Uutiset:

Outomaa on outo maa.

Mobiili päämenu

Lama 2.0

Aloittaja Eugen, 17.09.08 - klo:19:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 12 Vieraat katselee tätä aihetta.

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Rrape - 31.01.15 - klo:14:32

Monet pankit eivät anna uutta asuntolainaa ennenkuin vanha on myyty.

Joo. Mulla ovat silmät avautuneet ihan eri tavalla kun omaan kerrostaloon tuli
Isot remontit. Hirvittävän kallista.

Tuli mieleen. Teidän muksut on aikuisia ja itse olet luontoihminen. Miksi ette myy remontoitua isoa asuntoanne ja muuta vähän ulos kaupungista, ei kuitenkaan liian kauas? Saatte käteistä hankkia jotain muutakin, kuin edullisen maatalon... ehkä jopa "Kartanon"  :o  
Ne kyllä tarttee yleensä remonttia ja monet kituuttaa ravintolana tai majatalona ja voi olla huono vaihtehto. Tiedän yhden kaukana maaseudulla, jotenkin se pärjää.  

Pieni muutos arkeen voi olla hyvä asia itsekullekin, en tarkoita välttämättä Rrapea :)

risto

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.02.15 - klo:12:09

Tiedän yhden kaukana maaseudulla, jotenkin se pärjää.  

Pieni muutos arkeen voi olla hyvä asia itsekullekin, en tarkoita välttämättä Rrapea :)

Vai että tiedät yhden.  Se kannattais hakea pois sieltä.
.

Amanda

Tiedän, mutta tuskin ne lähtee teille etelään. Tuolla ollaan kauan sitten kerran yövytty http://korkatinkartano.com/kuvagalleria/  ja se porskuttaa edelleen. Kaukana korvessa.. muistaakseni. Joka tapauksessa sananmukaisesti luonnon helmassa.

Suti

Lainaus käyttäjältä: Tiistai - 01.02.15 - klo:12:09

Ei Rrapelle muutosta, Rrapen arki on jo täydellistä.
päivä kerrallaan

risto

Lainaus käyttäjältä: Suti - 01.02.15 - klo:14:57

Ei Rrapelle muutosta, Rrapen arki on jo täydellistä.

Näin on näreet

Syrinx

Hesari tiivisti tämänhetkisen tilanteen pääkirjoituksessaan, ja totesi ykskantaan että kun äsken vielä suuryrityksillä  oli investointilama, nyt se on levinnyt myös pienyrityksiin. Kenelläkään tässä maassa ei tunnu olevan mitään näkemystä siitä mitä bisnestä täällä kannattaisi tehdä elääkseen.

Yritykset sanovat aina että henkilöstö on niiden tärkein voimavara, ja työuria on pidennettävä nimenomaan aktiivikauden poissaoloja karsimalla. Silti henkilöstön kehittämiseen ei panosteta yrityksissä tällä hetkellä juur mittä.

Tuolla vaaliketjussa kritisoin kaljavaalikampanjointia ja ehdotin poliitikoille opintomatkoja Saksaan ja Itä-Aasian kasvukeskuksiin. Samalla kertaa sinne voisi lähettää oppimaan myös näitä itseensä käpertyneitä yritysjohtajia. Itse itselleen jaetut tulospalkkiot tekevät näköjään laiskaksi niin pomot kuin alaiset...

karpalo

Ei ole kivaa, kun on lama. Pitkälle kouluttautuneiden on vaikeaa löytää koulutustaan vastaavaa työtä, taikka toimea.

.....................

Lähes 900 tohtoria työttömänä: "Koulutetaanko suoraan kortistoon?"

IL
Keskiviikko 11.2.2015 klo 13.50

Tohtoreita valmistui viime vuonna ennätysmäärä, kertoo Tieteentekijöiden liitto.

Uusia tohtoreita valmistui 1 860, mikä on 136 enemmän kuin toissa vuonna.

Tieteentekijöiden liitto huomauttaa, että yliopistot ylittivät viime vuonna tohtoritavoitteensa, joka oli 1 600 tohtoria. Liitto on vaatinut jo pitkään tohtoritutkintojen vähentämistä niillä aloilla, joilla on eniten työttömiä tohtoreita.

- Kouluttavatko yliopistot tohtoreita suoraan kortistoon? Erittäin huolestuttavaa on myös se, että tohtoreitten työttömyyskaudet ovat pidentyneet, sanoo liiton puheenjohtaja Petri Koikkalainen.

Liiton mukaan viime vuoden lopulla työttömiä tohtoreita oli 886, kun vuotta aiemmin heitä oli 685. Vaikeinta työllistyminen on biologian ja biokemian aloilta

.............

Harmin harmi. Tässä ei taida auttaa edes keskioluen myynnin  siirtely paikasta toiseen ?

Amanda

Lainaus käyttäjältä: Syrinx - 11.02.15 - klo:13:19

Kenelläkään tässä maassa ei tunnu olevan mitään näkemystä siitä mitä bisnestä täällä kannattaisi tehdä elääkseen.

Kyllä yritysten luulisi tietävän, mitä tehdä elantonsa eteen.

Ongelma taitaa olla markkinoiden, siis kysynnän katoaminen alta..
Ei auta muu, kuin panostaa markkinointiin ja ettei tule konkurssi, niin pienyritysten työntekijöiden pitäisi ehkä luopua joksikin aikaa osasta palkkaansa ennenkuin joutuu työttömäksi. Muualla Euroopassa sitä on joskus sovellettu..

Pikku yrityksillä ei ehkä ole osaavaa henkilökuntaa etsiä markkinarakoja.. jos siihen mennessä tavara on mennyt itsestään kaupaksi. Niitä markkinoita on etsittävä Ulkomailta!  IMO.

Tai no.. kunhan vähän mietin..

THL tiedottaa

Mulle, mulle — mulle!

— Tämä miljoona on minulle.

— Mitä! Et kai sinä yhteen miljoonaan tyydy?

— Luuletko minua todellakin noin tyhmäksi? Tässä on nyt jaossa ennätyspotti, koskaan aiemmin pörssiyhtiöt eivät ole jakaneet näin paljon osinkoja. 'Tämä miljoona on minulle' tarkoittaa sitä, että saan ruhtinaallisen palkkion vaivannäöstäni — miljoona kerrallaan.

— Vaivannäöstäsi?

— Niin, tämä osakkeiden omistaminen, se on kuule kovaa työtä!

--------------------------------------

"Salkunhoitaja Hannu Angervuo eQ:sta ennakoi pörssiyhtiöiden osinkosumman ilman lisäosinkoja nousevan uuteen ennätykseen. Hän laskee osinkopotin olevan yhteensä noin 10,5 miljardia euroa."

(Aamulehti, 11.2.2015)

Ei noista muiden puheista kannata välittää.

Amanda

Tuo THL kyllä osaa.. tylsästi asiasta mainitseminen tuskin olisi uponnut yhtä hyvin!

Yritykset siis syövät siemenperunansa.. niiden johtajat.

Pikavastaus

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 356 päivään.
Jollet ole varma, että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Huomioi: tämä viesti näytetään vasta, kun valvoja on sen hyväksynyt.

Nimi:
Sähköposti:
Varmistus:
Ole hyvä ja jätä tämä laatikko tyhjäksi:

Oikotiet: paina ALT+S lähettääksesi viestin tai ALT+P esikatsellaksesi sitä