Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kaunis vaikea suomen kieli

Aloittaja Esmerkix, 09.11.12 - klo:16:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 25 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

#160
Lainaus käyttäjältä: Sepe - 25.09.14 - klo:19:34
Jaksan ihailla Toopen vaatimatonta vaatimattomuutta.

Tyyli on asiallinen, on on. "minä haluaisin että...." Himot ne on hiirelläkin.

Esmerkix

Mutta oletteko huomanneet, että nykyisin ei enää sanota lunta, tointa, vuonna vaan lumea, toimea, vuotena. Konsonanttivartalon sijaan käytetään vokaalivartaloa. Puhumattakaan astevaihtelusta. Uutisissakin sanottiin että "siitä pitää rankaista". Pistänpä tästä kenkät jalkaan ja lähten ulos.

Suti

Hassua on suomen kieli, on.
Minä pistän jalat kenkiin ja lähten ulos.
päivä kerrallaan

risto

.
En ole huomannut tuollaista.
Kaikenlaista kirjoittelua mahtuu maailmaan kylläkin.

Amanda

#164
"siitä pitää rankaista"

Minä huomasin viikko, kaksi sitten uutisartikkelissa!
En muista sanaa, mutta juuri noin g:n sijasta oli yhä k ja ajttelin, että onpa tullut typovirhe. Minun korvaan särähtää..

Saako alkaa kirjoittamaan sanoja, miten haluaa.. ja joskus siitä tulee yleinen sääntö? Ennenvanhaan ei sitä ainakaan asiatekstissä 'kuin sanomalehdissä voinut tehdä  .. sen verran kuuliaisia oltiin ::)


risto


sniper

Hikipedia tietää kertoa seuraavaa:

Lainaatypå typå typå typå typå typå typå typå typå typå typå typå"
~Sulakk Corpoatrionin töyntekjä
Tyop on kirotusvitreestä syntynyt krosana, joka on hyvin ylinen kikkialla mailmaa. Ennen kikkisen trkeitä ovat, sanat jota on kirotettu yhten, vaikka nihin olisi pitnyt ihn varmasti jätää väli. Esimerkkeinä tuli tikku ja pers kännit. Ylensä nätiä vrhieitä tekevtä kuolutamatomt tienit.

Tpoypolle suomnkie linen termi on 'lyöntivihre', muta sittä ie läytetä kska ketään ei sa lyödä lian hualla.

http://hikipedia.info/wiki/Typo
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto


Amanda



Typottaja, nipottaja, tuputtaja  -  minulle ei tule paljoa mieleen, vaikka noita kauniita sanoja on tuhansittain,  mutta onhan täällä sanojen taitajia!

Toope

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 25.09.14 - klo:10:11

Korsnäs ei sentään ole tuhoamassa islamia kotisivuillaan. 2200 asukasta ja suomi on 3%:lla äidinkielenä.  Ketä häiritsee. Suomen mantereen läntisin kunta. Koostuu 3 saaresta.

Eivätkä osaa edes Suomen valtakieltä!
"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä