Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: Rape - 24.01.09 - klo:21:48
.
Tarkoittikohan Ässä verokertymää.

Saatoi tarkoittaakin, liekö poliitikkojen syytä sekin.

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: se - 23.01.09 - klo:12:57
Sen sijaan, äSSä, että pyörit itsesi ympärillä, voit ottaa kantaa noihin Rapen ja minun viimeisiin viesteihin.

Mikä sinun mielestäsi Nokian merkitys on Suomen taloudelle?

Lopeta funtsiminen Ässä. Iltalehden 24.1. numerossa sivulla 8 on yksityiskohtainen vastaus.

No jos joku minua kysyisi tuota niin sanoisin että un hommiin ei kuulu tuon merkityksen laskeminen enkä vapaa-aikaani käy kulutamana tuohon kysymyskeen montakaan sekuntia.
NOKIA kuuluu tekevän 14 puhelinta sekunnissa. 

S

Niinkuin olen jo aiemminkin todennut; että en itsekään uhraa huomiotani millekään yksittäisille laskelmille, tai tilastoille; saati sitten että tuhlaisin kallisarvoista aikaani iltapäivälehtienkään selailuun. En siis menetä yöuniani, näitä ilmiöitä analyyttisen filosofisesti ruotiessani.

Lähdekritiikki & mediakriittisyys on myös hyvä olla matkassa mukana, kun kaikenlaista tulkinnanvaraista tietoa, sekä muutakin arvelluttavaa propagandaa finanssikriisistä, sekä 'talousromahduksesta' eri tuuteista tarjotaan enemmän kanssa. Raflaavia käsitteitä ja ilmauksia käytetään surutta, niitä riittää vaikka toisille jakaa.

- Muodostan kuitenkin vallitsevista asioista & tilanteista omat yksityisluonteiset käsitykseni, enkä niihin liioin sotke medioiden antamaa epämääräistä ulkopuolista informaatiota. Eiköhän nämä omat käsitykseni tästä aihepiiristä ole tässäkin ketjussa tulleet jo varsin kärjistetystikin esille. Ovat lisäksi herättäneet jo ansaittua huomiotakin; joten asiat ole jotakuinkin tulleet ainakin omalta kohdaltani käsitellyiksi & suurimmalta osiltaan myöskin selvitetyiksi?! 
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 25.01.09 - klo:14:35

en itsekään uhraa huomiotani millekään yksittäisille laskelmille, tai tilastoille;

Sinut voisi ihan huoletta luokitella tietämättömäksi ihmiseksi. Noilla avuilla ei kannattaisi kehuskella.

Lainaasaati sitten että tuhlaisin kallisarvoista aikaani iltapäivälehtienkään selailuun.

Niin, itse kullakin on yksi elämä elettävä.

LainaaEn siis menetä yöuniani, näitä ilmiöitä analyyttisen filosofisesti ruotiessani.

Minä kyllä menetän kun tiedän että sinun kaltaisia analyytikkoja on olemassa. HUH

LainaaLähdekritiikki & mediakriittisyys on myös hyvä olla matkassa mukana, kun kaikenlaista tulkinnanvaraista tietoa,

MInkä helvetin takia kun et edes käytä mitään tietoa. Mihin sinä kritiikkiä tarvitset?

Lainaasekä muutakin arvelluttavaa propagandaa finanssikriisistä, sekä 'talousromahduksesta'

Vittu ja just meni hallitus ottamaan lainaa 30 miljardia ihan paskapuheitten perusteella!
Soita heti eduskunaan että sanovat irti kaikki lainat.

Lainaa

- Muodostan kuitenkin vallitsevista asioista & tilanteista omat yksityisluonteiset käsitykseni, enkä niihin liioin sotke medioiden antamaa epämääräistä ulkopuolista informaatiota.

Joo, parepi on niin. Uutisten ymmärtäminen tarvitsee yleistä tietopohjaa.

Lainaa
Eiköhän nämä omat käsitykseni tästä aihepiiristä ole tässäkin ketjussa tulleet jo varsin kärjistetystikin esille.

Tyhmyydeksi sitä sanotaan jos sanotaan.

Lainaa

Ovat lisäksi herättäneet jo ansaittua huomiotakin; joten asiat ole jotakuinkin tulleet ainakin omalta kohdaltani käsitellyiksi & suurimmalta osiltaan myöskin selvitetyiksi?! 

No jos arvostat minun ja se:n huomiota niin ole hyvä. Onhan noi sun jutut hulvatonta verbaaliakrobatiaa.

.
.

S

Omasta puolestani voin hyvällä omallatunnolla sanoa että; pääasia on mitä itse tietää & on tietoinen vallitsevista olosuhteista, joten siihen ei välttämättä ulkopuolisten neuvoja eikä ns. toisen käden tietoja tarvita. Toisten puheiden 'arvostaminenkin' on vähän epämääräinen käsite tälläiselle oman tiensä kulkijalle; joka muodostaa  'poikkeavat' käsityksensä, havaintonsa, sekä tietonsa itsenäisesti, kriittisesti, vieläpä visaasti kyseenlaistaen, analysoiden asiat toisenlaisesta perspektiivistä käsin. Oma tietopohjani on kuitenkin niin vankka, ettei sitä horjuta mikään.

- Tehköön jokainen havaintonsa omalla tavallaan, en minä siihen halua puuttua. Mutta oman mielipiteeni tuon julki siinä kuin muutkin, pidetään siitä, tai sitten ei. Tai jos joku näkee nämä pohdintani hulvattomana 'verbaaliakrobatiana', niin ei sekään tahtia tietenkään näissäkään kuvioissa haittaa. Koitetaan vaan edelleen pysyä trapetsilla pystyssä, vaikka melkoista tasapainoilua sekin välillä on...?!   

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 25.01.09 - klo:19:18

pääasia on mitä itse tietää & on tietoinen vallitsevista olosuhteista, joten siihen ei välttämättä ulkopuolisten neuvoja eikä ns. toisen käden tietoja tarvita.

Oma tietopohjani on kuitenkin niin vankka, ettei sitä horjuta mikään.

Sulla on kyllä jalat maan tasolla, että sikäli homma pelittää.

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: outopoika - 23.01.09 - klo:14:37

Minun mielestäni on epäeettistä sulkea sellaisia tuotantolaitoksia jotka eivät tuota tappiota. Sellaiset tuotantolaitokset tulisi kansallistaa yhteisen edun nimissä. Viittaan noihin metsäyhtiöitten "alasajoihin".

Mitä mieltä sinä asiasta olet ?

Tarkoitat esimerkiksi Kemijärven sellutehdasta. Näin päättelen.

Et tainnut olla selvillä maailmanlaajuisesta paperi- ja sellutehtaiden ylikapasiteetista? Esimerkiksi jo yksin Euroopassa on lopetettu viimeisen vajaan kahdenkymmenen vuoden kuluessa noin 60  paperi- ja sellutehdasta. Revi siitä.

Suomen paperi- ja sellutehtaat eivät ole maailmantaloudesta irrallisia elementtejä. Sellua on liikaa maailmalla, varastot täynnä. Jostain tuotantoa on supistettava. Sinun mielestäsi supistusten olisi tapahduttava aina muualla, ei koskaan Suomessa? Arvaa vaan, onko se mahdollista?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

THL tiedottaa

Heti, kun olin pari päivää poissa palstalta, on Rape ja äSSä sanailleet serverit punaisiksi!

THL tiedottaa

Lainaus käyttäjältä: Rape - 23.01.09 - klo:19:02
Me olemme Se:n kanssa jaarittelun mestareita. Siitä ei tarvitse kisata.

Tuossa Rape osuu totuuden ytimeen!

S

Nyt se sitten tulee päivien päästä jälkijunassa tänne 'keskustelemaan' & viisastelemaan itsensä, myös niiden sivupersooniensa kanssa; sekä jakelemaan kuuluisia monologejaan kaikkien kauhuksi.

- Tämä ketju on taas valitettavasti luisunut entiselle tasolleen, mutta eihän sekään ole enää mitään uutta, joten ketjun jatko on jo ennalta odotettavissa. Eli kuumaa keskustelua lamasta & taantumasta - vaikka varsinaisesta lamaannuksesta, tai taantumuksesta ei ole tällä tietoa tietoakaan...?!

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä