Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 7 Vieraat katselee tätä aihetta.

Syrinx

Tainnut mainitakin että biokemia oli pääaine, molekyylibiologiaa siis, fysikaalista kemiaa luin myös laudaturopintoihin asti...

Mutta ei siitä leipäpuuta tullut.

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 18.05.15 - klo:16:01

Ensinnäkin Kuka on kutsunut suomalaisia idiooteiksi??

Muuten olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa, maan talous tarvitsee kotimaista kysyntää myös, ei vientitulot kaikkea pelasta.

Endinnäkin, tuo sanoja on varmaankin Nalle Wahlroos

Tuota toista kohtaa ei kannata selittää sulle, jos et ymmärrä itse mitä vientitulotmerkitsevät. Anti olla. Ei haittaa ketään.

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 18.05.15 - klo:16:20
[

Mutta se ei välttämättä tarkoita, että työntekijän tilipussiin siitä menee jotain

Että työntekijä tekisi työtä ilmaiseksi vientifirmassa....  Että jotain...

Onpa omituinen kommentti?

Muisto Keijo Kullervo

Katselin ajankohtaista lähetystä TV:stä tänään ja Suomen Pankin pääjohtaja Erkki Liikanen kertoili madonlukuja talouden tervehdyttämiseksi.

Vaimoni vihjaisi aika ovelasti...

Osakkeiden omistajille pääasiassa jaetaan ruhtinaallinen osa siitä työstä jonka työntekijät saavat olla konsernien palveluksessa.

Nollalinjaa pukkaa työtätekeville?

Onneksi jonkinasteinen deflaatio takaa sen, että silläkin työntekijät pärjäävät jotenkuten... Raha on arvokasta nykyään - varsinkin käteinen.

Mitä olen oppinut rahataloudesta?

"Jos valtiuot pitäisivät yhtä hyvin huolta velkaantumisiensa hoidota kuin keskimäärin yksityiset tekevät, maailma olisi parempi paikka elää mm. Suomessakin."

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - 18.05.15 - klo:21:53

Osakkeiden omistajille pääasiassa jaetaan ruhtinaallinen osa siitä työstä jonka työntekijät saavat olla konsernien palveluksessa.

Nollalinjaa pukkaa työtätekeville?

Onneksi jonkinasteinen deflaatio takaa sen, että silläkin työntekijät pärjäävät jotenkuten... Raha on arvokasta nykyään - varsinkin käteinen.

Mitä olen oppinut rahataloudesta?

Älä jännitä. Et ymmärrä rahataloudesta yhtään mitään.
Et edes tajua sitä, että työntekinöille maksetaan palkkaa tehdystä työstä.

Missä on sanottu, että yrityksen voitto kuuluu työntekjöille? Sinähän voit ostaa firman osakkeita niin sitten saat sinäkin osinkoja. Mikset osta?

Nollalinjaa työntekijöille?????  Miksi  palkkojen  pitää koko ajan nousta?

Suti

Sitä olen ihmetellyt miksi mies joka ei ymmärrä rahataloudesta yhtään mitään ostaa osakkeita.  (ja leuhkii silläkin).
No kai siksi että voi valittaa kaikesta:
-palkat ei nouse
-eläkkeet ei nouse
-osingot ei nouse
-osakkeen arvo ei nouse
-hinnat ei nouse
-ei vaan nouse

Sitten vielä kirjoitellaan sekavia kuten "Osakkeiden omistajille pääasiassa jaetaan ruhtinaallinen osa siitä työstä jonka työntekijät saavat olla konsernien palveluksessa."
Onko osakkeenomistajat pantu töihin? Kuka sen työnjaon suorittaa?
Joutuvatko niiden yhtiöiden, jotka eivät ole konsernin osia, työntekijät itse tekemään työt (tietääkö kirjoittaja mitä konserni tarkoittaa?)?
päivä kerrallaan

Muisto Keijo Kullervo

Suti kirjoitti:

LainaaJoutuvatko niiden yhtiöiden, jotka eivät ole konsernin osia, työntekijät itse tekemään työt (tietääkö kirjoittaja mitä konserni tarkoittaa?)?

No... Kerrohan kansanomaisesti, mitä 'konserni' tarkoittaa, kun olet niin tietävää sorttia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Konserni
Uteliaana

Keijo Kullervo
"Tie, Totuus ja Elämä?"

risto

.
Jos ei joku ymmärrä, mikä on konserni, niin antaa olla. Ei sitä aina kaan Outomaassa kannata käydä opettamasn. Hukkaan menee.

Täällä kehutaan, kuinka laitetaan kehitysmaihin rahaa, mutta sitten ollaan valmiit ryöväämään sijoittajien rahat ilman mitään syytä. Ihan niikun rikkaiden rahat olisivat yhteistä omaisuutta. Missähän päin maailmaa tuo ryöväys on onnistunut.

Jos KK jättäisi antamatta voimakkaille avustuskärjestöille vuosittain sen 5500 euroa, äijä saisi joka 3.vuosi tuliterän auton.

risto

.
Suomi tarvitsee investointeja. Tämän kaikki osaavat sanoa.
No mitä on investointi. Siinä lainataan sijoittajien rahaa.

Kun on investoitu, investoinnista syntyvä hyöty/tuotto kuuluidikin työmaan duunareille. Mites se nyt noin menee? No kuka duunari? Kuka milloinkin sattuu olemaan paikalla kun hvää jaetaan.

Syrinx

Lainaus käyttäjältä: sniper - 19.05.15 - klo:10:53
Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 19.05.15 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: sniper - 19.05.15 - klo:10:30
Niin ja kun vielä hetki tätä hehkutetaan niin K.K:kin investoi itselleen uuden auton!

Sitä ei kyllä voi sanoa investoinniksi tai sitten KK:lla on tosi kalliit ajot...

No sanotaan sit niin jotta meidän K.K:lla on dineroita niin helvetisti ettei edes uuspirssi ole investointia, mutta mulle ainakin jokainen uusi auto oli ja on investointia.  8)

Investointi on menoerä jolle on laadittu takaisinmaksuaikataulu, joten tällainen köyhä huomaa pian että uusi auto on käytännössä kulu, sillä saadut säästöt täällä eivät kata käyttömenojakaan, saati kuoleta hankintamenoja. Turhamaisuustuote, sataprosenttisesti, ylivoimaisesti suurin syömäri ainakin omalla kukkarollani.

Mitä isommat kulut eli mitä rikkaampi on, sitä helpompi autosta on tehdä investointi. Köyhältä se ei juurikaan onnistu. Tietysti jos käyttää autoa työvälineenä, asia on toinen, mutta KK on jo eläkeläinen eikä esim taksiyrittäjä...

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä