Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Näkökulman vaihtamisesta?

Aloittaja Muisto Keijo Kullervo, 26.11.12 - klo:09:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 14 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 28.11.12 - klo:19:51

Kuoten osuus banaalista on  36%. . Banaanissa on vain sokeria.


Ei pidä paikkaansa. Banaanissa on paljon vitamiineja ja kivennäisaineita. Banaani on hyvää ja terveellistä. Karkkipussi vai banaani? Kun makeanhimo yllätää.

risto

Lainaus käyttäjältä: Sini - 29.11.12 - klo:10:41


Ei pidä paikkaansa. Banaanissa on paljon vitamiineja ja kivennäisaineita. Banaani on hyvää ja terveellistä. Karkkipussi vai banaani? Kun makeanhimo yllätää.

Ei tietenkään pidä paikkaansa mutta jos rouva pystyy lukemaan ja ymmärtämään dataa, niin kerro millainen osuus tuossa on päivittäisestä vitamiinin tarpeesta. Siis 100 g banaanilihaa.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11049&lang=fi

Sini

Lainaus käyttäjältä: Tuplanikki - 29.11.12 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: Sini - 29.11.12 - klo:10:41


Ei pidä paikkaansa. Banaanissa on paljon vitamiineja ja kivennäisaineita. Banaani on hyvää ja terveellistä. Karkkipussi vai banaani? Kun makeanhimo yllätää.

Ei tietenkään pidä paikkaansa mutta jos rouva pystyy lukemaan ja ymmärtämään dataa, niin kerro millainen osuus tuossa on päivittäisestä vitamiinin tarpeesta. Siis 100 g banaanilihaa.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11049&lang=fi

No joo, okei, okei... mutta banaani on parempi vaihtoehto kuin karkkipussi.

risto

Lainaus käyttäjältä: Sini - 29.11.12 - klo:17:54


No joo, okei, okei... mutta banaani on parempi vaihtoehto kuin karkkipussi.

Niin, tai citykaniini.

AveLazio

At a narrow passage there's no brother, no friend


risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 29.11.12 - klo:17:57
Missä vaiheessa tupliksesta tuli ruokahippi!

ruokahippi? Onko se sukua amerikan intiaaneille, jotkja tulivat Suomeen ajaen mammuttilaumoja edessään (vai oliko se takana)

.

Posiella

#56
Olenko väärällä foorumilla? Onko täällä ketään muuta ei-eläkeläistä kuin minä?

Ei sen puoleen, että siinä olisi mitään ongelmaa...vai onko?

Sini, jos tulee oikein tiukkaa, niin ota yhteyttä paikalliseen Hope-järjestöön. Jos sitä ei ole paikkakunnallasi, lähin järjestö auttaa. Saat sieltä apua vaatehankinnoissa ym. Ei tarvitse niihin laittaa turhaan rahaa.
Pääosin auttavat vähävaraisia tai muuten hankalassa elämäntilanteessa olevia perheitä, mutta myös yksittäisiä ihmisiä, kun oikein on tiukkaa. Olen itsekin paikallistoimija, mutta en luultavasti sielläpäin, missä sinä asut...

http://www.hopeyhdistys.fi/

Jos olen jotakuta puheillani loukannut
tulkoot pyytämään anteeksi
kyllä minä annan :)

Sini

Kirpputorit ovat sekä kivoja paikkoja että edullisia. Eiköhän niillä pärjää. Netissä on Huuto.Net.

Muisto Keijo Kullervo

#58
Tässäpä teille 'näkökulman vaihtamis operaatiota' ihan toden kanssa:
Enpä taida tietää sitä, että Onko keskustelijoiden joukossa enää ko. ikäluokkaa lainkaan, mutta, mutta...
Sodan jälkeen oli todella tiukkaa, jopa niin tiukkaa, että resepti, jonka nyt annan varmasti pitäisi kilot hoikkina hamaan tulevaisuuteen:

Neljän hengen annos:
1. Puolilitraa juuri lypsettyä - sinistä, jos ei ole eikä asu maaseudulla - maitoa...
2. Kolme suurehkoa raakaa sipulia kuorittuna ja pilkottuna ja maitoon sekoitettunasopiviksi viipaleiksi...
3. Muutamahko keitetty peruna...
4. Suolaa ... Sekoitetaan puoleenlitraan maitoa...


Kylmään ko. sipulilla höystettyyn maitoon sekoitetaan sopiva määrä suolaa ja perunalohkoja kastetaan maitoon... Lopuksi juodaan maito...

K.K.

PS. Kuulin ko. ohjeen vaimoltani ja Hänen isänsä ja äitinsä söivät välipalana ko. suurena herkkuna heti sodan jälkeen.
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Ei vittu. Mä ainakin olen hankkinut maisterin tutkinnon ihan turhaan jos ateria on vasta lypsettyä maitoa ja sipulia ja perunaa ja suolaa.

Sodan jälkeen.

Mä muuten saan ihan saman neton käteen mitä töissä.

50-luvulla koulussa syötiin makarooni velliä ja maitoon keitettyä makkarasoppaa.

Kyllä mä kuitenkin ostan lohifilettä ja  syön mikä maistuu. En todellakaan syö pysyäkseni elossa.

.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä