Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Kesä ... puutarha, kasvimaakin

Aloittaja juuli, 25.05.13 - klo:00:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 9 Vieraat katselee tätä aihetta.


risto

Lainaus käyttäjältä: AveLazio - 22.07.13 - klo:17:35
Ei varsinaisesti kyl ole.

No mitä tossa lukee

( Veikkaus: olen varma että kielentutkija on parempi kuin madon tutkija)


karpalo

No niin, onhan sillä matosella siellä myös keskusyksikkö.

En ole tullut avanneeksi ja tutkineeksi sen enempää, kun olen pistänyt  vaan madon koukkuun ja "Tphyi"....., Ahti suo antejaan.

risto

-
Kastemadon älykkyyden huommaa paljaalla maalla esim. siitä, että sillä  on noin puolen metrin halkaisjaltaan oleva reviiri. Kaikki syksyn lehdet ja havun neulaset mitä putoaa reviirille, se vetää koloonsa lahoamaan-. Sittem se popsii sieltä alapäästä sapuskaa. Esim sireenin lehden ovat kerroksittain tötteröllä luolan suulla.

Myös on kokeilla todettu, että jos t-haaraisessa putkessa antaa vasemmalla sähköiskun, mato oppii käyttämään oikeaa puolta.

Vielä yksi kummajainen. Biologian kurssilla kaverit neuvoivat kokeen. Kun kaksi kaveria pitää peitoa kulmista ja räppää peittoa nurmikon päällä, paineiskun ajaa matoja ylös koloistaan.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:22:38
-

Vielä yksi kummajainen. Biologian kurssilla kaverit neuvoivat kokeen. Kun kaksi kaveria pitää peitoa kulmista ja räppää peittoa nurmikon päällä, paineiskun ajaa matoja ylös koloistaan.

Pikkupoikana hypin puiston nurmikolla. Näin sain madot nousemaan pintaan noukittaviksi.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.


Juuli Hukkaskukka

#325
 
Maalla olen lapsuuteni viettänyt. Ikunaan en ole  tämmöisestä kuullut. THL,,, eikö muut elukkia noussut.
Manalan Lohikärmestä..
.
reino & aino hukkanen

jösses

Linnut, jotka syövät matoja, ovat uskomattoman älykkäitä verrattuna esimerkiksi matoihin. Varislinnut ja papukaijat ovat älykkäämpiä kuin jotkut ihmiset, jotka kirjoittelevat foorumeille. Lintujen älykkyys ei perustu aivojen kokoon tai aivojen poimujen määrään, vaan niiden aivojen erilaiseen rakenteeseen ihmisen aivoihin verrattuna. Luonto on ihmeellinen, mutta ihminen on omituinen.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: THL tiedottaa - 23.07.13 - klo:04:47
Lainaus käyttäjältä: Rrape - 22.07.13 - klo:22:38
-

Vielä yksi kummajainen. Biologian kurssilla kaverit neuvoivat kokeen. Kun kaksi kaveria pitää peitoa kulmista ja räppää peittoa nurmikon päällä, paineiskun ajaa matoja ylös koloistaan.
Pikkupoikana hypin puiston nurmikolla. Näin sain madot nousemaan pintaan noukittaviksi.

Pikkupoikana en hyppinyt puiston nurmikolla.

Menimme isoveljen kaa yömyöhään keräämään "kasiaisia". Taskulamppujen avulla saimme ne näköpiiriin, nopeasti piti napata, madot olivat silloin virkeimmillään.

Meille kertyi niitä paljon myytäväksi saakka, hyvin kävi kauppa Porin torilla.

Viisautemme ylitti kastemadon touhut. Lintujen viisaudellekin tulin pikkupoikana pärjänneeksi kohtalaisen hyvin, ainakin varikselle.
Kesytin itselleni Kalle-variksen. Varis ei kesyttänyt minua, koska olin jatkossakin vielä melko villi:

-  Ihanko oot rasavilli ?

Sanoi mummokin ?

Juuli Hukkaskukka


En matoja pahemmin keräillyt. Ne oikastaan vähän inhotti. Koukkuun kyllä laitoin. Veli keräili sitäkin enemmän.
.
reino & aino hukkanen

risto

Lainaus käyttäjältä: Juuli - 23.07.13 - klo:08:23

En matoja pahemmin keräillyt. Ne oikastaan vähän inhotti. Koukkuun kyllä laitoin. Veli keräili sitäkin enemmän.
.

Sinäkin olet noin karski eukko. Luulisi että että sun hupi oli rääkätä matoja.

-

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä