Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Ketjureaktion tiedettä

Aloittaja risto, 09.08.13 - klo:21:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

risto

Hyvin mielenkiintoisia puheenvuoroja Samjan foorumilla. Kannattaa katsoa.

"Savolainen: kehittelin lisää tuota vastuksen pienentäjää!

Esim. Junan etuosan eteen kun asentaisi turbiinin työntämään ilmaa putkea pitkin vaikkapa kymmenen metriä eteenpäin, kohdistuisi junaan työntävä voima väärin päin, mutta saman aikaisesti juna työntyisi helpommin eteenpäin.

Ja kun ilman taivuttaisi noin 135 astetta taaksepäin, saisi sillä työntävää voimaa oikeaan suuntaan ja samalla tuo ilmavirtaus bloggaisi junan liikeradalla olevaa ilmaa pois junan edestä jne!

Aikas mielenkiintoista?

Olisi mielenkiintoista testata suprajohtavala alustalla pysyisikö juna paikoillaan kun vastuksen pienentäjä on käynnissä vai työntyisikö se jo sillä eteenpäin.

Tietysti junan aikaisempi teknologia eli työntymisen eteenpäin saava teknologia säilytettäisiin.

Vastuksen pienetäjää käytettäisiin vain apuvälineenä! "

risto

Savolainen: "Tiede.fi palstan nimessä esiintyy sana tiede.

"Tieteissä pidettyjen totuuksien kyseenalaistaminen on keskeistä"

Http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiede

tiede.fi palstalla tieteissä pidettyjen totuuksien kyseenalaistaminen ei todistettavasti ole keskeistä!

Kyseenalaistajat toiseutetaan!

Pehmeämmin sanottuna pistetään kotiarestiin eli suljetaan yhteisöstä siten ettei toisinajattelija saa pitää ajatuksiaan esillä!

Siksi tiede.fi palstan nimi pitäisi muuttaa joksikin muuksi! "

sniper

#2
Ideanahan tämä on ihan OK, mutta muuttuu melkopaljon jos aletaan tutkimaan tehoja joita tarvitaan turbiinin pyörittämiseen saadaksemme sen tehon eteenpäin sekä muuttuman siirtymään takaisin toteutetuksi hyödyllisenä junan sivuille. Eli olisi melko mahdotonta saada tietoon kuinka paljon tehon hävintä on suunnan muutoksessa, tähän vaikuttaa junan kitka, vastatuuli, sekä alustan sileys jolla juna kulkee plus monet muut seikat.

Ilman mitään sen suurempia laskelmia tuntuu tuo aivan turhalta toteutukselta siis häviötä on enemmän kuin hyötyä.
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.

risto

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.08.13 - klo:21:50


Ilman mitään sen suurempia laskelmia tuntuu tuo aivan .

No no. Otetaanpas vähän vakavammin. laskea pitää.

sniper

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 09.08.13 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.08.13 - klo:21:50
Ilman mitään sen suurempia laskelmia tuntuu tuo aivan .
No no. Otetaanpas vähän vakavammin. laskea pitää.
No, mutta Rrape vakavasti tietenkin, mutta mistäs löydämme sen junan ja turbiinin.  ;)
Miksi olisin vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voin olla täysin mahdoton. 

"Hän joka ymmärtää tulevaisuuden vastatuuleksi kulkee väärään suuntaan"

Huom! Kirjoitusvirheet ovat mukana vain höysteenä.


risto

Lainaus käyttäjältä: sniper - 09.08.13 - klo:21:57

No, mutta Rrape vakavasti tietenkin, mutta mistäs löydämme sen junan ja turbiinin.  ;)

Saatikka kiskot ja kuskin

risto

.

- Mikä on tuuliturbiinijuna!


Se on juna joka kuljettaa tuuliturbiinin osia.


http://www.youtube.com/watch?v=--e-pE2E8uw
.

risto

#7
-
Ketjureaktio: -eduskuntaan tarvittaisiin ruohonjuuritason ihmisiä!

Kansa on siis valinnut sinne edustajat mutta sinne tarvittaisiin ihan jotain muuta, jotta demokratia toteutuisi
Millainen on "ruohojuuritasoihminen"

Hän näyttää siltä, ja puhuu kuin ruohonjuuritaso. Ollakseen ruohonjuuritasolla henkilö tarvitsee ympärilleen ruohonjuurta kuvaavan liturgo
ian.


Keskustan Seppo Kääriäinen on ruohonjuuritasolla viihtyvä puoluepolitiikan kenttätyöläinen. Iisalmesta kotoisin oleva Kääriäinen on yhdistelmä savolaista maalaispoikaa ja keskusta-aatteellista julistajaa. Hän on puolueensa isähahmo, joka tuntee kenttäväen kuin omat taskunsa. Ja päinvastoin – myös kenttäväki tuntee Kääriäisen.




Ansioluettelo on ihan ruohonjuuritasokkaalle sopiva, Siis ruohonjuuritason
ihmisen ei pitäisi pyrkiä mihinkään, mutten hän pettää äänestäjänsä.


Seppo Arimo Kääriäinen (s. 29. maaliskuuta 1948 Iisalmi) on Suomen Keskustan kansanedustaja (21. maaliskuuta 1987 –) ja valtiotieteiden tohtori. Eduskunnassa Kääriäinen on toiminut mm. 1. varapuhemiehenä vuonna 2003 ja toistamiseen vuosina 2007-2011. Valtioneuvoston jäsenenä hän on ollut kolmeen otteeseen. Esko Ahon hallituksessa hän oli ensin kauppa- ja teollisuusministeri ja sitten ministeri ulkoasiainministeriössä (Venäjän ja muiden IVY-maiden kauppa). Vanhasen I hallituksessa Kääriäinen oli puolustusministeri. Kääriäisen väitöskirja Sitä niittää, mitä kylvää: Keskustan strategiset valinnat 1964-2001 ilmestyi vuonna 2002.


Mitäkö opimme? Ruohonjuuritaso on meidän omassa päässämmre, eikä siinä kohdehenkilössä

.

karpalo

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 10.08.13 - klo:06:33
-
Ketjureaktio: -eduskuntaan tarvittaisiin ruohonjuuritason ihmisiä!

Mitäkö opimme? Ruohonjuuritaso on meidän omassa päässämmre, eikä siinä kohdehenkilössä


Kääriäisen Sepe kyllä on parempi kuin kolme Kaikkosta olisi yhteensä, noin kuvaannollisesti.
Katsotaan nyt kuitenkin jos lämpenen keskustalle Juha Sipilän takia, mitä hän saa aikaan, niin sitten olen kiertänyt Suomen kaikki puolueet läpi, jopa RKP:n.

Mutta en kommunisteja, enkä SKDL:ää, enkä Vasemmistoliittoa.

Ketjureaktiollekin olen kirjautunut ja laitoin Juhan systeemiin jonkun viestinkin. Sitten putosin pois, näköjään sinne ei voi kirjautua uudestaan. No tyhjän saa pyytämättäkin.

Hyvää Weekendiä for ewerybody ! Oah Yeah, with this we are going! Ave leaves, I suppose?

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 09.08.13 - klo:21:15
Hyvin mielenkiintoisia puheenvuoroja Samjan foorumilla. Kannattaa katsoa.

"Savolainen: kehittelin lisää tuota vastuksen pienentäjää!

Esim. Junan etuosan eteen kun asentaisi turbiinin työntämään ilmaa putkea pitkin vaikkapa kymmenen metriä eteenpäin, kohdistuisi junaan työntävä voima väärin päin, mutta saman aikaisesti juna työntyisi helpommin eteenpäin.

Ja kun ilman taivuttaisi noin 135 astetta taaksepäin, saisi sillä työntävää voimaa oikeaan suuntaan ja samalla tuo ilmavirtaus bloggaisi junan liikeradalla olevaa ilmaa pois junan edestä jne!

Aikas mielenkiintoista?

Olisi mielenkiintoista testata suprajohtavala alustalla pysyisikö juna paikoillaan kun vastuksen pienentäjä on käynnissä vai työntyisikö se jo sillä eteenpäin.

Tietysti junan aikaisempi teknologia eli työntymisen eteenpäin saava teknologia säilytettäisiin.

Vastuksen pienetäjää käytettäisiin vain apuvälineenä! "

Kuten jo kauan sitten olen tämän todennut: Savolainen (Mr. Pressure) ei ymmärrä hölkäsen pöläystä fysiikasta.

Pitääkö jotenkin perustella, eikö se ilmene jo tuostakin 'ideasta'?
Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä