Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hyödyllisiä ajatuksia

Aloittaja risto, 30.08.12 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.

AveLazio

Ei valtioilla ole "ystäviä". Ei Suomella, ei Saksalla, ei Ryssällä.

Saksa pelasti Suomen itsenäisyyden v. 1944. Ryssä ei ole tehnyt vastaavaa ikinä.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Juuli Hukkaskukka

Ai. Lenin antoi Suomelle itsenäsyyden jo 1917, muistaakseni Joukukuussa.

Suomen itsenäisyyspäivä – Wikipedia
fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_itsenäisyyspäivä
Venäjän kansankomissaarien neuvoston tunnustus Suomen itsenäisyydelle 31. joulukuuta 1917. Allekirjoittajien joukossa muun muassa V. I. Lenin, Josif Stalin ...
Itsenäisyysjulistus ja sen ... - Perinteet - Lähteet - Aiheesta mu

Ja Jatkosodan Suomi sekä Aseveljensä Saksa hävisivät.  Kiire tuli saksalaisille poistua maasta.
Ei mitään iIsenäisyyttä siinä hötäkässä kerinneet julistamaan. Eikä ollut mitään oikeuttakaan.
Hyvä kun alta pois pääsi.
Anteeksi,  Ave.
reino & aino hukkanen

karpalo

Juuli näämmä tykkää venäläisten sortovoimasta ?

Jos mä niinkun toden sanon, niin kyllä Venäjä on sortanut Suomea. Onhan siellä ollut välillä joku kivampikin tsaari, mm. Helsingin keskustan kehittelyn Engelin mallin mukaan on venäläisen tsaarin aikaansaama.

Ei suinkaan Stalinin, eikä Leninin.

Miellyttävin päällepäsmäri historian saatossa meille on ollut kuitenkin Ruotsi. Olimmehan samaa valtakuntaa aiemmin,  Ruotsi-Suomi oli merkittävä valtiomuoto aikoinaan. Toisen maailmansodan taistelujen   v. 1940-41 luvun tietämissä Ruotsin valtio lahjoitti meille suomalaisille sotaveteraaneille mm. 2006 kpl  Omakotitaloa.

Kyllä Pohjoismainen ystävyys on meille A ja O.

http://www3.jkl.fi/ksmuseo/ystavyyskaupungit/index2.html

Jos juuli olet dosentti Johan Bäckmanin apusisar, niin olisiko asemapaikkasi paremminkin vaikka Moskova, tai Siperia?

AveLazio

Nyt Juuli astuit miinakenttään. Kultainen sääntö on, että ei pidä esittää provokatorisia näkemyksiä asiasta, josta ei tiedä mitään.

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: kulman takaa - 02.09.12 - klo:13:34

Miellyttävin päällepäsmäri historian saatossa meille on ollut kuitenkin Ruotsi. Olimmehan samaa valtakuntaa aiemmin,  Ruotsi-Suomi oli merkittävä valtiomuoto aikoinaan. Toisen maailmansodan taistelujen   v. 1940-41 luvun tietämissä Ruotsin valtio lahjoitti meille suomalaisille sotaveteraaneille mm. 2006 kpl  Omakotitaloa.

Ja ottihan ne suomalaisia lapsia turvaan. Toisaalta he hyötyivät sodasta, johon eivät osallistuneet muuten kuin myymällä erinomaista terästään parhaiten maksavalle.. vai miten lie. Jotain sellaista lukenut.

Mitenkä minä kuulen tuosta ensi kertaa, että taloja olisi Lahjoitettu veteraaneille.. isä oli invaliidi, mutta sodasta palatessaan 28 v. poikamies. Parhaat vuodet menivät sodissa ja kesäkuun lopulla vähän ennen jatkosodan loppumista vasta haavoittui. Ei ollut lahjataloja,vaan isä Osti vanhan hirsitalon kotikylältään ja siitä seurasi meidän lapsikatraan köyhyys. Hyvin kiitollisena silti, että rahaa riitti koulunkäyntiin ja koulukirjoihin.... ... opiskelin sitten velaksi lyhyimmän kurssin, millä sai ammatin: merkonomiksi.

AveLazio

Niin, Ruotsi on käynyt kaikki sotansa suomalaisilla alamaisillaan.

2. maailmansodassa Ruotsi mielisteli kumpaakin osapuolta - eikä joutunut sotaan.

Ruotsin armeija on nyt käytännössä lakkautettu, koska uskovat Suomen pitävän paholaiset loitolla.

Patu

Lainaus käyttäjältä: juuli - 02.09.12 - klo:13:00

Ja Jatkosodan Suomi sekä Aseveljensä Saksa hävisivät.  Kiire tuli saksalaisille poistua maasta.

Paskat.
Saksalaisille tuli kiire kun venäläiset käskivät. Ja sekös venäläisiä vitutti kun suomalaiset ajoivat määräpäivään mennessä saksalaiset pois eikä puna-armeija päässyt puuttumaan asiaan.
Venäjä olisi niin mielellään päässyt taistelemaan entisen Ribbentrop-Molotov aseveljensä kanssa.

Venäläisillä taas ei ollut mitään kiirutta. Hyvin ehtivät julistamaan mm. Viron itsenäisyyden - menetetyksi. Puna-armeija miehitti Viron uudestaan syyskuussa 1944 heti sen jälkeen kun Suomi oli tehnyt aselevon.
Ja Latvialle sama lääke. Venäläiset vapauttivat Latvian saksalaisten fasistien vallasta. Voi kun latvialaiset iloitsivat.
Ja Liettua samalla kaavalla. Saksa vapautti maan venäläisten hallinnasta ja Venäjä valloitti takaisin ja toi kansojen välisen ystävyyden ja syvät luottamukselliset suhteet Venäjän kansan ja Viron, Latvian ja Liettuan kansojen välille.
Suomi perkele ei ymmärtänyt omaa parastaan, ja sekös näitä juuleja vituttaa. Ovat suomalaiset pirut osoittaneet että suomalainen järjestys on parempi kuin venäläinen epäjärjestys.

Juuli Hukkaskukka

Vaikken minä tiedä, tietää historia.
Historiankirjoista olen minä tietoni saanut. Enkä missään miinakentillä tepastele. Minä senkummemmin ketään, en ketään,  puolla.  Mitäpä minun puoltamisestani, vaan näinhän ne historia kertoo.
Kertoo jotta saksalaiset vielä Lapinkin lähtiessään polttivat. Sekä esitti Neuvostoliitto Suomelle erinäisiä vaatimuksia, sotakorvauksia. Kovat oli ehdot.
Niin minä luulottelen.
reino & aino hukkanen

Tiistai

Juu, Monitorilla vielä tuo Monty ja Finland. Hieno!

http://www.youtube.com/watch?v=JGWqtwhS2KY&feature=player_embedded

Lukekaa kommentteja, outoa porukkaa, miksi ne vihaa suomalaisia noin?  Ei kyllä haittaa.
Minä olen sen vähän kokemuksen pereusteellla, jota on ollut ruotsalaisten kanssa sitä mieltä, että he ovat snobeja, joista ei ole juuri mihinkään. Kulkevat kohta kadulla kypärä päässä, ettei vain tiili katolta sattuisi kohdalle..

Tiistai

Tiheään tahtiin viestejä, että menevät päällekkäin!

Koulussa aikoinaan sanottiin, että Venäjä myönsi itsenäisyyden Suomelle, kun vallankumouksenn jälkeen oma huusholli oli vielä sekaisin ja siksi polttavampia ongelmia päydällä .. ja että myöhemmin yrittivät peruuttaa sen. Eihän Suomi silloin mikään uhka heille ollut, mutta kommunismi kyllä yritti laajentaa vaikutusvaltaa ympäri maapallon Kuubaa myöten... se "kylmä sota", jonka jälkivaikutuksista kärsitään vieläkin. Ainakin täällä...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä