Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Luftwaffe

Aloittaja karpalo, 15.12.12 - klo:15:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

karpalo

 Tuli mieleen avata keskustelua toisen maailmansodan Saksan ilma-aseen merkityksestä laajemmaltikin.

26. helmikuuta 1935 Adolf Hitler valtuutti ensimmäisen maailmansodan hävittäjä-ässän ja vanhan puoluetoverinsa Hermann Göringin organisoimaan Luftwaffen. Saksa irtisanoutui täten yksipuolisesti Versailles'n rauhansopimuksesta.



Näin ne poijjaat siihen aikaan junailivat juttujaan.

risto

.
Sun kannattais kyllä jatkaa siitä mihin KK jäi, elikä etsisit Jeesuksen toista tulemista.

noilla Ave fantasioilla ei taivaspaikka aukene.

THL tiedottaa

Nicht Rauchen haluaa siis mukaan.

Onkohan vähän myöhäistä?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

karpalo

#3
 
Focke Wulff



http://www.proluftfahrt.de/18717.html?*session*id*key*=*session*id*val*

Hianoja koneita !

PS.

Näin Joulun alla tuli mieleen kertoa tuollainen juttu.

Tein puukolla veistellen vanhemmalle pojalleni joululahjaksi 35 vuotta sitten pikkusyisestä koivusta Focke Wulffin. Kolmesta osasta, ensin runko, sitten siivet ja lopuksi, mitä nää nyt on viralliselta nimeltään, nämä takapään vakaajat?

Pyörät junailin ikkunaverhojen liukupyörästöistä.

Liimasin hakaristikuviot siipiin. Siitä tuli tosi hyvän näköinen, vaikka itse kehuskelenkin. Näyttää olevan pojalla kaapin päällä tänä päivänäkin. Hänellä on siellä monenlaisia lentokoneiden pienoismalleja. Joutuu työnsä puolesta liikkumaan ympäri maailmaa, liikkuu lentokoneella paljon, asuu 10 min matkan päässä Vantaan kentältä ja on ollut paljon Bongaamassa siellä erikoisempia ilmakuljetuksia ja kuuntelee silloin tällöin lennonjohdon jutustelua ja ohjeistuksia saapuville ja lähteville koneille.

Liekö tuosta veistämästäni lentokonemallista saanut kimmokkeen?

risto

#4
.
Tässä olisi miehekäs harrastus sulle. Nuo katosta roikkuvat minit ovat lähinnä 10 vuotiaisten  juttuja.


http://www.youtube.com/watch?v=6pyYEvg-n58


Amanda

#5
Tuo katosta riippuva kone näytti niin pienoismallilta, että piti  tarkistaa linkki. Ja hei, sehän amerikkalainen museo.



Kaikki näytetyt koneet ovat kuulemma lentokykyisiä ja niillä lennetäänkin kerran pari vuodessa joissakin tilaisuuksissa.. kuvat ovat vuodelta 2007.
Tekstissä kerrotaan, että monia noista ei voisi kuvitella rakennettavan Saksassa, mutta USAssa ei ole ongelmaa eikä mitään. Täytyy olla aikamoinen tuulihattu, jos tuolla lähtee yläilmoihin.. ja luottavainen, ettei yksikään kriittinen ruuvi irtoa missään!

Turvallisempaa meidän varttuneille pojille on sittenkin pienoismallit, ja se on hauska harrastus. Olen ollut mukana parikin kerta..

Tuolla niitä on, ja ihan aidon näköisiä, vaikka tuo nostalginen.. ja sopivan värinen pukinkonttiin. Mutta mitenkä mahtaa olla sen kiltteyden laita :D


risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 16.12.12 - klo:13:06

Turvallisempaa meidän varttuneille pojille on sittenkin pienoismallit, ja se on hauska harrastus. Olen ollut mukana parikin kerta..

Järkipuhetta. Tosin tuokin harrastus voi olla kohtalokas kun tossa iässä nousee keittiötikkaille ja alkaa kiinnittää kattoon vehjettä, niin miten siinäkin sitten käy. Luut vaikka murskana. Voi voi.

karpalo

Näin on ilmailuharrastus vie mukanaan, jos sellaisen kärpäsen vaan saa.

Vaimoni siskon poika, nyt hiljattain eläkkeelle jäänyt teknikko on rakentanut itse lentokoneen itselleen. On jopa lentänyt sillä useammankin kerran, muistaakseni siinä on Volkswagenin moottori.

. Hän kuuluu näihin ilmailukerhoihin, on lentolupakirja etc.

Koskahan innostuu liikaa ja putoo alas. Näitä harrastelijalentäjien onnettomuuksia on kyllä ollut viime aikoina Suomessa.

24.09.2012

Kaksi ihmistä kuoli ultrakevyen kaksipaikkaisen lentokoneen pudottua maahan Utsjoella sunnuntaina. Kone löytyi etsinnöissä maanantaina aamulla.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194768675628/artikkeli/pienkone+putosi+maahan+-+kaksi+miesta+kuoli.html

risto

#8
.
Luin ilmailulehdestä, miksi ultrakoneet tippuvat alas. Ei kuitenkaan innostuksen takia.

Riippuliitimissä ja kevyissä koneissa materiaali väsyy ja rakenteet menettävät aerodynaamiset ominaisutensa ja . Näin oli tapahtunut useimmissa onnettomuuksissa.

Isoissakin vehkeissä on löydetty metallin väsymistä jatkuvassa rasituksessa.


Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä