Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 5 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 17.07.10 - klo:17:53
Luonto on ehdottomuudessaan lahjomaton, vaikka päinvastoin ajatellen asiat ovatkin täysin toisinpäin. Ihminen taas on ottanut oikeudekseen tuhota elinympäristöään,
vaan haasteellinen eettiseen elämäntapaan perustuva valistunut katsomuksellinen tapa toimia  erillisyyden kautta.
ässä on omaksunut sen ajatuksia. 2 päivää sitten ässä kirjoitti ettei ihminen pysty maapalloa pilaamaan.

THL tiedottaa

.
Rape!

Tarkoitatko, että Ässästä olis tullu ikään kuin mun opetuslapsi?

Kirjotanko mä muka samanlaista ristiriitaista tekstiä, kuin Ässäkin?

Joltain muulta Ässä on tapansa oppinu. Ei multa.

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Canardian

Minusta Ässä on osaa irrottaa vanhoinnollisista yhteiskunnan massahysteerioista ja nähdä elämän niinkuin se oikeasti on.
Mulla on vähän sama suunta, vaikka (tieto)tekninen taustani joskus vähän varioi asioiden periaatekysymyksillä - joskus detailit ovat tärkeämpiä kuin kokonaisuus, joskus toisinpäin :)
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

Kyllä ajatukseni ovat edelleen omiani, enkä ole niitä keneltäkään toiselta omaksunut. Jos lukee kirjoituksiani ajatuksella, niistä selviää myöskin; että tarkoitin että ihminen ei maapalloa pysty täysin pilaamaan eikä tuhoamaan, mutta elinympäristöään hän kykenee kuitenkin toimillaan vahingoittamaan, erilaisin vaihtelevin tavoin.

Nämä ovat tältä osin kaksi eri asiaa, jos ne vaan osaa erottaa toisistaan. Ihmisen toimet saavat siis aikaan erityyppistä vahinkoa ympäristössä, mutta itse maapallo on sen verran kestävää tekoa, että sen tuhoamiseen ei ihmisen kyvyt riitä. Sivilisaation tuhoutuminen taas on paljon todennäköisempää, mitä me koko ajan tahoillamme sekä toimillamme edesautamme, hitaasti mutta kuitenkin varmasti maata jalkojemme alta kaivaen.

Taitaa olla kuitenkin niin, että monien muiden ajatukset tässä asiassa nyt ovat ristiriidassa keskenään, mutta tämähän on tyypillistä ihmismäistä ajattelua, että sitä ei kannata enää tässä vaiheessa ihmetellä. Ajattelemattomuus & ymmärtämättömyys kun edustaa ihmisyyden vajavaista ajattelutapaa pahimmillaan, johon ei taida siihenkään löytyä enää minkäänlaista parannuskeinoa.

- Tosiaankin yritän myöskin parhaan kykyni mukaan erottautua laumahenkisestä massa-ajattelusta, joka on liian helppo tie kuljettavaksi. Se johtaa usein vain pelkkään umpikujaan, josta ei aina löydy edes ulospääsytietä. Joten olen valinnut monimuotoisemman polun elämäntiekseni, jossa ns. seuraajia ei itsellänikään ole jostain syystä paljoa näkynyt, opetuslapsista puhumattakaan. Mutta tämä on kutsumus, jota on seurattava, - koska tunnen olevani valittu kulkemaan juuri tätä tietä, vaikka kaikki muut kulkisivat täysin päivastaiseen suuntaan...
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

.
Kyllä ä$sän mielipide oli puhdas sen Pl
PLAKIAATTI. Kyllä aikuinen mies voi sen verran tunnustaa. Ei sitæ häpeäksi lueta.

THL tiedottaa

Tämähän nyt menee jo näemmä kunniakysymykseksi.

Mitäpä MIES ei tekisi kunniansa vuoksi.

Muslimi murhaa vaimonsa tai tyttärensä.
Ihan vaan niinku esimerkiks siitä, mitä kunniansa säilyttämiseksi on tehtävä eräissä kulttuureissa.

Juuri eilen tätä kunniaansa ja sen menettämistä pohti telkkarista eräskin muslimi.
Hän oli kahden vaiheilla: hänen täytyi tappaa joko itsensä tai tyttärensä.
Hän kun oli tyttärensä vuoksi menettänyt kunniansa muiden muslimin silmissä.

Arvatkaa, kumman hän valitsi?

Canardian

Jos noin kysyt, niin vastaus on varmaan päinvastainen, eli tappoi itsensä.
Minä olisin vain määritellyt kunnia sanan merkityksen, sillä useimmat ihmiset puhuvat samaa kieltä samoilla sanoilla, mutta jokainen tarkoittaa niillä jotain muuta. Lisäksi olisin vielä parantanut sen sanan merkitystä poistamalla epäefektiiviset ja negatiiviset kohdat ja lisäämällä positiivisia ja kehittäviä kohtia.

Itse asiassa, tätähän voisi kokeilla:

Nykyinen kunnia sanan merkitys:
LainaaKunnia tarkoittaa yksilön saamaa arvostusta yhteisössä. Lähes kaikissa kulttuureissa on kuitenkin erilaisia käsityksiä eri ryhmien tai sukupuolten kunniallisuudesta; on esimerkiksi mieskunnia ja naiskunnia. Usein kunnia edellyttää tiettyjen sääntöjen noudattamista.

Kulttuureja, joissa kunnia on erityisen korostunut, voidaan kutsua kunniakulttuureiksi. Kunniakulttuureille on ominaista, että loukkaukset kostetaan välittömästi ja väkivaltaisesti ja toisten tahatonta loukkaamista vältetään tarkasti. Kunniakulttuuri esiintyy usein oloissa, joissa omaisuus on siirrettävää (esimerkiksi elinkeinona paimentolaisuus) ja lakien vaikutus vähäinen (esimerkiksi rajaseudut, rikolliset alakulttuurit). Tällaisissa oloissa on itsensä ja omaisuutensa suojelemiseksi tärkeä näyttää voimakkaalta. [1]

Parannettu kunnia sanan merkitys:
LainaaKunnia tarkoittaa yksilön saamaa arvostusta yhteisössä. Yhteisö voi käsittää 0-n kappaletta älyllistä tai älyttömää olentoa tai droidia. Lähes kaikissa kulttuureissa on kuitenkin erilaisia käsityksiä eri ryhmien tai sukupuolten kunniallisuudesta; on esimerkiksi mieskunnia, naiskunnia, hybridikunnia ja neutrikunnia. Usein kunnia edellyttää tiettyjen sääntöjen noudattamista, ja varsinkin sanan uusinta ja parasta määritelmää.

Kulttuureja, joissa kunnia on erityisen korostunut, voidaan kutsua kunniakulttuureiksi. Kunniakulttuureille on ominaista, että loukkauksia ei voi tapahtua, koska ketään ei voi loukata ilman että hän sitä itse haluaa, tietämättä tai tieten tahtoen. Loukausta anoneelle henkilölle opetetaan että tahallinen loukkauksen hakeminen ei ole kovin kehittävää. Kunniakulttuuri esiintyy usein oloissa, joissa omaisuus on siirrettävää (esimerkiksi elinkeinona paimentolaisuus) ja turhanpäiväisten lakien vaikutus vähäinen (esimerkiksi rajaseudut, rikollisuudesta vapaat alakulttuurit). Tällaisissa oloissa on itsensä ja omaisuutensa suojelemiseksi tärkeä näyttää ymmärtäväiseltä. [1]
I am Metatron, bringer of the good news!
www.toiveet.fi   www.wishforum.com

S

Minun ei todellakaan tarvitse hävetä mitään, vielä vähemmän sanomisiani. Jos oikein rehellisiä ollaan, niin muut tuntuvat enemmänkin plagioivan, jopa kopioivan tahallisesti tai tahattomasti minun kirjoituksiani. Tämä on ikävä kyllä totuus, jota ei voi sivuuttaa millään muotoa tässäkään kontekstissa.

- Tämän ilmiön voin siis hyvinkin tunnustaa tapahtuneeksi monen monituista kertaa. Mutta ovathan nämä väitteet mielipiteideni uniikkisuuden asteesta, tai tekstieni sisältöihin liitetyistä henkilöistä esikuvineen jotenkin huvittavia. Kaikkeahan voi aina väittää, eikä asian tiimoilta tapahtuva vänkääminen ole tässäkään mielessä ensimmäinen kerta laatuaan.

- Joten tämäkin aiheen vierestä menevä asiaankuulumaton sivujuonne on ainakin omalta kohdaltani taas tällä erää kuitattu. Tälläinen henkilötason jatkuva pähkäily kun ei ole mielestäni muutenkaan mitenkään mielekästä keskustelua, eikä käy oikein pitemmänpuoleisesta ajankulustakaan, varsinkin kun kyseinen metatason provoilu ei johda kuitenkaan koskaan mihinkään rakentavaan lopputulokseen.
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: S - 17.07.10 - klo:20:52
... Jos oikein rehellisiä ollaan, niin muut tuntuvat enemmänkin plagioivan, jopa kopioivan tahallisesti tai tahattomasti minun kirjoituksiani. Tämä on ikävä kyllä totuus, jota ei voi sivuuttaa millään muotoa tässäkään kontekstissa.

Parempi olis, jos vaan sivuuttaisit.      ;)

viljo

josegalldiiuaffe&hstfelli, ges g l rt j,  , , kkkkl!

populaarin pohjalta vielä yhdet!:
ei voi olla totta!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä