Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kirjoja

Aloittaja Bongaaja, 12.06.08 - klo:04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

Sini

THL:n kirja Kompleksi on liian raju minulle. En halua edes mielikuvituksessa kokea ihmiskunnan teurastusta. En halua tietää mitään sellaisesta. Myönnän suoraan, että suljen silmäni. Kun ei ole pakko ja kun en halua, niin miksi lukisin?

Esmerkix

Lainaus käyttäjältä: Sini - 14.02.14 - klo:14:09
THL:n kirja Kompleksi on liian raju minulle. En halua edes mielikuvituksessa kokea ihmiskunnan teurastusta. En halua tietää mitään sellaisesta. Myönnän suoraan, että suljen silmäni. Kun ei ole pakko ja kun en halua, niin miksi lukisin?

Mutta luepa sivulta 65 lähtien pari kolme sivua. Siinä puhutaan niistä kuuluisista jalkineista.

risto

.
Minä yritin lukea kirjaa, mutta en jaksanut. Olen nimittäin työskennellyt ympäristösuojeluhommissa 14 vuotta ja sain siitä tarpeeksi.

Suurin vitutus tuli itse hommissa siitä, että alalla piti olla uskovainen. Muuten ei kuulunut joukkoon.
Puolet työstä oli mielikuvien maalaamista, ja kun itse tukeuduin tukevasti faktoihin, niin siinähän sai tosikon maineen.

Hyvin kuvaavaa on on esim. kyltit Suomen teillä "GMO vapaa maatila". - just. Suomessa ei nääs ole mitään GMO kasvia viljelyssä. Jos käyttää soijarehua esim sioille, siinä on todennäköisesti GMO soijaa. Ja niitä sikatilojakaan ei Suomessa ole paljon.

Liito-orava-kampanja oli yksi tällainen huuhaa. Liito-oravaa selostettiin Helsingin ympäristöohjelmassa 2 sivulla, vaikka koko elukkaan ei ole nähty 100 vuoteen eikä tulla näkemään edes Korkeasaaressa.

Minulla on  muutes liito-orava ollut mökin pihassa monena vuonna. Se liikkuu hämärissä, ja sitä on vaikea huomata. Pikkuinen rapina vaan kuuluu kun elukka juoksee männyn runkoa ylös. Tämän takia liito-oravaa ei tulla näkemään Korkeasaaressa.
.
Hautalan touhuilu Arctic Shippingin kanssa oli kyllä kaiken huippu. Alaskan edustan merialueen öljyvarat ovat suunnattomat, ja Heidi ajatteli heitellää kapuloita rattaisiin.

.

THL tiedottaa

#183
Lainaus käyttäjältä: Sini - 14.02.14 - klo:14:09
THL:n kirja Kompleksi on liian raju minulle. En halua edes mielikuvituksessa kokea ihmiskunnan teurastusta. En halua tietää mitään sellaisesta. Myönnän suoraan, että suljen silmäni. Kun ei ole pakko ja kun en halua, niin miksi lukisin?

Aivan aluksi haluan kiittää, että otit asiaksesi ja otit kirjani etälainaan, kiitos!

Tuo alun rajuus on yleisin syy siihen, miksi ihmiset jättävät kirjan kesken. Tai ainakin pitävät muutaman viikon tai kuukauden tauon ennen uutta yritystään.

Tässä oli pari päivää sitten sanomalehdessä erään kirjailijan haastattelu, jossa kirjailija totesi: "Monet ovat jättäneet kirjani rajun alun vuoksi kesken ja palanneet siihen muutaman kuukauden kuluttua. En osannut arvata, että todellisuudesta kertominen olisi näin suuri kynnys."

Tämä kirjailija oli syntynyt vankilassa. Hän kertoi aivan kirjansa alussa tästä syntymästään.

Kompleksin aloitus perustuu myös tositapahtumiin. Kyse on vain tositapahtumien laajennuksesta. Taustana on 1940-luvun alussa pidetty noin kahdenkymmenen hengen kokous, jossa pohdittiin 11 000 000 ihmisen tappamista. "Olemme kokeilleet eri menetelmiä, kuten ihmisten kokoamista kuorma-auton lavalle rakennettuun koppiin, jonka jälkeen olemme eliminoineet heidät pakokaasulla. Tämä menetelmä on auttamatta liian hidas."  (Tämä teksti on suoraan kokouksen pöytäkirjasta, joka pöytäkirja löytyi noin 15 vuotta sitten sattuman oikusta.) Pöytäkirjan perusteella on tehty elokuva, joka esitettiin Suomen televisiossa noin kymmenkunta vuotta sitten.

Mutta, ei sille mitään voi, että totuus, tämä meidän todellinen maailmamme satuttaa.

Tuossa jo Esmerkix antoi hyvän vinkin toisenlaisesta lukutavasta ... tiedän, että jotkut ovat lukeneet aivan ensiksi kirjan lopun. Näin he ovat heti sisäistäneet kirjan veijariluonteen.







Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Sini

No okei! Luetaan sitten alku pikalukuna. Yritän uudestaan. Eräpäivä on 10.3. eli on tässä aikaa. Mutta täytyy sanoa, että tehokasta tekstiä. Tai siis vaikuttavaa. Todella epämiellyttävä tunnelma.


THL tiedottaa

.
Hyvä!

(Olisin voinut kirjoittaa sen alun sitenkin, että se olisi todella mennyt tunteisiin, luihin ja ytimiin, mutta päätin kirjoittaa sen vain tuolla lailla toteavasti. Tietysti, lukijan päässä syttyy se lamppu palamaan tässäkin tapauksessa, juuri sen vuoksi, koska käsiteltävä asia on läsnä meidän arjessamme. Kansanmurhat ja sodat ovat arkipäivää ihmiskunnan keskuudessa ja myös isomman rytäkän uhka on miltei kosketeltavissa. Tämän tilanteemme vuoksi riittää, että vain toteaa tilanteen, ilman mitään maalailuja ja kauhisteluita.)

Kunhan pääset siitä alusta ohi, niin kerronta muuuttuu. Monta kertaa matkan varrella. Seikkailua riittää. Loppuun asti.


Ei noista muiden puheista kannata välittää.

risto

.
Tästä tulee mieleen, miten japanilaiset hoitivat kansanmurhan. Juutalaisia tapettiin 7 miljoonaa ja kiinalaisia 20 milj. Melkein kaikki olivat siviilejä.

.

Sini

Lainaus käyttäjältä: Sini - 14.02.14 - klo:14:09
THL:n kirja Kompleksi on liian raju minulle. En halua edes mielikuvituksessa kokea ihmiskunnan teurastusta. En halua tietää mitään sellaisesta. Myönnän suoraan, että suljen silmäni. Kun ei ole pakko ja kun en halua, niin miksi lukisin?

Luettu; kuitenkin!

Kirja loppuu sanoihin: "Siispä kauniiksi lopuksi toivotan jokaiselle tämän kirjan lukeneelle rattoisaa loppuelämää."

Viuh! Kiitos!

THL tiedottaa

.
Kiitos, kun jaksoit sinne loppuun asti!  :)

Mitkä ovat tunnelmat?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Sini

Alku oli inha - kuten jo totesin - mutta kyllä se veijaritarinaksi sitten muuttui. Hyvät fiilikset. Mutta oli se siinä ja siinä, sillä kirjan idea liikkui liukkaalla jäällä, mutta lukija ei sittenkään tippunut heikkoihin jäihin, siinä ja siinä.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä