphy-lempinimellä, soittotyyli oli lähellä Eric Dolphya.
On saanut Yrjö-patsaan.

Sakari Kukko ei ole varsinainen jazz-muusikko. Itse hän määrittelee lajikseen maailmanmusiikki.
Viimeisin minun hankkima Kukon levy oli Virret.
Saanut myös Yrjö-patsaan.

Henkilökohtainen tunteminen on vähän omista kuvitelmista kiinni. Jos on vaihtanut jonkun sanan henkilön kanssa, joka ei tunnista tuota lempinimeään, niin se ei vielä minusta oikein riitä henkilökohtaiseen tuntemiseen. Tuolla perusteella minä tunnen esimerkiksi Putinin henkilökohtaisesti. Jos menen Porin jazziin, niin kysyn Koivistoiselta, tunteeko hän sinut. Osaan kyllä kuvailla, kenestä on kyse. Koivistoinen ei ole saanut myöskään Yrjö-patsasta, vaikka kuinka väittäisit. Sait nyt uuden jankkaamisen ja itsesi nolaamisen aiheen.

Kaikki jazzmuusikot ovat soittaneet tai laulaneet muutakin musiikkia kuin jatsia. Sakari Kukko sai kyllä jazzliiton Yrjö-palkinnon, mutta patsasta hänkään ei saanut. En usko myöskään, että sinulla on Kukon Virret. Minulla on. Mikä on b_puolen neljännen kappaleen kesto?

Suti

#273
Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Kaikki jazzmuusikot ovat soittaneet tai laulaneet muutakin musiikkia kuin katsoa.

Tuskin ovat. Kinataanko? Oletko selvin päin?

Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Sakari Kukko sai kyllä jazzliiton Yrjö-palkinnon, mutta patsasta hänkään ei saanut.

Palkintoon liittyy taideteos, ymmärtääkseni joka kerta erilainen. Esimerkiksi Antti Sarpila sai Arja Jäppisen pronssiveistoksen "Juhlakalu". En tunne Koivistoisen ja Kukon palkintoja. Koivistoisen kanssa on puhuttu patsaasta.




Minulla on CD-levy, jossa toisella puolella ei ole dataa.
päivä kerrallaan

sniper

Tapelkaa poijaat saatte tupakkia sanoi kannaksellakin eräs ryhmän johtaja faijan jengille, ryssän  vyörytyksen alla.

Kävisköhän tää kehoitus besserwisseri Jösseksellekin??
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.


Suti

Tämäkin oli ihan asiallinen ketju ennen kuin jösse tuli pörisemään.
päivä kerrallaan

kromi


jösses

Lainaus käyttäjältä: Sepe - 06.07.14 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Kaikki jazzmuusikot ovat soittaneet tai laulaneet muutakin musiikkia kuin katsoa.

Tuskin ovat. Kinataanko? Oletko selvin päin?

Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Sakari Kukko sai kyllä jazzliiton Yrjö-palkinnon, mutta patsasta hänkään ei saanut.

Palkintoon liittyy taideteos, ymmärtääkseni joka kerta erilainen.




Minulla on CD-levy, jossa toisella puolella ei ole dataa.
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 06.07.14 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Kaikki jazzmuusikot ovat soittaneet tai laulaneet muutakin musiikkia kuin katsoa.

Tuskin ovat. Kinataanko? Oletko selvin päin?

Lainaus käyttäjältä: jösses - 06.07.14 - klo:20:18
Sakari Kukko sai kyllä jazzliiton Yrjö-palkinnon, mutta patsasta hänkään ei saanut.

Palkintoon liittyy taideteos, ymmärtääkseni joka kerta erilainen.




Minulla on CD-levy, jossa toisella puolella ei ole dataa.

Yritin saada selville, onko sinulla tosiaan tuo levy, muttet astunut miinaan. Löysit tietoa ehkä Wikipediasta. Et kuitenkaan pidä Sakari Kukkoa jazz-muusikkona, mutta jos olisit kuunnellut Virret-levyä, niin ymmärtäisit parhaassa tapaksessa, että levyhän on jazzia mitä selkeimmällä tavalla. Jos on jämähtänyt bebopiin, niin ei voi olettaa, että Virretkin on jatsia. Etenkään, jos ei ole kuullut koko levyä.

kromi

Vaikuttaa siltä, että foorumilla saattaa olla muitakin keräilijöitä kuin minä.

Mielelläni vaihtaisin mielipiteitä sairaudesta.
Itselläni tuo kokoelma on karttunut vuodesta -78.
Nykyisellään sisältää n.2700 cd-levyä ja n.4800 lp-levyä, mukaan lukien sinkut.
Ei ole helppo harrastus, mutta sitäkin enemmän rahaa vievä  ;D

Juha

#279
Joskus kommentoin jazzia niin, ettei se etene, vaan steppailee paikallaan, ja vihjailee lähtöä. Tai kauhee pöhinä ja pörräys päällä. No, mihinhän tääkin mielikuva perustui? Joskus Imatran Big Band-festareiden ilmaisnäytöksillä oon huomannut, että jokin kappale tai sen osuus lähtisi jotenkin lentoon. Paljon olisi jotakin kasassa hyörivää. Tai sitten se juttu vain kiemurtelee, tai rämpyttelee.

Jazz on minulle uusi juttu, ja kokemuskirjo rajattu. Oon yksinkertainen, ja omaksun tuntemuspuolen juttuja hitaasti. Saattaa olla, että käsitys jazzista muuttuu, jos kuuntelen enemmän.

Tässä on kiva piano-osuus (2:45...):

http://www.youtube.com/watch?v=YuCbQCnoIzI
Tollasen ymmärtää yksinkertainenkin. Sormet hypnoottisessa liikkeessä.


Jazz = rämpyttelyä, töräyttelyä, steppailua, vihjailua, pörräystä, pöhinää, kiemurtelua, kasassa hyörimistä, säntäilyä, ... Mitähän vielä? Kerro.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä