Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Hyödyllisiä ajatuksia

Aloittaja risto, 30.08.12 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 38 Vieraat katselee tätä aihetta.

Juuli Hukkaskukka

.

AveLazio

Synnytys. Teille miehille, suurille Sotureille  suuri arvoitus, salainen,  salaperäinen, noitamainen tapahtuma.
Ei teidän tarvitsekaan kaikkia yksyiskohtia tietää. Olisi, minun mielestäni,  parempi jos pysyttelisitte mahdollisimman kaukana . Miesten paikka ei ole synnytyssali tahi muu synnytyksen suorituspaikka. En tarvitse viereeni kuolonkalpeaa, lakananvalkeaa, pyörtymispisteistä Urhoa. En jaksa kivuiltani lohdutella, paijata poskia, en jaksa valehdella jotta eihän tämä nyt mitään. Näin on ollut aina Paratiisin  Suuresta Omenavarkaudesta lähtien. Kiroan  koko Hyvän ja Pahatiedon Puun. Kiroan Omenat. Sen,  yhden vaivaisen Omenan takia minä kärsin nyt kaikki Helvetin Tuskat.
En kaipaa näitä Soturiholhottavia synnytyssaliin.
Ehditte hoitaa, holhota vielä kylliksi. Toivottavasti sen teette.

Nyt, - Pois, Pois, Hop, Hop.
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: juuli - 06.09.12 - klo:02:08

Ei teidän tarvitsekaan kaikkia yksyiskohtia tietää.

En kaipaa näitä Soturiholhottavia synnytyssaliin.
Ehditte hoitaa, holhota vielä kylliksi. Toivottavasti sen teette.

joo. Aven synnytyssali-kokemuksista on  30 v.
Nyt se kyselee mitä siellä tapahtui.
.

Patu

Olisi, minun mielestäni,  parempi jos pysyttelisitte mahdollisimman kaukana .

Vaimoni on ollut tyytyväinen siihen, että olen ollut mukana.

Miesten paikka ei ole synnytyssali tahi muu synnytyksen suorituspaikka. En tarvitse viereeni kuolonkalpeaa, lakananvalkeaa, pyörtymispisteistä Urhoa. En jaksa kivuiltani lohdutella, paijata poskia, en jaksa valehdella jotta eihän tämä nyt mitään.

Ajattelusi on aika oma napa-keskeistä. Jos Urhosi onkin tuollainen, koeta hyvä taata ymmärtää että kaikki miehet eivät ole eivätkä kaikki naiset ole tuollaisia.
Siitä kiitos.

Näin on ollut aina Paratiisin  Suuresta Omenavarkaudesta lähtien. Kiroan  koko Hyvän ja Pahatiedon Puun. Kiroan Omenat. Sen,  yhden vaivaisen Omenan takia minä kärsin nyt kaikki Helvetin Tuskat.

kukas sen omenan otti ja tarjosi syötäväksi?

Posiella

Synnytys on sen verran raaka homma naiselle ja lapselle, että olen sitä mieltä, että pitää käyttää kaikki lääketieteellinen apu, mitä voi saada kivunlievitykseen jne. Tuskinpa kukaan on sinua tullut päähän taputtamaan urheudestasi, Tiistai? :D Eikö tuo uhrautuva ajattelu ole jo vanhanaikaista? Hoidetaanhan syöpiä ym jo nykylääketieteen mukaisesti ja annetaan niihin kivunlievitystä.

Itselläni eka synnytys oli niin kova juttu, että en saanut enää lupaa lääkäriltä synnyttää normaalisti. Kaksi seuraavaa lasta otettiin sektiolla. Jos en olisi synnyttänyt sairaalassa, olisi jokaisella kerralla joko minä itse tai lapsi kuollut.  Ekalla kerralla oli hienoa, että mies oli mukana, leikkaukseen eivät päästäneet, ulkopuolelle odottamaan kyllä. Olisin ottanut silloinkin mukaan, jos olisivat päästäneet.

Vaadin ehdottomasti tytärtäni synnyttämään sairaalassa ja miestään pitämään huolen, että saa kaikki lievitykset, kun aika koittaa joskus tulevaisuudessa. Itse synnyttäjä on tilanteessa avuton, eikä pysty pitämään puoliaan. Kotisynnytyksistä olen sitä mieltä, että kotisynnyttäminen on huonoa romantiikkaa ja asiasta tietämättömien utopiaa.

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

AveLazio

Synnytys on kovimpia kokemuksia, mitä ihmiselle eteen tulee. Käsittääkseni. Ja moni mies ei pysty edes katsomaan sitä. Hm.
At a narrow passage there's no brother, no friend

Juuli Hukkaskukka

Patu

Kun olin synnytysikäluokkaa,  ei ollut tapa jotta Uroot synnytyssaliin änkeävät. Se olisi ollut järisyttävää, ennenkuulumatonta. Nyt ovat ajat muuttuneet. Minulla ei ole nyt Urhoa, vaan jos olisi en huolisi Seuraksi.
Koska ei  Seuraa olisi. Urho sitä Seuraa kaipaisi, lohduttajaa. Eikä minusta olisi nyt.  En todellakaan halua jotta Valtaisia Tuskiani joku vieressä itkee. Ei Ave synnytä. Vaan kysyä ilmanmuuta saa. Sinä Sinä itserakkaudessasi kuvittelet olleesi suureksikin Avuksi. Epäilen, jotta olet mukaan puoliväkisin ängennyt. Vaimosi perherauhan takia ei ole evännyt Kipujen Katselutahtoasi.
En halua en . Ja synnytys on minun Juttuni.
Ei Urhoni synnytä. Valinta on siis tyystiin minun.
Pysyköön Metikössä.
Kaikkihan sen tietää, - Eeva antoi, minä söin.
Mitästä hulluja kyselet.
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 06.09.12 - klo:09:35
Synnytys on kovimpia kokemuksia, mitä ihmiselle eteen tulee. Käsittääkseni. Ja moni mies ei pysty edes katsomaan sitä. Hm.

voi vittu sun kanssa. Kyllä sä osaat lässyttää.

Posiella

Lainaus käyttäjältä: Ripa - 06.09.12 - klo:09:40
Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 06.09.12 - klo:09:35

voi vittu sun kanssa. Kyllä sä osaat lässyttää.

Kun itse synnyttää, on niin hormonien vallassa ja fyysisesti ja psyykkisesti valmis siihen, kun ei enää jaksa iso, painavaa mahaansa. Ja eihän sitä itse näe omaa itseään. Voisi kauhistua näkyä. Pyörtyä, kun näkisi itsensä synnyttämässä.

Jos nyt joutuisin synnytyssaliin kylmiltään katsomaan toisen synnyttämistä, etenkin jonkun läheisen, alkaisi varmaan pyörryttää. Ihan hattua nostan miehille, jotka sinne menevät ja haluavat tukea puolisoaan. Mutta ymmärrän toki, jos joku ei halua mennä. Joka tapauksessa, vaikka se sivusta seuraaminen on rankkaa, niin jos sinne rohkenee, on varmaan helpompaa, kun tietää mitä tapahtuu. Ei ole varmaankaan helpompaa odotella ulkopuolella.

Taidat olla nuorempi kuin minä, Juuli. Kannattaa ajatella, että maailma muuttuu ja miesten ja naisten asenteet ja tavat asioiden suhteen muuttuvat.
Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Juuli Hukkaskukka

Ripa.

Minä Naisena, synnyttäneenä tiedän, jotta ei AveLazio mitään lässytä. Sinä se vouhotat. On asia just niinkuin Avelazio toteaa. Mistään lässytyksestä ei ole kysymys.
Mitä sinä vouhotat. Sinä et tiedä ko. asiasta yhtikäs mitään. Etkä oikein edes sitä.
Lisäksi minä en ymmärrä miksi pitää asiallinen keskustelu sotkea tuotapaisilla Älyttömyyksillä. Jos et muuhun pysty, Ole  Hiljaa.
Vaikene.
reino & aino hukkanen

Juuli Hukkaskukka

Lahjon,  hyvittelen AvoLaziota, tuntuu asian ymmärtävän. Tuossa sellaiset AlkupPahisTossukat.
Missä on mikä muuttunut, synnytyksessä. Ei ole muuttunut alku, ei lopputapahtuma. Se on muuttunut jotta yhden Kitujan sijaan nykisin tulee usein kaksi Kitujaa.  Mikään muu joka kannattaa mielessä pitää ei ole muuttunut. Johan minä sen edellä totesin. Valinta on täysin minun, en halua, en tahdo Rakkaintanikin kitumaan. Minä riitän.
En saanut aikaan minkäänvaltakunnan lievitystä. Tiedän mistä puhun. Siinä eräänkin kerran urhon kirosin sinne alimpaan. Eipä ollut kuulemassa. Minä en unohda, ei takuulla kukaan.
Pysyy mielessä ilman pitämisiäkin.
Arjessa sittten voi hyysätä mielinmäärin.
reino & aino hukkanen

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä