Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 21 Vieraat katselee tätä aihetta.

THL tiedottaa

Sen sijaan, äSSä, että pyörit itsesi ympärillä, voit ottaa kantaa noihin Rapen ja minun viimeisiin viesteihin.

Mikä sinun mielestäsi Nokian merkitys on Suomen taloudelle?

Onko sinun mielestäsi uudistumisen tarvetta? Mistä uudistuminen on aloitettava?

Miten Suomen taloutta olisi tästä eteenpäin kehitettävä?

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

BBC:n aamuteeveessä julistettiin, että Britannia on nyt virallisesti lamassa.

S

Tuon saman voisin heittää kääntäen takaisinkin - eli persoonani ruotiminen muidenkin taholta vie terän itse asialta. Toin vain nämä pointit pöydälle esiin siksi, kun kerran tälle 'tylsistyttävälle' mollauslinjalle varta vasten lähdettiin. En mielelläni lähde myöskään ottamaan kantaa sellaisiin asioihin, joihin en ole kunnolla perehtynyt.

-Yritän siis välttää puuttumasta jonkun yksittäisen firman, tai muiden vastaavien yritysmaailman vaikutusalueiden toimintaan. Niissä vesissä saavat kylpeä kaikki ne analyytikot, tai teoreetikot, jotka ovat erilaisiin talouden, markkinoiden, tai pörssikäyrien suhdannevaikutuksiin orientoituneet.

- Itse keskityn lähinnä suurten globaalien linjojen visionääriseen kokonaishahmottamiseen; koska niistä skenaarioista löytyy yleensä se totuuden siemen, josta versoaa juuri sitä kuuluisaa viisautta, mistä 'tavalliset kaduntallaajat' voivat vain unissaan haaveilla!   
- Tiedon jyvät versovat viisautta -

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 23.01.09 - klo:13:18

- Itse keskityn lähinnä suurten globaalien linjojen visonääriseen kokonaishahmottamiseen, koska niistä skenaarioista löytyy yleensä se totuuden siemen, josta versoaa juuri sitä kuuluisaa viisautta, mistä tavalliset kaduntallajat voivat vain unissaan haaveilla.    

Toi on tosi hyvin sanottu.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: se - 23.01.09 - klo:12:57

Mikä sinun mielestäsi Nokian merkitys on Suomen taloudelle?

On sekin, siis merkityksellinen.

LainaaOnko sinun mielestäsi uudistumisen tarvetta? Mistä uudistuminen on aloitettava?

Uuudistamisen tarvetta missä merkityksessä ?  Kansantaloudellisesti ja markkinataloudellisesti ajatellen Suomi kuuluu kärkikastiin. Taloudellisen laslusuhtanteen syyt eivät juonnu omasta metsästämme, vaikka ne myös senkin puuhun vaikuttavat ?

LainaaMiten Suomen taloutta olisi tästä eteenpäin kehitettävä?

Minun mielestäni on epäeettistä sulkea sellaisia tuotantolaitoksia jotka eivät tuota tappiota. Sellaiset tuotantolaitokset tulisi kansallistaa yhteisen edun nimissä. Viittaan noihin metsäyhtiöitten "alasajoihin".

Mitä mieltä sinä asiasta olet ?

Ja koska Suomen Valtion lainan saanti on mahdollista, niin lainaa tulisi ottaa ja sijoittaa sitä vaikka infrakstruktruurimme kohentamiseen, ja siten ylläpittää tuotantoa ja työpaikkoja. (esim. asunnoista on pulaa asutuskeskuksissa ja vanhoja rakennuksia on syytä korjata)

Maksetaan lainat pois tulevina, parempina aikoina.

S

Olisi todellakin mukava tietää, mitä noiden edellisten lainattujen kysymysten esittäjä on asioista itse mieltä, kuin että pelkästään vaan esittää viesti viestiltä yksisuuntaisia kysymysryppäitä, perusteluja vaatien. Helppoa se on puskista laukoa hutejaan, tai tähtäillä holtittomasti muita mielipiteiden esittäjiä; mutta sitten kun pitäisi muodostaa jonkunlaisia omaehtoisia laajamittaisia käsityksiä, niin ollaankin heti vaatimassa muilta tyhjentäviä vastauksia kehiin.

- Mutta tämä loputon jahkaaminen, kirjoitusteni alleviivaaminen & sanomisieni hedelmätön leimaa-antava mitätöiminen nyt ei johda enää mihinkään rakentavaan lopputulemaan, joten antaa keskustelun edetä omalla painollaan tästä eteenpäin. Tuossa edellä tulikin jo ilmeisesti vastattua allekirjoittaneelle osoitettuihin kysymyksiin omalla tavallaan varsin kattavastikin, joten en puutu tähän keskustelunkulkuun enää tältä osin!   

Tiistai

Lainaus käyttäjältä: ville - 23.01.09 - klo:13:01
BBC:n aamuteeveessä julistettiin, että Britannia on nyt virallisesti lamassa.

Kiina myös, muka.
Nyt 13%:n  kasvun jälkeen on vain 9 % kasvua, ensi kertaa alle 10% moneen vuoteen  ja .. en muista tarkkaa sanamuotoa, mutta ko. virkamies puhui jostain katastrofista jms.  ::)  Muut ovat hyvinä aikoina jo tyytyväisiä, jos kasvu voidaan pitää 4-5% paikkeilla.  Nollasta alaspäin on lama.

allekirjoittanut

Lainaus käyttäjältä: S - 23.01.09 - klo:15:22
Olisi todellakin mukava tietää, mitä noiden edellisten lainattujen kysymysten esittäjä on asioista itse mieltä, kuin että pelkästään vaan esittää viesti viestiltä yksisuuntaisia kysymysryppäitä, perusteluja vaatien. Helppoa se on puskista laukoa hutejaan, tai tähtäillä holtittomasti muita mielipiteiden esittäjiä; mutta sitten kun pitäisi muodostaa jonkunlaisia omaehtoisia laajamittaisia käsityksiä, niin ollaankin heti vaatimassa muilta tyhjentäviä vastauksia kehiin.

Kysyn, ja myös omasta puolestani vastasin. Puhuitko sinä itsesi omaan pussiisi tuolla jäljempänä ? Minun mielestäni sinä niin teit.

Lainaa- Mutta tämä loputon jahkaaminen, kirjoitusteni alleviivaaminen & sanomisieni hedelmätön leimaa-antava mitätöiminen nyt ei johda enää mihinkään rakentavaan lopputulemaan, joten antaa keskustelun edetä omalla painollaan tästä eteenpäin. Tuossa edellä tulikin jo ilmeisesti vastattua allekirjoittaneelle osoitettuihin kysymyksiin omalla tavallaan varsin kattavastikin, joten en puutu tähän keskustelunkulkuun enää tältä osin!  

Esitin kysymykseni Suokkikselle rakantavassa "hengessä". ja toivon sinunkin omastasi vastaavan.  :)

S

Sen verran vielä tarkennuksena noihin edellisiin selvityksiin, että olen myöskin omat vastineeni julki tuonut jo aiemmissa vastauksissani. Sen on lisäksi tehnyt joku toinenkin puolestani; joten nyt pallo on heitetty rakentavassa hengessä kysymysten alkuperäiselle esittäjälle.

- Eli odotamme siis mielenkiinnolla vastauksia näihin päivänpolttaviin mielenkiintoa herättäviin kysymyksiin; kenties valottavienkin 'asiantuntevien' esimerkkien & syväluotaavien näkemysten myötä?!

rapevainaa

Lainaus käyttäjältä: S - 23.01.09 - klo:18:39

- Eli odotamme siis mielenkiinnolla vastauksia näihin päivänpolttaviin mielenkiintoa herättäviin kysymyksiin; ?!

Ketkä TE . Äsken sanoit ettei kiinnostaa yhtään varsinkaan päivänpolttavat asiat. Mites nyt tällainen ajatuksen muutos?

Outopoika kysyi mitä miletö on kysyjä itse asiasta. Tosi vanha vitsi.

Sanokkaa nyt jotain. älkääkä jaaritelko.  Me olemme Se:n kanssa jaarittelun mestareita. Siitä ei tarvitse kisata.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä