Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 19 Vieraat katselee tätä aihetta.

rapevainaa

.
Tämä uutinen jysähti aika pahasti Suomen tietoisuuteen.
Digitaalinen informaatio on syrjäyttänyt paperiinformaatiota niin että

....metsäntutkimuslaitoksen erikoistutkija Lauri Hetemäki. "Läntisissä maissa taloudellisen kasvun, väestön kasvun ja sanomalehtipaperin kulutuksen välillä vallinneet vaikutussuhteet ovat muuttuneet. Voidaan puhua historiallisesta rakennemuutoksesta," Hetemäki sanoo.

Hänen mukaansa sanomalehtipaperin kulutus on Yhdysvalloissa samalla tasolla kuin 1970-luvun alussa ja Pohjoismaissa kulutus on samaa luokkaa kuin 1990-luvun alussa

Näin 3 vuotta sitten silloin kun talous eiku vaan kuumeni.  http://www.globalisaatio.net/uutisia/paperi.html

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 25.01.09 - klo:20:11
Lainaus käyttäjältä: outopoika - 23.01.09 - klo:14:37

Minun mielestäni on epäeettistä sulkea sellaisia tuotantolaitoksia jotka eivät tuota tappiota. Sellaiset tuotantolaitokset tulisi kansallistaa yhteisen edun nimissä. Viittaan noihin metsäyhtiöitten "alasajoihin".

Mitä mieltä sinä asiasta olet ?

Tarkoitat esimerkiksi Kemijärven sellutehdasta. Näin päättelen.

Et tainnut olla selvillä maailmanlaajuisesta paperi- ja sellutehtaiden ylikapasiteetista? Esimerkiksi jo yksin Euroopassa on lopetettu viimeisen vajaan kahdenkymmenen vuoden kuluessa noin 60  paperi- ja sellutehdasta. Revi siitä.

Suomen paperi- ja sellutehtaat eivät ole maailmantaloudesta irrallisia elementtejä. Sellua on liikaa maailmalla, varastot täynnä. Jostain tuotantoa on supistettava. Sinun mielestäsi supistusten olisi tapahduttava aina muualla, ei koskaan Suomessa? Arvaa vaan, onko se mahdollista?

Sinä vastaat laittamalla omia sanojasi minun suuhuni.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 25.01.09 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: Rape - 23.01.09 - klo:19:02
Me olemme Se:n kanssa jaarittelun mestareita. Siitä ei tarvitse kisata.

Tuossa Rape osuu totuuden ytimeen!

Halatkaa vielä toisianne.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 26.01.09 - klo:13:14

Halatkaa vielä toisianne.

Toistaiseksi olemme vaan odotelleet että joku huutaisi IRTI!

THL tiedottaa

Minun mielestäni on epäeettistä sulkea sellaisia tuotantolaitoksia jotka eivät tuota tappiota. Sellaiset tuotantolaitokset tulisi kansallistaa yhteisen edun nimissä. Viittaan noihin metsäyhtiöitten "alasajoihin".

Et tainnut olla selvillä maailmanlaajuisesta paperi- ja sellutehtaiden ylikapasiteetista? Esimerkiksi jo yksin Euroopassa on lopetettu viimeisen vajaan kahdenkymmenen vuoden kuluessa noin 60  paperi- ja sellutehdasta. Revi siitä.

Suomen paperi- ja sellutehtaat eivät ole maailmantaloudesta irrallisia elementtejä. Sellua on liikaa maailmalla, varastot täynnä. Jostain tuotantoa on supistettava. Sinun mielestäsi supistusten olisi tapahduttava aina muualla, ei koskaan Suomessa? Arvaa vaan, onko se mahdollista?

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 26.01.09 - klo:13:11

Älä ny outopoika kierte ja kaartele!

Luepa mitä ihan itte kirjoitit tuolle ylle. Sinun mielestäsi pitäisi kansallistaa sellaiset tehtaat, joista yksityiset osakkeenomistajat ovat luopumassa. Kuten sellu- ja paperitehtaat.

Mitä siitä seuraisi? Tulevat tappiot valtion eli veronmaksajien piikkiin! Ne tehtaat olisi pitänyt kansallistaa silloin, kun edessäpäin olisi ollut hyviä, tuottavia vuosia. Nyt ei ole.

Sun mielestäs on eettistä maksattaa tappiot veronmaksajien rahoilla!   ;D

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 26.01.09 - klo:14:52

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 26.01.09 - klo:13:11

Älä ny outopoika kierte ja kaartele!

Luepa mitä ihan itte kirjoitit tuolle ylle. Sinun mielestäsi pitäisi kansallistaa sellaiset tehtaat, joista yksityiset osakkeenomistajat ovat luopumassa. Kuten sellu- ja paperitehtaat.

Mitä siitä seuraisi? Tulevat tappiot valtion eli veronmaksajien piikkiin! Ne tehtaat olisi pitänyt kansallistaa silloin, kun edessäpäin olisi ollut hyviä, tuottavia vuosia. Nyt ei ole.

Muistan että oli polemiikkia siittä, että metsäyhtiöt sulkivat paperitehtaita jotka tuottivat voittoa, eivätkä suostuneet niitä myymään heille, jotka olisivat olleet halukkaita jatkamaan tuotantoa.

Raha on hyvä renki mutta huono isäntä.

LainaaSun mielestäs on eettistä maksattaa tappiot veronmaksajien rahoilla!   ;D

Minä kirjoitin "on epäeettistä sulkea sellaisia tuotantolaitoksia jotka eivät tuota tappiota".  Sinä vastaat laittamalla omia sanojasi minun suuhuni  ;D

Me emme voi noihin asioihin vaikuttaa, ja jokainen tahtoo pitää huolta omista rahoistaan. Jos sinulla on mielestäsi hyviä ajatuksia työllisyys asioiden hoitoon, niin mielenkiinnolla niitä lukisin.

THL tiedottaa

.
Niin, kyse on siitä, että sää et tajuu. Tai sit toinen vaihtoehto, että et tiedä tarpeeksi.

Miten KAIKKI tehtaat voi tuottaa voittoa (eli eivät tuota tappiota), kun pelkästään Euroopassa on liikaa noin 100 tehdasta?

Aattele ny ihan pieni hetki sitä, ettei yhtään tehdasta olisikaan suljettu Euroopassa. Kaikki ne 60 tähän mennessä suljetut sellu- ja paperitehtaat pyörisivät. Joko sullekin nyt välähti, mistä tässä on kyse?

Mikäli ei tehtaita olisi lopetettu, meillä olisi Euroopassa nyt noin 60 tappiota tuottavaa paperi- ja sellutehdasta. Toinen vaihtoehto olisi se, että KAIKKI sellu- ja paperitehtaat pyörisivät tappiolla ylikapasiteetin vuoksi. Olisitko silloin tyytyväinen?

----------

Ai niin. Unohdin. Ethän sää tiärä mitä on ylikapasiteetti...     ;D

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

allekirjoittanut

Minä kirjoitin "......jotka eivät tuota tappiota", siis niitä tehtaita jotka eivät tuota tappiota. En tarkoittanut kaikkia jo olemassa olevia tehtaita.

Toinen asia on, olisiko edes juridisesti mahdollista toteuttaa ns."kansallistamisia". En ota esittämästäni ajatuksesta kuitenkaan ressiä, ja toivon ettet sinäkään niin tekisi  :)

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 26.01.09 - klo:17:15

Minä kirjoitin "......jotka eivät tuota tappiota", siis niitä tehtaita jotka eivät tuota tappiota. En tarkoittanut kaikkia jo olemassa olevia tehtaita.

Meinaatko että yhtiöt myisivät valtiolle voitolliset tehtaat ja itselle jättäisi tappiolliset?

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä