Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Omia ilmoituksia

Aloittaja juhasamy, 20.04.12 - klo:11:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 10 Vieraat katselee tätä aihetta.

Patu

Eikä löydy meidän kirjastosta tuota Laulujoutsen-kirjaa, naapurikunnassa olisi. Voisihan sen toki ostaakin mutta kun hyllyt pursuu.

Usein tuollaisilla keskikokoisilla kirjoilla karkea nyrkkisääntö on 10 sivua eurolla, siis esim. 250 sivuinen kirja 25 €. Kuvakirjat ja kiiltävät paperit on kalliimpia.
Tuo Laulujoutsen-kirja on 105 sivua mutta maksoi PallasPro-Intron mukaan v. 2006 27 €.
Kuvakirja.

http://priima.kirjas.to/Priima?formid=docis&previd=fulls&sesid=1337614888&celi=1641&doci=275840

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend

AveLazio

Tässä vielä foorumin nössömiehille (Ossi, jaska, patu..). Mut Joutsen on ihana!

http://www.youtube.com/watch?v=7R2Atsh6hHA
At a narrow passage there's no brother, no friend

Muisto Keijo Kullervo

Tässä ihan omasta takaa oleva uutinen (kaikkihan tämän tietää, mutta pannaan nyt esille kuitenkin):

Ostin reilut pari vuotta sitten Kraft-merkkisen painepesurin  eikä hintakaan ollut kummoinen - alle  50 euroa (valmistettu Kiinassa). Takuutakin oli 2 vuotta.

Kerkesin tarkkaan ottaen pesemään mattoja vaimoni kanssa sillä ko. koneella noin nelisen kertaa ja sitten ns. suihkupistooli hajosi käyttökelvottomaksi... Uteliaana  tarkastin takuukuitin (olin teettänyt jäljennöskoneella kuitista ja takuusta tositteen) ja ihmeekseni totesin, että vehje rikkoutui kuusi vuorkokautta takuun loppumisen jälkeen?

Mikään ei auttanut ... Firma Robinhood valitti tapahtunutta, mutta sain heittää ko. laitteella vesilintua sillä varaosia ei ollut - vain takuutuotteet korvataan...

Ostin Italiassa kootun vehkeen ja hintaa oli vajaat 150 euroa... Takuu kaksi vuotta, varaosia löytyy tarpeen tullen koko ajan...

K.K.

PS. Sanoin Robinhoodissa myyjälle:
"En enää ikinä osta Kiinassa valmistettua tuotetta."
Aion pitää lupaamani mikäli vain on mahdollista tarkastaa valmistusmaa ja yleensähän aina se On mahdollista.

"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Joo. Mulla on kolmas painepesuri  3 vuoden aikana.
Just nämä pistooliosat eivät siedä mitään vääntöä eikä päälle astumista
Josvähänkin vääntää suulakkeita, ne murtuvat.
Ei kannata ede mainota että jäätynyt vesi...

Paineet ovat kovat eikä mitään voi edes ite korjata. Omat liitopkset repeävät.

Patu

Järjetöntä ilmoittaa myyjälle miten aiot jatkossa toimia. Hän on kohtalaisen syytön.

Kiitos että ilmoitit päätöksestäsi. Hiton kiinnostavaa.

Muisto Keijo Kullervo

Halvalla saatu On epävarma... Takuun jälkeen ei mitään varaosia saatavana...

Mieluummin maksan hieman enemmän ja varaosat ovat turvatut... On suoranaista raaka-aineitten tuhlausta tehdä halvalla toimiva laite - nytkin pumppu toimi moitteettomasti - mutta painepistoolivaurio esti koko laitteen myöhemmän käytön...

Ei kiinalaiset työntekijät ole syynä siihen, että hyljeksin, vaan kauppapolitiikka joka mahdollistaa kyseenalaisen toiminnan.

K.K.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

Patu

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 23.07.12 - klo:18:01
On suoranaista raaka-aineitten tuhlausta tehdä halvalla toimiva laite

mitä väärää siinä on? pitäähän laitteiden toimia.

Muisto Keijo Kullervo

Lainaus käyttäjältä: Rap'e - 23.07.12 - klo:16:31
.
Joo. Mulla on kolmas painepesuri  3 vuoden aikana.

Mainitsit ns. jäätymisvaaran'?
Olen elimisoinut vaivan siten, että kiikutan ja kuljetan ko. vempaimet, akkulaitteita myöten talveksi lämpimään autotalliin eikä sekään toimenpide estänyt Kraft-pesurin suutinpistoolin hajoamista - olen valmis vannomaan, että ne tehdään tarkoituksella liian heikoiksi ja kun takuuaika on ohi, ne särkyvät lähes välittömästi.
Jos pistoolisuutin tehtäisiin esimerkiksi metallista - olisi kierto kaatopaikalle pienempi - oletan?

K.K.

PS. Toki tiedän, että meillä On niin sanottu kertakäyttöyhteikunta - laite toimisi jos olisi tietty osa - mutta ei varaosia - ostetaanpa uusi?

Kalleimmat laitteet hajoavat nekin, mutta varosia kyllä - ei probleemaa...
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Lainaus käyttäjältä: K.K. - 23.07.12 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Rap'e - 23.07.12 - klo:16:31
.
Joo. Mulla on kolmas painepesuri  3 vuoden aikana.

- olen valmis vannomaan,
että ne tehdään tarkoituksella liian heikoiksi ja kun takuuaika on ohi, ne särkyvät lähes välittömästi.

K.K.

PS. Toki tiedän, a..

kuulostaa hurjalta. Täydellinen ihminen epätäydellisessä maailmassa.
.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä